Кольори Петербурга (за романом Ф. Достоєвського «Злочин і кара»)
І. Зображення Петербурга в творах О. Пушкіна, М. Гоголя, Ф. Достоєвського.
(Величне місто Пушкіна; химерне місто Гоголя; трагічне місто Достоєвського.)
II Кольорова гама Петербурга Ф. Достоєвського.
1. Петербург — «дійова особа». (Місто, яке давить, душить, навіває кошмарні
Видіння, вселяє божевільні ідеї.) 2.. Місто трагедій і хвороб. (Загибель Мармеладова, самогубство Свидригайло – ва, смерть Катерини Іванівни; хвороба персонажів фізична або моральна.) 3. Нездоровий жовтий колір — провісник недобрих подій. (Жовті шпалери і меблі з жовтого дерева в кімнаті старої лихварки; жовте від пияцтва обличчя Мармеладова; жовта кімната Раскольникова; жовтуваті шпалери в кім наті Соні; перстень із жовтим каменем на руці Лужина.)
4. Сірий колір. (Міська пилюка, сірі кімнати-клітки, темні комірчини, огидні нетрі, брудні трактири, темні завулки, смердота і бруд.)
5. Раскольников — типове породження Петербурга. (Тут панує відчуття іа давленості, забитості, хворобливості; людина відчуває себе «тварюкою тремтячою»; безвихідь, зневіра й розпач разом із наполеонівською ідеєю «надлюдини» призводять до злочину.)
III. Петербург — місто знедолених і пригноблених.