Біологія і екологія 11 клас Соболь (рівень стандарту)
- 26-04-2021, 20:32
- 13 026
Тема 5. Адаптації
§ 1. Адаптація як загальна властивість біосистем
§ 2. Загальні закономірності формування адаптацій
§ 4. Поняття про екологічно пластичні та екологічно непластичні види. Поняття про адаптивну радіацію
§ 5. Життєві форми рослин і тварин як адаптації до середовища мешкання
§ 7. Поняття про спряжену еволюцію та коадаптацію
§ 9. Водне середовище існування
§ 10. Наземно-повітряне середовище існування
§ 11. Способи терморегуляції організмів
§ 12. Ґрунтове середовище існування
§ 14. Організм як середовище мешкання
§ 15. Паразитизм та його поширення
§ 16. Форми та роль паразитизму в природі
§ 17. Адаптації паразитів та їх хазяїв
§ 18. Адаптивні біологічні ритми
Узагальнення теми 5. Адаптації
Тема 6. Біологічні основи здорового способу життя
§ 19. Науки, що вивчають здоров’я людини
§ 20. Здоровий спосіб життя, принципи й складові
§ 21. Статева культура й безпека життя людини
§ 22. Негативний вплив алкоголю на здоров’я людини
§ 23. Негативний вплив куріння на здоров’я людини
§ 24. Негативний вплив наркотиків на здоров’я людини
§ 25. Вплив стресових чинників на організм людини
§ 26. Вплив навколишнього середовища на здоров’я людини
§ 27. Імунна система людини, особливості її функціонування
§ 28. Імунокорекція. Імунотерапія
§ 29. Профілактика захворювань людини. Неінфекційні захворювання
§ 30. Профілактика інфекційних захворювань
§ 31. Профілактика інвазійних захворювань
§ 32. Профілактика захворювань, що передаються статевим шляхом
Узагальнення теми 6. Біологічні основи здорового способу життя
Тема 7. Екологія
§ 33. Предмет вивчення екології, її завдання та методи
§ 34. Екологічні зв’язки. Екологічні закони
§ 35. Екологічні чинники та їхня класифікація
§ 36. Закономірності впливу екологічних чинників на організми та їхні угруповання
§ 37. Популяції. Класифікація популяцій
§ 38. Популяції, їх характеристика
§ 39. Екосистемологія. Екосистеми, їх структурна організація
§ 40. Екосистеми, їх властивості та характеристики
§ 41. Екологічні сукцесії як процеси саморозвитку екосистем
§ 42. Агроекосистеми, особливості структури й функціонування
§ 43. Біосфера як глобальна екосистема, її структура та межі
§ 44. Біогеохімічні цикли як необхідна умова існування біосфери
§ 45. Вчення В. І. Вернадського про біосферу та ноосферу
Тема 8. Сталий розвиток та раціональне природокористування
§ 46. Сучасні екологічні проблеми у світі та в Україні
§ 47. Види забруднення, їхні наслідки для екосистем
§ 48. Антропічний вплив на атмосферу
§ 49. Антропічний вплив на гідросферу
§ 50. Антропічний вплив на ґрунти
§ 51. Антропічний вплив на біорізноманіття
§ 52. Екологічна політика в Україні
§ 53. Червона книга та Чорний список видів тварин. Зелена книга України
§ 54. Концепція сталого розвитку та її значення
Узагальнення теми 8. Сталий розвиток та раціональне природокористування
Тема 9. Застосування результатів біологічних досліджень у селекції, медицині та біотехнології
§ 55. Застосування результатів біологічних досліджень у селекції
§ 56. Сучасні методи селекції тварин, рослин і мікроорганізмів
§ 57. Вчення М. І. Вавилова про центри різноманітності та походження культурних рослин
§ 58. Застосування результатів біологічних досліджень у медицині
§ 59. Досягнення трансплантології, репродуктивної медицини та донорства
§ 60. Генна інженерія в медицині. Досягнення регенеративної медицини та онкології
§ 61. Біоетичні проблеми сучасної медицини
§ 62. Застосування результатів біологічних досліджень у біотехнології
§ 64. Поняття про біологічну небезпеку та біологічну безпеку
Завантажити підручник з Біології і екології 11 клас Соболь (рівень стандарту)
ЯК ПРАЦЮВАТИ З ПІДРУЧНИКОМ?
«Найстрашніше у світі - це бути заспокоєним», - відомі рядки харківського поета Михайла Кульчицького (1919-1943). Можна спокійно спостерігати, як маршрутне таксі викидає клуби смердючого диму, спокійно слухати повідомлення про загибель лебедів від забруднення озера нафтопродуктами, спокійно дивитися на вирубані карпатські полонини і порожні пляшки в лісі під час грибного полювання... А можна щось робити відповідно до своїх сил і можливостей. Ви завершуєте шкільне навчання і вступаєте в життя, яке гостро потребує доброго ставлення до інших людей та природи.
Ця книжка є продовженням підручника «Біологія і екологія (рівень стандарту)» для 10 класу. Ви зрозумієте необхідність пізнання живої природи, її найзагальніші закономірності функціонування та збереження за умов екологічної кризи.
Зміст підручника ґрунтується на засадах продуктивного вивчення біології із застосуванням компетентнісного підходу. Книжка допоможе вам не лише в здобутті теоретичних знань, а й у продуктивній і творчій діяльності та формуванні ставлення до навколишнього світу.
Матеріал підручника поділено на теми й окремі параграфи. Основними частинами параграфів підручника є такі рубрики.
Вступна частина містить епіграф до параграфа, рубрики «Основні поняття й ключові терміни», «Пригадайте!», «Знайомтеся!», «У світі цікавого», «Новини науки», «Поміркуйте!», а також ілюстративні завдання, вступні вправи, класичні експерименти для формування мотивації до навчання. Крім того, подано завдання, кольорові ілюстрації, відомості про живу природу, що є потужним стимулом до діяльності.
«ЗМІСТ» містить матеріал для засвоєння й формування знань, умінь, навичок, способів діяльності та переконань. Великими літерами синього кольору виділено ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ, що організовують найважливішу інформацію, а малими синіми літерами - ключові терміни, що узагальнюють певну частину інформації. Основні поняття й ключові терміни є обов'язковими для запам'ятовування на відміну від понять, поданих курсивом. Матеріал «Змісту» поділений на частини, до яких подається запитання, а в кінці - узагальнювальний висновок. Ілюстративний апарат підручника містить малюнки, рисунки, світлини, таблиці, схеми тощо.
«ДІЯЛЬНІСТЬ» містить матеріал для формування способів продуктивної діяльності, розвитку творчої активності й дослідницьких умінь, здійснення міжпредметних зв'язків тощо. Цей матеріал слугуватиме зміцненню, поглибленню, розширенню знань шляхом самостійного виконання завдань та створення власних освітніх продуктів. У цій частині наводяться теми проектів, творчі завдання, міжпредметні завдання «Біологія + ...» тощо. Для формування практичних й дослідницьких умінь подано самостійні та практичні роботи, дослідницькі завдання.
«СТАВЛЕННЯ» містить завдання для формування світоглядних переконань, емоційно-оцінних норм щодо природи, життя, науки, суспільства та власного здоров'я.
«РЕЗУЛЬТАТ» містить завдання для закріплення, контролю й корекції знань та самооцінювання навчальної діяльності. Вони подаються з поступовим ускладненням та із зазначенням рівня їхньої складності й оцінки в балах. Щиро зичимо вам успіхів у навчанні й добрих справ у житті!
Коментарі (0)