Телебачення і свобода вибору
Навряд чи є в сучасному світі будь-яке інформаційне явище, яке за своєю популярністю могло б зрівнятися з телебаченням. У всьому світі існує величезна кількість телевізійних каналів, які збирають мільйони глядачів біля екранів телевізорів. Телебачення транслює телепрограми, кінофільми, спортивні заходи, концерти та багато іншого. Але у зв’язку з такою високою популярністю цей інформаційний засіб став також і засобом пропаганди, що допомагає формувати думку глядача на ті чи інші питання. При цьому, перебуваючи в рамках інформаційної монополії, людина не має можливості отримувати інформацію з інших джерел, а тому втрачає свободу вибору.
Варто розуміти, що сучасне телебачення забезпечує людині свободу вибору тільки за наявності низки досить складних для досягнення умов. Проблема в тому, що утримання телеканалу – досить витратна справа, що вимагає велику кількість фінансових коштів. Отже, власниками і людьми, які визначають редакційну політику каналів, звичайно є багаті люди, які мають свої ідеї та переконання. Саме ці ідеї вони зазвичай і транслюють через свої телеканали. До цих ідей відносяться бажання багатства, грошей, інших благ і тому подібного. Скромний, стриманий і поміркований спосіб життя після перегляду телебачення і тамтешніх програм здається принизливим і ганебним. Щоб стати більш забезпеченим і дозволити собі хоча б трохи наблизитися до такого життя, яка транслюється на телебаченні, люди зобов’язані йти на важку роботу в офіси або на виробництво. Водночас заводами і великими корпораціями часто володіють усі ті ж люди, що і телеканалами. Саме тому постійний глядач телевізора, якщо він не може протистояти тій пропаганді цінностей, яка ллється на нього з екрану, буде вільно або мимоволі працювати на власника телеканалу через його інші компанії. Таким чином, ніякого вибору способу життя для такої людини немає – вона живе так, як велить телевізор.
На щастя, останнім часом телебачення перестало бути єдиним джерелом інформації для звичайної людини. У людини з’явився Інтернет, де інформаційне поле набагато більш широке і його можуть формувати звичайні люди, а не тільки багатії. Тому тим, хто хоче дати самому собі вибір, потрібно використовувати Інтернет, а не дивитися телебачення. Не варто забувати і про книги. Незважаючи на втрату популярності, книги містять багато ідей, які здатні зробити людину духовно вільною.
Варто розуміти, що сучасне телебачення забезпечує людині свободу вибору тільки за наявності низки досить складних для досягнення умов. Проблема в тому, що утримання телеканалу – досить витратна справа, що вимагає велику кількість фінансових коштів. Отже, власниками і людьми, які визначають редакційну політику каналів, звичайно є багаті люди, які мають свої ідеї та переконання. Саме ці ідеї вони зазвичай і транслюють через свої телеканали. До цих ідей відносяться бажання багатства, грошей, інших благ і тому подібного. Скромний, стриманий і поміркований спосіб життя після перегляду телебачення і тамтешніх програм здається принизливим і ганебним. Щоб стати більш забезпеченим і дозволити собі хоча б трохи наблизитися до такого життя, яка транслюється на телебаченні, люди зобов’язані йти на важку роботу в офіси або на виробництво. Водночас заводами і великими корпораціями часто володіють усі ті ж люди, що і телеканалами. Саме тому постійний глядач телевізора, якщо він не може протистояти тій пропаганді цінностей, яка ллється на нього з екрану, буде вільно або мимоволі працювати на власника телеканалу через його інші компанії. Таким чином, ніякого вибору способу життя для такої людини немає – вона живе так, як велить телевізор.
На щастя, останнім часом телебачення перестало бути єдиним джерелом інформації для звичайної людини. У людини з’явився Інтернет, де інформаційне поле набагато більш широке і його можуть формувати звичайні люди, а не тільки багатії. Тому тим, хто хоче дати самому собі вибір, потрібно використовувати Інтернет, а не дивитися телебачення. Не варто забувати і про книги. Незважаючи на втрату популярності, книги містять багато ідей, які здатні зробити людину духовно вільною.