Формуємо ключові компетентності з розділу V. Глобальні проблеми людства
- 27-01-2023, 14:22
- 252
9 Клас , Географія 9 клас Гільберг, Савчук 2022 (повторне видання)
Формуємо ключові компетентності з розділу V. Глобальні проблеми людства
АКАДЕМІЯ НЕСТАНДАРТНИХ РІШЕНЬ
Кейс 12. ДИСКУТУЄМО
У ході дискусії учених про перспективи розвитку АЕС прозвучала така точка зору: «Людство проявляє вразливу недалекоглядність, слабо використовуючи альтернативні джерела енергії (енергію Сонця, вітру, припливів, відпливів, геотермальну). Їм належить майбутнє енергетики».
Яку точку зору в цій дискусії поділяєте ви? Відповідь аргументуйте.
Кейс 13. ОБГОВОРЮЄМО
Передвісником сучасних підходів та ідей сталого розвитку слід вважати засновника Академії наук України Володимира Вернадського, який майже століття тому створив учення про ноосферу, єдність людини і природи, їхній тісний взаємозв’язок і взаємний вплив.
Обговоріть причини виникнення ідей сталого розвитку.
Кейс 14. ДІЄМО ВЖЕ СЬОГОДНІ
Глобальна програма зі сталого розвитку складається із 17 амбітних цілей задля подолання бідності, викорінення нерівності та несправедливості, а також протидії кліматичним змінам. Що ви можете зробити вже сьогодні?
Для того щоб запропонувати своє рішення, виконайте таке:
1. Дізнайтеся більше про цілі сталого розвитку.
2. Оберіть найважливіші цілі сталого розвитку для України.
3. Дбайте щодня про свою планету.
4. Організуйте захід для сталого розвитку.
МІЦНІ ЗНАННЯ — СТРАТЕГІЧНЕ МИСЛЕННЯ
1. Зіставте рівень гостроти глобальних проблем у світі та в Україні. Через які негативні явища проявляються ці проблеми у вашому регіоні? Що вже роблять і що, на вашу думку, потрібно зробити для подолання цих явищ?
2. Які світові громадські міжнародні організації, що беруть активну участь у розв’язанні глобальних проблем людства, вам відомі? Наведіть приклади розв’язання глобальних проблем за допомогою таких організацій.
3. Яке міжнародне об’єднання ставить за свою основну мету вивчення «сценаріїв» майбутнього розвитку людства в його взаєминах із природою?
4. Назвіть причини виникнення глобальної енергетичної проблеми.
5. Що спільного між енергетичною й сировинною проблемами? Чи є між ними відмінності?
6. Чому саме в країнах, що розвиваються, прояви продовольчої, демографічної, соціальної, економічної та екологічної проблем виявляються найгостріше?
7. Назвіть основні документи світової спільноти зі сталого розвитку.
8. Назвіть глобальні проблеми, що становлять найбільшу загрозу для сталого розвитку людської цивілізації.
9. Сьогодні часто можна почути легенду про Всесвітній потоп. Давні люди вважали, що потоп посланий на Землю за волею Бога як покарання за гріхи людству. Нині «грядущий потоп» пов’язують з техногенною діяльністю людини. Що при цьому мають на увазі?
10. Cхарактеризуйте роль географії в розв’язанні глобальних проблем людства.
11. Назвіть подібні й відмінні ознаки екологічних проблем у розвинених країнах і країнах, що розвиваються.
12. Запропонуйте заходи з поліпшення екологічної ситуації в Україні. Складіть їхню коротку характеристику.
13. Назвіть чинники, що визначають необхідність переходу України до сталого розвитку.
14. У двох країнах однакова середня заробітна плата. Чи можна сказати, що обидві країни мають однаковий рівень життя? Дайте розгорнуту відповідь.
15. Розкрийте головну мету сталого розвитку та основні його цілі.
16. У чому суть стратегії сталого розвитку «Україна — 2030 р.»?
Коментарі (0)