Войти
Закрыть

Біологія 8 клас Міщук (нова програма)

8 Клас

Цьогоріч предметом вивчення біології є людина. Сподіваємося, вам буде цікаво поглибити свої знання про будову організму людини як цілісної біологічної системи, що функціонує в умовах природного та соціального середовища. Набуті вами знання будуть потрібні не лише для того, щоб стати освіченими, а й для формування свідомого ставлення до свого організму. Ви дізнаєтесь, які складні процеси протікають у ньому, як легко їх порушити, але важко відновити. Усвідомите, що берегти здоров’я, жити в гармонії із самим собою, іншими людьми та природою — це життєва необхідність кожного з нас. Вивчення біології стане більш захопливим завдяки виконанню лабораторних досліджень, які навчать вас спостерігати, працювати з мікроскопом, лабораторним обладнанням. Справжніми експериментаторами ви відчуєте себе, виконуючи дослідницький практикум. Розробка та захист проектів дозволить вам розширити свої знання про організм людини та його функціонування за допомогою різних джерел інформації. Виконання проектів не лише сприятиме розвитку творчих умінь, навчить презентувати свої розробки та захищати їх, а й матиме практичне значення для кожного з вас. Структура підручника сприяє організації самостійної пізнавальної діяльності. Так, запитання на початку параграфа (надруковані кольоровим шрифтом) допоможуть налаштуватися на засвоєння нового матеріалу. Слова або речення, які мають особливе значення, подано курсивом....

Биология 8 класс Мищук (новая программа)

8 Клас

В этом году предметом изучения биологии является человек. Надеемся, что вам будет интересно углубить свои знания о строении организма человека как целостной биологической системы, функционирующей в условиях природной и социальной среды. Приобретенные вами знания будут нужны не только для того, чтобы стать образованными, но и для формирования сознательного отношения к своему организму. Вы узнаете, какие сложные процессы протекают в нем, как легко их нарушить, но трудно восстановить. Осознаете, что беречь здоровье, жить в гармонии с самим собой, другими людьми и природой — это жизненная необходимость для каждого из нас. Изучение биологии станет более увлекательным благодаря выполнению лабораторных исследований, которые научат вас наблюдать, работать с микроскопом, лабораторным оборудованием. Настоящими экспериментаторами вы почувствуете себя, выполняя исследовательский практикум. Разработка и защита проектов позволит вам расширить свои знания об организме человека и его функционировании с помощью различных источников информации. Выполнение проектов не только поспособствует развитию творческих умений, научит представлять свои разработки и защищать их, но и будет иметь практическое значение для каждого из вас. Структура учебника способствует организации самостоятельной познавательной деятельности. Так, вопросы в начале параграфа (напечатанные цветным шрифтом) помогут настроиться на усвоение нового материала. Слова или предложения, имеющие особое значение, выделены курсивом....

Біологія 8 клас Костильов, Яценко

8 Клас

Чудове українське слово «підручник» означає річ, яка завжди під рукою, тобто таку річ, яка стане у пригоді, дасть змогу дізнатися, наприклад, про те, яку будову мають наші руки та ноги, очі й нирки, шлунок і кишечник та інші органи. Ви прочитаєте про те, як системи регуляції дозволяють нам використовувати своє тіло під час виконання різних функцій у найрізноманітніших умовах існування. Ви вже знаєте про різноманітність, поширення, будову та властивості рослин, грибів і тварин, а тепер готові зануритися в таємниці людського тіла. Ми сприймаємо як належне те, що у хребетних тварин, як і в нас із вами, чотири кінцівки з пальцями, пара очей і вух, ніс і рот. Якщо вам доводилось бачити внутрішні органи курки, то ви помітили, що вони такі самі, як і в людини: серце, легені, печінка, шлунок, нирки. Якщо у вашому домі є хатні тварини — пес чи кіт, ви знаєте, що маленьке і лагідне кошеня чи цуценя на ваших очах за кілька місяців перетворюється на сильного звіра, здатного спілкуватися з вами без слів. Тож не лише в будові, а й у поведінці у нас із ссавцями є багато спільного. Про те, що поєднує людину зі світом тварин, і про те, що нас відрізняє, ви дізнаєтеся, оволодівши інформацією, викладеною в цьому підручнику. Ми поговоримо про те, що таке гомеостаз і яким чином наш організм ефективно функціонує як під час сну, так і під час спортивних змагань. Ви з’ясуєте, що обмін речовин — це не абстрактне поняття, а цілком реальне явище, пов’язане із диханням, споживанням їжі та напоїв. Ви зрозумієте, яка роль повітря та їжі у функціонуванні нашого організму, яким чином і в який спосіб він позбавляється від речовин, які потрібно вивести з організму після того, як вони виконали свої функції. Нарешті, ви зрозумієте, що таке вища нервова діяльність і яку роль у регулюванні функцій відіграє ендокринна система. У вашому віці неймовірно цікаво дізнатися про таємниці статевих органів. Інформація про репродуктивні органи людини допоможе вам зрозуміти значення цієї системи органів і виробити для себе відповідальне ставлення до неї....

Біологія 8 клас Базанова, Павіченко, Кузнецова

8 Клас

Цього року вашим помічником у вивченні біології буде підручник, який ви зараз читаєте. Ознайомившись з його змістом, ви побачите, що книга складається зі вступу, одинадцяти розділів та узагальнення. Кожен з них містить кілька параграфів, рубрики «Людина та її здоров'я», «Наша лабораторія», «Підсумки». Розділи починаються зі вступної частини. Читайте її уважно: у ній окреслено коло проблем, що розглядаються в розділі. У кожному параграфі після основного тексту ви знайдете два блоки завдань, їх позначення наведено на цій сторінці. Перший блок — це завдання, що допоможуть вам зрозуміти навчальний текст. Деякі завдання краще виконувати разом з товаришем: обговорюючи ключові питання параграфа, ви зможете глибше усвідомити його зміст. Інша група завдань — запитання для самоконтролю. Серед них є нескладні, а є й такі, що потребують серйозних міркувань. Номери цих завдань позначені зеленим кольором. Важливими й обов'язковими для вивчення є матеріали рубрики «Людина та її здоров'я», де йдеться про ймовірні загрози вашому здоров'ю, про способи запобігання цим небезпекам. Рубрика «Наша лабораторія», безсумнівно, зацікавить як любителя біології, так і просто допитливу людину. У кінці кожного розділу розміщений блок «Працюємо разом». Він містить завдання, для виконання яких вам необхідно звернутися до додаткових матеріалів, залучити до співпраці однокласників, фахівців-біологів, знайти цікаві форми презентації результатів своєї роботи. У дитинстві ви описували будову вашого тіла приблизно так: дві руки, дві ноги, голова й тулуб. Пізніше ви значно поглибили знання про живі організми, ознайомилися з їхньою внутрішньою будовою. Вивчаючи біологію тварин, ви впевнилися — їхні організми функціонують як єдине ціле. Будь-яка тварина вирішує свої життєві завдання (росте, розвивається, розмножується) завдяки зв'язкам, що існують між складовими її організму. Не є винятком і людина. Її організм теж подібний до «механізму», утвореного безліччю «деталей», пов'язаних між собою. Об'єкти, що складаються з певної сукупності елементів, які взаємодіють між собою, учені називають системами. Отже, будь-який організм є системою, причому особливою — біологічною. До біологічних систем належить і організм людини....

Біологія 8 клас Задорожний, Рудич 2021 (поглиблене вивчення біології, нова програма)

8 Клас

Перед вами новий підручник із біології, котрий стане надійним помічником у вивченні цієї науки. Він містить увесь необхідний матеріал, який ви, сподіваємося, успішно засвоюватимете протягом цього навчального року. Пропонуємо ознайомитися зі структурою підручника та основними принципами розташування матеріалу в ньому. Кожний параграф займає однин розворот. Це дуже зручно, бо весь матеріал — перед очима. На початку параграфів пропонуємо пригадати засвоєний раніше матеріал, перш ніж вивчати новий. Усі параграфи закінчуються двома рубриками: «Ключова ідея» — це головна думка й висновок — і «Перевірте свої знання» — перевірка засвоєного матеріалу (зірочкою * позначено запитання, над якими слід поміркувати). Багато інформації подано у вигляді схем, таблиць та ілюстрацій. Вони полегшать сприйняття й запам’ятовування нового матеріалу. Кожна тема закінчується узагальнювальним розворотом, де стисло подано матеріал для повторення, а також пропонуються компетентнісно орієнтовані завдання за темою. Це завдання проблемно-пошукового змісту, на які, можливо, буде непросто одразу дати відповідь. Обміркуйте їх у вільний час, зверніться до додаткових джерел інформації. Завдання можна виконувати індивідуально, парами або малими групами. Деякі з них можна взяти як основу для проєктної роботи. Утім, наголошуємо, що завдання не є обов’язковими для виконання. Наприкінці підручника розміщено практичний блок: алгоритми виконання всіх лабораторних та практичних робіт, лабораторних досліджень і дослідницьких практикумів, передбачених навчальною програмою. Є алфавітний покажчик, який полегшить пошук необхідної інформації, та посилання на словник ключових термінів. А тепер — найцікавіше! Особливістю цього підручника є те, що він інтерактивний. На його сторінках ви знайдете QR-коди — посилання на електронні освітні ресурси. Це додаткові матеріали до параграфів, короткі відеолекції від провідних українських науковців, анімації, скрайбінги, мобільні ігри, 3D-моделі. Також у кінці кожної теми є посилання на тестові завдання для самоконтролю знань. Тестування відбувається в онлайн-режимі. Відразу після виконання завдань ви отримаєте результат, за яким зможете оцінити свої знання за вивченою темою....

Учені-біологи України

8 Клас

Видатний хірург, учений-медик, кібернетик, письменник. Розробник новітніх методів кардіології та хірургії органів грудної порожнини. Займався проблемами геронтології, штучного інтелекту та раціонального планування соціального життя. У 1963 р. розробив протез мітрального клапана. Видатний учений-мікробіолог. Працював у галузі бактеріології. Разом з І. І. Мечниковим і М. Ф. Гамалією брав участь в організації Одеської бактеріологічної станції. Організував кафедру мікробіології в Одеському університеті. Проводив дослідження сказу, дифтерії, черевного й поворотного тифу. Незалежно від Е. Берінга та Е. Ру розробив технологію виробництва протидифтерійної сироватки. У 1903 р. організував в Одесі одну з перших на теренах України станцій швидкої медичної допомоги. Академік, основоположник вітчизняної школи патофізіології, автор численних праць з ендокринології, порушень обміну речовин, імунітету й алергії, раку, старіння організму тощо. Розробив методику консервації крові, створив учення про взаємодію пухлин і організму. Велику увагу приділяв боротьбі за довголіття. Одним з перших почав вивчати гіпертонічну хворобу....

Словник

8 Клас

Авітаміноз (від латин. а — відсутність, vita — життя) — відсутність вітамінів у організмі людини. Автоматія серця (від грец. autos — сам, umao — рухаю) — здатність серця скорочуватися завдяки імпульсам, які виникають у ньому самому. Адаптація нюху (від латин. adaptatio — пристосування) — процес звикання людини до певного запаху, унаслідок чого вона перестає його відчувати. Акомодація ока (від латин. accomodatio — пристосування) — точне фокусування зображення на сітківці ока, яке досягається в людини шляхом зміни кривизни кришталика. Аксон (від грец. axon — вісь) — довгий відросток нейрона. Алергени (від грец. alios — інший, ergon — вплив) — антигени, що спричиняють алергічні реакції в організмі. Алергія — форма імунологічної відповіді, що проявляється в підвищеній чутливості організму до різноманітних алергенів. Антигени (від грец. anti — проти, gennao — створювати) — речовини, що сприймаються організмом як сторонні й викликають специфічну імунну відповідь. Антитіла — особливі білки, що мають здатність специфічно зв’язуватися з антигенами й нейтралізовувати їх....

Лабораторні роботи й дослідження, дослідницькі практикуми

8 Клас

Мета: ознайомитися з препаратами тканин людини, розглянути взаємозв'язок їхньої будови з виконуваними функціями. Обладнання й матеріали: мікроскоп, постійні мікропрепарати крові, нервової, м'язової та епітеліальної тканин людини (або їх малюнки в разі відсутності препаратів), підручник. Хід роботи 1. Підготуйте мікроскоп до роботи. 2. Розгляньте під мікроскопом готові мікропрепарати крові. Зверніть увагу на особливості її будови: форму клітин, їх розташування в тканині, наявність міжклітинної речовини. Прочитайте в підручнику, які функції виконує ця тканина. 3. Розгляньте під мікроскопом готові мікропрепарати нервової тканини. Зверніть увагу на особливості її будови: форму клітин, їх розташування в тканині, наявність міжклітинної речовини. Прочитайте в підручнику, які функції виконує ця тканина. 4. Розгляньте під мікроскопом готові мікропрепарати м’язової тканини. Зверніть увагу на особливості її будови: форму клітин, їх розташування в тканині, наявність міжклітинної речовини. Прочитайте в підручнику, які функції виконує ця тканина. 5. Розгляньте під мікроскопом готові мікропрепарати епітеліальної тканини. Зверніть увагу на особливості її будови: форму клітин, їх розташування в тканині, наявність міжклітинної речовини. Прочитайте в підручнику, які функції виконує ця тканина....

Організм людини як цілісна система

8 Клас

Власне будь-яка функція організму людини в тій чи іншій мірі підтримує його цілісність. Та найбільше значення серед них мають транспортна, захисна й регуляторна. Транспортна функція пов’язує між собою всі органи і системи, дозволяє переміщувати в межах тіла необхідні ресурси та здійснювати гуморальну регуляцію. Захисна функція забезпечує підтримання цілісності організму. Вона відповідає за сталість умов в організмі та захищає його від проникнення чужорідних тіл і небезпечних речовин. Регуляторна функція узгоджує дію всіх органів і систем між собою. Власне вона й робить організм єдиним цілим, системою, яка здатна підтримувати своє існування протягом тривалого часу. Способи підтримання гомеостазу Підтримання гомеостазу в організмі людини досягається шляхом взаємодії регуляторних систем із залученням усіх інших систем організму. Регуляторні системи зазвичай працюють, використовуючи принцип протидії....

Навігація