Твір по картині Васнецова “Три царівни підземного царства” – Васнецов Віктор
Віктор Михайлович Васнецов – росіянин художник, що прославився на увесь світ такими добутками, як “Богатирі”, “Аленушка”,“Витязь на розпуття” і многими – многими іншими
Відмітною рисою творчості художника є те, що всі його картини засновані на добутках російської народної творчості. Картину “Три царівни підземного царства” художник писав за замовленням відомого підприємця й мецената Сави Мамонтова, також на основі фольклору
Сюжет “Трьох царівен підземного царства” заснований на російській казці. Три дівчини, зображені на полотні, персоніфікують собою багатства землі. Вони одягнені в дорогі розкішні одяги
Одна із царівен одягнена в золоте плаття, прикрашене чудовими вишивками російського народного орнаменту. Але, на відміну від народних вишивок, ці виконані нитками, звитими з дорогоцінних металів – срібла й золота. При всім свого величі, дівчина все – таки скромна, про що свідчить опущений долілиць погляд. Її образ по – справжньому царствений
Друга героїня, розташована по центрі картини, убрана в плаття, багато посипане дорогоцінними самоцвітами й чудовими візерунками. Її головний убір навіть ще богаче, ніж у першої красуні. Корона, занурена на її голову так блискає, що подібнийо до зірки
Третя сестра одягнена набагато скромніше, на ній просте й непомітне чорне плаття. На голові немає богатых уборів, посипаних каменями. Її волосся просто розпущені й м’яко спадають на плечі
Однак, при все цьому й у ній відчувається царське величчя. І разом з тим вона проста, спокійна, жіночна й прекрасна. У ній немає гордовитості й через її образ звучить авторська позиція. Такий Васнецов бачив ідеальну російську жінку. Саме цей образ жіночої величі знайде розвиток у картинах, написаних Васнецовым згодом.
Царівни коштують у простих нерухливих позах. Вони немов завмерли, виявившись у природній обстановці. Навколо них – царство: скелі, хмари й піднебіння. Природа підкреслює їхню красу, але вони не обертають на неї ніякої уваги. У правому нижньому куті розташовані дві чоловічі фігури. Царівни немов не зауважують їх поклоніння
Картина була написана у двох варіантах. Один з них датується 1879 роком, другий – 1884. Друга версія відрізняється більше яскравими фарбами. також, у царівни кам’яного вугілля змінене положення рук