Войти
Закрыть

Самоконтроль рівня навчальних досягнень з теми «Еволюція органічного світу»

9 Клас , Біологія 9 клас Андерсон, Вихренко

 

Самоконтроль рівня навчальних досягнень з теми «Еволюція органічного світу»

ВАРІАНТ І

Тестові завдання з однією правильною відповіддю (0,5 бала)

1. Наука, яка вивчає вимерлі форми органічного світу, називається

  • А анатомією
  • Б біогеографією
  • В палеонтологією
  • Г антропологією

2. Рушійною силою еволюції Ч. Дарвін уважав

  • А внутрішнє прагнення організму до прогресу
  • Б зміни в організмі в результаті тренування органів
  • В процес виживання організмів, найбільш пристосованих до умов існування
  • Г добір людиною організмів з найбільш корисними для неї ознаками

3. Прикладом внутрішньовидової боротьби за існування є

  • А турнірні бої оленів за самицю
  • Б полювання лисиці на зайця
  • В запилення квіток комахами
  • Г розповсюдження насіння сосни вітром

4. Елементарною одиницею еволюції за сучасними поглядами вважається

  • А вид
  • Б особина
  • В біосфера
  • Г популяція

5. Випадкова зміна частоти зустрічальності алелей у малих популяціях називається

  • А міграцією
  • Б ізоляцією
  • В дрейфом генів
  • Г популяційними хвилями

6. Соціокультурним фактором антропогенезу є

  • А боротьба за існування
  • Б природний добір
  • В популяційні хвилі
  • Г трудова діяльність

Тестові завдання з однією правильною відповіддю (1 бал)

7. Два учні розглядали фотографії, на яких зображено близькі види Ховраха сірого (1) та Ховраха крапчастого (2). Ці види виникли в результаті проживання особин на різних берегах річки Дніпро. Перший учень уважає, що види виникли внаслідок дивергенції. Другий учень зазначив, що це є прикладом географічного видоутворення. Хто з них має рацію?

  • А перший
  • Б другий
  • В обидва мають рацію
  • Г обидва помиляються

8. Прочитайте речення: «Крило птаха та плавець дельфіна є (1) і виконують (2) функції». Замість цифр необхідно вписати слова. Виберіть правильний варіант.

  • А 1 - гомологічними органами
  • Б 1 - аналогічними органами
  • В 1 - рудиментарними органами
  • Г 1 - гомологічними органами
  • 2 - різні
  • 2 - різні
  • 2 - однакові
  • 2 - однакові

9. Прочитайте твердження щодо еволюційних змін зображених тварин.

І. Обидві тварини пристосовані до придонного способу життя.

ІІ. Зміни в будові виникли в результаті конвергенції.

Чи є поміж них правильні?

  • А лише перше
  • Б лише друге
  • В обидва правильні
  • Г обидва неправильні

Тестове завдання на відповідність (3 бали)

10. Установіть відповідність між групою порівняльно-анатомічних доказів еволюції (1 - 3) та її прикладом (А - Г).

  • 1 гомологічні органи
  • 2 рудименти
  • 3 атавізми
  • А крило метелика та крило кажана
  • Б крило лелеки та риюча кінцівка крота
  • В надмірна волосатість тіла людини
  • Г наявність тазових кісток у кита

Дайте відповідь на вибране вами завдання (3 бали)

1. Поясніть значення теорії Ч. Дарвіна для подальшого розвитку поглядів на еволюційний процес.

2. Проаналізуйте різні погляди на виникнення життя на Землі. Яке пояснення виникнення життя здається вам найбільш вірогідним?

ВАРІАНТ ІІ

Тестові завдання з однією правильною відповіддю (0,5 бала)

1. У природничих музеях України є експозиції вимерлих тварин і рослин, що населяли нашу планету в попередні геологічні ери. Їх створення стало можливим унаслідок розвитку науки, яка називається

  • А антропологією
  • Б палеонтологією
  • В зоологією
  • Г ботанікою

2. Перше еволюційне вчення розробив у своїй праці «Філософія зоології»

  • А Ж. Б. Ламарк
  • Б Ч. Дарвін
  • В К. Лінней
  • Г Ф. Реді

3. Процес виживання найбільш пристосованих організмів до умов існування Ч. Дарвін назвав

  • А внутрішнім прагненням до прогресу
  • Б боротьбою за існування
  • В природним добором
  • Г штучним добором

4. Відповідно до сучасних поглядів елементарною одиницею еволюції вважається

  • А екосистема
  • Б популяція
  • В особина
  • Г вид

5. Прикладом міжвидової боротьби за існування є

  • А запилення квіток вітром
  • Б полювання ведмедя на рибу
  • В турнірні бої оленів за самицю
  • Г взаємодопомога слонів на шляху до водойми

6. Соціокультурним фактором антропогенезу є

  • А боротьба за існування
  • Б природний добір
  • В популяційні хвилі
  • Г мова й мислення

Тестові завдання з однією правильною відповіддю (1 бал)

7. Учениця та учень розглядали фотографії, на яких зображено близькі види - Конвалія закавказська (1) й Конвалія травнева (2). Ці види виникли внаслідок дії льодовика, який розділив ареал існування предкового виду. Учениця зробила припущення, що види виникли в результаті конвергенції. Учень же зазначив, що це є прикладом географічного видоутворення. Хто з них має рацію?

  • А учениця
  • Б учень
  • В обоє мають рацію
  • Г обоє помиляються

8. Прочитайте речення: «Крила метелика та кажана є (1) і виконують (2) функцію». Замість цифр необхідно вписати слова. Виберіть правильний варіант.

  • А 1 - гомологічними органами
  • Б 1 - аналогічними органами
  • В 1 - рудиментарними органами
  • Г 1 - аналогічними органами
  • 2 - різну
  • 2 - різну
  • 2 - однакову
  • 2 - однакову

9. Прочитайте твердження щодо еволюційних змін зображених тварин.

I. Обидві тварини пристосовані до життя у воді.

II. Відміни між ними в будові виникли в результаті дивергенції.

Чи є поміж них правильні?

  • А лише І
  • Б лише ІІ
  • В обидва правильні
  • Г обидва неправильні

Тестове завдання на відповідність (3 бали)

10. Установіть відповідність між групою порівняльно-анатомічних доказів еволюції (1 - 3) та її прикладом (А - Г).

  • 1 гомологічні органи
  • 2 рудименти
  • 3 атавізми
  • А зябра рака річкового та зябра окуня річкового
  • Б риюча кінцівка крота та плавець дельфіна
  • В наявність апендикса в людини
  • Г наявність тазових кісток у кита

Дайте відповідь на вибране вами завдання (3 бали)

1. Схарактеризуйте сучасні погляди на еволюцію органічного світу.

2. Визначте співвідношення біологічних та соціокультурних факторів антропогенезу.

скачать dle 11.0фильмы бесплатно
 
Даний матеріал відноситься до підручника "Біологія 9 клас Андерсон, Вихренко", створено завдяки МІНІСТЕРСТУ ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ (МОН)

Коментарі (0)

Додавання коментаря

  • оновити, якщо не видно коду

Навігація