Сучасна географія виробництва транспортних засобів, електроніки. У наш час швидкими темпами розвивається виробництво транспортних засобів. Автомобілебудування стало одним з найбільших за обсягами виробництв. Якщо в середині XX ст. у світі складали майже 4 млн автомобілів щорічно, наприкінці ХХ ст. - близько 50 млн, то у 2017 р. - понад 97,3 млн. Із цієї кількості 70 % припадають на легкові автомобілі, решта — на вантажні, автобуси, тролейбуси, мотоцикли тощо. Гостра конкуренція на світовому ринку зумовлює високий рівень монополізації автомобілебудування. Найбільшими ТНК з виробництва та продажу автомобілів є Toyota Motor (Японія), Volkswagen (Німеччина), Daimler (Німеччина), General Motors (США), Ford Motor (США), Honda Motor (Японія), SAIC Motor (Китай), NissanMotor (Японія), BMW Group (Німеччина). Найбільше автомобілів виробляють Китай (29,8 % світового виробництва), США (11,5 %) та Японія (10,0 %). З країн Європи найбільш відоме автомобілебудування Німеччини (6,2 %), Франції, Великої Британії, Чехії, Італії. В останні десятиліття розвивається великовузлове складання автомобілів з імпортних деталей у країнах, що розвиваються, з дешевою робочою силою: Індії, Мексиці, Бразилії, Таїланді, Індонезії, Малайзії, Аргентині, Туреччині, Тунісі, на Філіппінах, а також в інших розвинутих країнах, але з дешевшою робочою силою. Так, нині найстрімкіших темпів набуло автомобілебудування в Іспанії. Виникли автоскладальні заводи у Португалії, Греції. Деякі з них, наприклад Республіка Корея, вже налагодили виробництво власних марок автомобілів і створюють філії своїх автопідприємств за кордоном....
|