“Новi люди” в романi Миколи Чернишевського “Що робити?”

 
“Новi люди” в романi Миколи Чернишевського “Що робити?”Роман Чернишевського “Що робити?” є художнiм твором, що являє собою“розумовим експериментом” автора, який прагне зрозумiти можливийрозвиток тих ситуацiй, колiзiй, типiв особистостей i принципiв їхньоїповедiнки, що вже склалися в сучасному життi.Завдання свого твору Чернишевський вбачає в тому, щоб показати, якпозитивнi iдеали, далекi вiд дiйсностi мрiй, поступово переходять усферу реальної, практичної дiяльностi, доступної простим людям, алевсе-таки людям нового типу. Адже й сам роман не просто називається “Щоробити?”, а має спецiальний пiдзаголовок: “З розповiдей про новихлюдей”.Новi люди стають, на думку Чернишевського, явищем щоденного життя. Теперiдеали переходять зi сфери мрiй у сферу практичного життя, причомужиття, доступного звичайним людям. Тому й сам автор будує сюжет романуна прикладi життя звичайної жiнки.Новi люди iстотно вiдрiзняються вiд нiгiлiста Базарова. Головний герой“Батькiв i дiтей” своїм головним завданням вважав “мiсце розчистити”.Чернишевський на тлi полемiки, що розвивається навколо роману Тургенєва,ставить якiсно нове завдання: показати, що новi люди будують, оновлюютьна мiсцях зруйнованого, тобто показати не руйнiвну, а вiдтворюючу рольнових людей.Iстотно новою є i теорiя розумного егоїзму, або теорiя розрахунку вигiд,що проголошується i втiлюється в життя новими людьми.Чернишевський не ставить пiд сумнiв розумнiсть людини, говорячи, щолюдина може цiлком розумно розрахувати свiй егоїстичний шлях до щастя.Розрахунок своєї вигоди, на думку автора роману, передбачає i певнешанобливе ставлення до iнших людей: “Щоб люди могли насолоджуватисящастям кохання, вони повиннi бути в оточеннi таких же щасливих людей”.Таким чином, теорiя розумного егоїзму виявляється теорiєю революцiйногоальтруїзму.Прикладом розумного егоїзму можуть служити мiркування Лопухова, якийзавбачив необхiдним для себе “пiти зi сцени”, побачивши, що ВiраПавлiвна i Кiрсанов кохають одне одного: “Менi неприємно втрачати друга;i потiм – менi час переходити на нелегальне становище”.Дiї Лопухова показують, що моральний рiвень нових людей дуже високий. Iсама Вiра Павлiвна заспокоюється лише тодi, коли Лопухов стає повноюмiрою щасливим.Створюючи у своєму творi образи “звичайних нових людей”, Чернишевськийпоказує, що розкутiсть i свобода особи не означають зниження моральнихвимог до себе та навколишнiх людей, а навпаки, дають можливiсть людинiрозкрити найбiльш повно й яскраво свiй розумовий та творчий потенцiал.

“Новi люди” в романi Миколи Чернишевського “Що робити?”
Роман Чернишевського “Що робити?” є художнiм твором, що являє собою”розумовим експериментом” автора, який прагне зрозумiти можливийрозвиток тих ситуацiй, колiзiй, типiв особистостей i принципiв їхньоїповедiнки, що вже склалися в сучасному життi.
Завдання свого твору Чернишевський вбачає в тому, щоб показати, якпозитивнi iдеали, далекi вiд дiйсностi мрiй, поступово переходять усферу реальної, практичної дiяльностi, доступної простим людям, алевсе-таки людям нового типу. Адже й сам роман не просто називається “Щоробити?”, а має спецiальний пiдзаголовок: “З розповiдей про новихлюдей”.
Новi люди стають, на думку Чернишевського, явищем щоденного життя. Теперiдеали переходять зi сфери мрiй у сферу практичного життя, причомужиття, доступного звичайним людям. Тому й сам автор будує сюжет романуна прикладi життя звичайної жiнки.
Новi люди iстотно вiдрiзняються вiд нiгiлiста Базарова. Головний герой”Батькiв i дiтей” своїм головним завданням вважав “мiсце розчистити”.Чернишевський на тлi полемiки, що розвивається навколо роману Тургенєва,ставить якiсно нове завдання: показати, що новi люди будують, оновлюютьна мiсцях зруйнованого, тобто показати не руйнiвну, а вiдтворюючу рольнових людей.
Iстотно новою є i теорiя розумного егоїзму, або теорiя розрахунку вигiд,що проголошується i втiлюється в життя новими людьми.
Чернишевський не ставить пiд сумнiв розумнiсть людини, говорячи, щолюдина може цiлком розумно розрахувати свiй егоїстичний шлях до щастя.Розрахунок своєї вигоди, на думку автора роману, передбачає i певнешанобливе ставлення до iнших людей: “Щоб люди могли насолоджуватисящастям кохання, вони повиннi бути в оточеннi таких же щасливих людей”.Таким чином, теорiя розумного егоїзму виявляється теорiєю революцiйногоальтруїзму.
Прикладом розумного егоїзму можуть служити мiркування Лопухова, якийзавбачив необхiдним для себе “пiти зi сцени”, побачивши, що ВiраПавлiвна i Кiрсанов кохають одне одного: “Менi неприємно втрачати друга;i потiм – менi час переходити на нелегальне становище”.
Дiї Лопухова показують, що моральний рiвень нових людей дуже високий. Iсама Вiра Павлiвна заспокоюється лише тодi, коли Лопухов стає повноюмiрою щасливим.
Створюючи у своєму творi образи “звичайних нових людей”, Чернишевськийпоказує, що розкутiсть i свобода особи не означають зниження моральнихвимог до себе та навколишнiх людей, а навпаки, дають можливiсть людинiрозкрити найбiльш повно й яскраво свiй розумовий та творчий потенцiал.

Vchys: ГДЗ, Решебники , Ответы, Реферати, Твори, ПрезентаціїГДЗ, Решебники и Ответы