СВІТОВИЙ РИНОК ТОВАРІВ І ПОСЛУГ. ПОКАЗНИКИ ЗОВНІШНЬОЇ ТОРГІВЛІ. Сьогодні торгівля між державами — звичне явище. Світовий ринок товарів і послуг сформувався на основі розвитку міжнародної торгівлі як форми економічних зв’язків між країнами, що спеціалізуються на виробництві певних видів продукції. Кожній країні вигідно виробляти і продавати те, що відповідає її абсолютним і відносним особливостям і перевагам. До абсолютних переваг належать: клімат, корисні копалини, ґрунти, лісові ресурси тощо. Відносними перевагами є: кваліфіковані працівники, обладнання, фінанси. Наприклад, Бразилія має тропічний клімат, родючі землі, багато некваліфікованої робочої сили; усе це забезпечує можливість виробництва дешевої кави. Японія має велику кількість кваліфікованих працівників, тому здатна ефективно виробляти таку продукцію, як комп’ютери, фото- та відеокамери. Німеччина спеціалізується на виробництві капіталомістких товарів, наприклад, автомобілів, обладнання. Кожній країні вигідніше виробляти й продавати ті товари, під час виготовлення яких продуктивність праці на підприємствах найвища. Водночас із ринком товарів розвивається й ринок послуг: морські перевезення, туризм, банківські операції, страхові, посередницькі, консультативні та управлінські послуги. Лідером серед країн, що приймає туристів, є Франція. Сингапур надає фінансові та банківські послуги. Багато малих острівних країн спеціалізуються на туристичному та готельному бізнесі, що виступає чи не єдиним джерелом їхнього існування. Обмін послугами на світовому ринку зростає вдвічі швидше, ніж обмін товарами. Тому кожна країна може знайти своє місце на світовому ринку, використовуючи те, чим вона багата й у чому є її відносна перевага....
|