Твір на ГИА 2013 року по тесту твору – міркування на лінгвістичну тему (2014)
Напишіть твір – міркування, розкриваючи зміст висловлення, узятого з підручника російської мови: «Фразеологізми – незмінні супутники нашої мови. Ми часто користуємося ними в повсякденній мові, часом навіть не зауважуючи, адже багато хто з них звичні й знайомі з дитинства».
Фразеологізми – сталі словосполучення давно стали частиною нашої багатовікової культури. Із самого дитинства вони оточують нас, звучачи з вуст бабусь, мамів, незнайомих людей. І, звичайно ж, їм не склало праці пробратися в художню літературу
Для приклада, розглянемо текст А. А. Лиханова. Якби автор просто написав, що вчителька сильно плакала, зштовхнувшись із бійкою першокласників і «недитячій дитячій лайкою», то ми б прийняли цей факт, не загострюючи особливо на ньому уваги
Але Лиханов надійшов краще, він скористався наступною фразою «завила в повний голос». І це вираження відразу малює в нашій уяві всю трагедію случившегося. Бачимо наскільки вразила молоденьку вчительку ситуація сдетьми.
Повзрослев, учителька поміняла свою життєву позицію й зрозуміла, що «слізьми горю не допоможеш». І щоб вирішити проблемну ситуацію необхідно «братися до роботи, засукавши рукава», не боятися «визнати помилку».
Вчасно вжиті фразеологізми точно й виразно описують бойовий настрой учительки, готовою своєю завзятою роботою виправляти дитячі недоліки. Але в текст вони вписали дуже гармонійно, тому що цими фразами наповнене наше життя
Таким чином, підбиваючи підсумок, можна сказати, що автор підручника у своєму висловленні про фразеологізми був повністю прав: «Фразеологізми – незмінні супутники нашої мови. Ми часто користуємося ними в повсякденній мові, часом навіть не зауважуючи, адже багато хто з них звичні й знайомі з дитинства». У фразеологізмах виражене все багатство росіянці мови