Войти
Закрыть

Повсякденне життя в римських містах (відповіді)

ГДЗ 6 Клас

Головою сім’ї міг бути тільки чоловік. Його називали батьком сім’ї. Влада батька в  межах сім’ї була абсолютною.
2. Які два типи помешкань існували в римських містах?
Інсул і домус
3. Назвіть основні продукти харчування пересічних римлян.
Основою раціону пересічних людей були пшеничний хліб та каша. Каша була настільки поширеною стравою, що римлян називали «кашоїдами». З  овочів вживали капусту, ріпу, цибулю, редьку та боби. Запивали це все вином, яке розводили водою. Із молочних продуктів римляни визнавали лише твердий козиний або овечий сир, який їли із хлібом, а  також додавали в  різні страви. М’ясо вживали дуже рідко, лише на свята. Переважно це була свинина. Із неї готували численні види ковбас.
Висновки
- Головою давньоримської сім’ї був найстарший чоловік. Він мав владу над життям усіх її членів.
...

Римська республіка (відповіді)

ГДЗ 6 Клас

Клієнт був членом роду свого патрона і в усьому йому підкорявся. Він працював на його землях, супроводжував його у  військовому поході та на публічних виступах. У  свою чергу, патрон надавав клієнту захист і  заступництво. Відносини між патронами та клієнтами вважалися в  Римі священними й  непорушними.
- Як визначалася належність громадянина до плебсу в  V  ст. до  н.  е., а  як  — у  I  ст. до н.  е.?
Належність до тієї чи іншої групи римського суспільства почали визначати не за походженням, а за доходами
- 1) Коли рим став республікою?
У  509 р. до н.  е.
2) Назвіть основні органи влади в Римі.
Організація влади Римської республіки поєднувала риси монархії (влада консулів), аристократії (влада Сенату) і демократії (влада Народних зборів)....

Перевірка знань. Антична цивілізація та її сусіди (відповіді)

ГДЗ 6 Клас

Лише чоловіки могли володіти майном і здобувати освіту. Жінки таких прав не мали. Вони вели хатнє господарство й виховували дітей. Жінки не могли вільно пере суватися вулицями без супроводу родичів-­чоловіків.
4. Назвіть основні продукти харчування давніх греків.
Греки вживали ті продукти, які самі й  вирощували. Їли кашу та хліб із пшениці або ячменю. Маслини, інжир і  виноград споживали свіжими, сушеними та маринованими. З  овочів знали цибулю, часник, капусту і  боби. Також були поширені молочні продукти: молоко, масло, сир. М’ясо їли рідко  — на свята. Дорогим продуктом був і  єдиний підсолоджувач  — мед. Використовували багато пряних трав. Основним напоєм було вино, яке перед вживанням сильно розводили водою. Столових приборів греки не знали, тому їжу брали руками.
5. Поясніть поняття «еллінізм». Якими були наслідки цього явища?
Еллінізм  — період в  історії від смерті Александра Македонського у  323  р. до н.  е. до 30  р. до н.  е., коли остання з  елліністичних держав була завойована Римською імперією. Найбільш характерним для цього періоду є  формування нової культури на основі поєднання грецької та східної (азіатської).
...

Еллінізм (відповіді)

ГДЗ 6 Клас

Найславетніший вчений, який працював у Мусейоні - Архімед із Сіракуз (місто на о. Сицилія).
Зробив чимало технічних винаходів, зокрема – гвинт. Знаменитими були його винаходи у військовій справі: катапульти, баллісти, важелі для перекидання військових кораблів тощо. Це неповний перелік того, що пропонував для стратегів того часу Архімед.
Евклід став батьком геометрії. Його науковий трактат "Начала” із змінами використовувався як підручник геометрії ще й у ХХ ст.
Евклід створив основні правила, теореми, аксіоми цього розділу математики.
Ератосфен працював в Александрії. На підставі астрономічних спостережень припустив, що Земля має форму кулі.
Він першим зумів виміряти довжину земної кулі по екватору, помилившись у своїх обчисленнях лише на 300 км.
Ератосфен першим вжив термін – «географія»
Аристарх Самоський – відомий вчений астроном, визначив розміри Сонця і Місяця та відстань до них.
Але найбільше уславився своєю гіпотезою про обертання Землі та планет навколо Сонця.
Герофіл – давньогрецький анатом і хірург. Він залишив багато праць по всіх розділах медицини, включаючи офтальмологію, кардіологію і акушерство. Найбільш відомі роботи Герофіла з дослідження пульсу. Ім'я Герофіл часто згадують разом з ім'ям його сучасника Ерасістрата.
...

Імперія Александра Македонського (відповіді)

ГДЗ 6 Клас

1. Поглиблена фаланга: Філіп II реформував традиційне бойове формування  — фалангу. Він збільшив кількість рядів у ній із 8 до 16. У першому та останньому рядах стояли досвідчені воїни, які контролювали дисципліну. У бою воїни стояли дуже щільно, щоб противник не міг пробитися в  глибину рядів.
2. Механізми для облоги міст: македонці мали у  своєму війську спеціальних ремісників, які могли побудувати тарани, катапульти, балісти. Важливі знаряддя перевозили на мулах, а  більш грубі виготовляли в  місті напередодні бою. Також македонці возили із собою обладнання для переправи через річки.
3. Кіннота: македонці, на відміну від греків, активно використовували на полі бою кінноту. Поки фаланга стримувала наступ противника, кіннота завдавала вирішального удару йому в  спину.
- Чому македонці вирішили не грабувати захоплені грецькі поліси?
Філіп  II прагнув показати, що його метою є не завоювання, а об’єднання Греції.
1) Яку велику державу завоював Александр Македонський?
Перську імперію
2) Яким був внутрішній устрій імперії Александра Великого? Чи всі народи однаково ставилися до його влади?
Усі регіони імперії Александра Македонського зберігали традиційну соціальну структуру та політичний устрій. Більшість народів, чиїми землями пройшов Александр Македонський, не чинили спротиву його армії. Прихильність місцевого населення та знаті він здобував завдяки зменшенню податків або збереженню їх становища в  суспільстві. Проте народи, які раніше мали власну державність, чинили опір македонським військам: фінікійське місто Тір, населення долини Інду, неодноразово повставали...

Мистецтво та «золотий вік» Афін (відповіді)

ГДЗ 6 Клас

Давньогрецьке мистецтво прагнуло досягти досконалої гармонійної краси. Її вираженням була зовні досконала та наділена високими моральними якостями людина. Гармонія пропорцій людського тіла була взірцем для наслідування у творах мистецтва.
2. Підготуйте повідомлення про видатних діячів мистецтва класичного періоду.
У класичну добу основними літературними жанрами стали трагедія і комедія, основні сюжети яких, як і архаїчний період, звертались до міфології. Знаменитими авторами трагедії були Есхіл (525—456 до н. е.) та Софокл (497—406 до н. е.), а також Евріпід (480—406 до н. е.). Трагедії Есхіла відзначаються титанічною силою своїх образів і визвольними ідеями, оскільки поет жив у складний період боротьби в Афінах з тиранією. До нас дійшли тільки деякі з творів поета. Найвідоміша трагедія Есхіла — «Прометей закутий», стала класикою не тільки давньогрецької, але й світової літератури. Визнаним комедіографом був Арістофан (445—385 до н. е.). Зміст його комедій становить справжню енциклопедію тогочасного грецького життя («Мир», «Жінки в народних зборах», «Жаби» та ін.).
...

Демократія в Афінах (відповіді)

ГДЗ 6 Клас

Для того щоб не допустити повернення тиранії, Клісфен запровадив процедуру остракізму. На глиняних черепках писали ім’я політика, який, на думку громадян поліса, загрожував демократії. Якщо набиралася певна кількість голосів проти тієї чи іншої особи, її на десять років проганяли з  Афін. Такий захід мав запобігти приходу нового тирана.
3. Що таке демократія? Хто є джерелом влади за демократичного управління?
Демократія — політичний устрій, за якого громадяни самі ухвалювали закони й  жили за ними. Народні збори (Еклезія) є джерелом влади за демократичного управління.
Висновки
- Афінська демократія остаточно сформувалася у Vст. до н.е.
- Формування демократичної системи управління вАфінах завершив Перикл.
- Демократичними органами управління Афін були Народні збори, Громадський суд та Рада п’ятисот....

Навігація