1. Створіть схему, правильно розмістивши на ній наведені поняття: біцепс, діафрагма, кравецький м’яз, литковий м’яз, м’язи, м’язи верхніх кінцівок, м’язи нижніх кінцівок, м’язи тулуба, трицепс, чотириголовий м’яз. 2. Яке значення мають основні функції опорно-рухової системи для організму людини? Схарактеризуйте кожну з них за допомогою циклічної діаграми. 3. З латини назва однієї з кісток скелета людини — os tibia. Можливо, вона походить від латинського tibicinis modos — «дудка, флейта». Маса цієї кістки становить 500 г. Про яку кістку йдеться? Чому ця кістка скелета у вертикальному розташуванні може утримувати масу, у 3000 разів більшу за свою? 4. Кістковий мозок становить у середньому 4-5% від маси тіла людини. Обчисліть, скільки важить ваш кістковий мозок. Яка його функція в організмі? 5. За допомогою діаграми Венна порівняйте скелети мавпи та людини. З’ясуйте, що між ними спільного, а що відмінного. Які особливості скелета людини зумовлені прямоходінням? 12. Славнозвісний давньогрецький філософ Аристотель стверджував: «Ніщо так не руйнує людину, як фізична бездіяльність. Життя вимагає руху». Чи є ця думка актуальною й сьогодні? Аргументуйте свою відповідь. 13. Науковці встановили, що під час посмішки працює близько 15 м’язів, а коли людина сердиться — 42 м’язи. Розгляньте в дзеркало своє обличчя під час різних емоцій та скажіть, які м’язи перебувають у тонусі. Який вид м’язів забезпечує виразні рухи на обличчі? 14. Створіть ментальну карту (мапу думок) «Найпоширеніші захворювання опорно-рухової системи людини». Поясніть основні заходи надання першої допомоги. Порівняйте свою ментальну карту з мапами однокласників. (Як створити ментальну карту, подано в завданні 8 на с. 13.)...
|