Морально-етичні проблеми в оповіданні Е. Гуцала «Хто ти?»
I. Оповідання Є. Гуцала «Хто ти?» (Оповідання «Хто ти?» відзначається глибиною зображених образів та значенням порушених морально-етичних проблем. Воно змушує читачів замислитися, зачіпає їхні душі та не залишає байдужими.)
II. Проблематика оповідання «Хто ти?»
1. Образ матері Галі Одарки. (Одарка покинула свою маленьку дочку Галю, віддала її у притулок. Галя не знала ні свого батька, ні матері. Через образ Одарки автор порушує дуже важливу проблему — проблему материнства, відповідальності та людяності. Адже як змогла ця жінка зректися власної дитини?)
2. Образ Галі. (Провівши дитинство у притулках, Галя знаходить роботу та своє місце у житті, вона стає самостійною дорослою людиною. Проте їй не вистачає матері. Взявши у своєї тітки адресу, Галя вирушає на пошуки матері. І дізнається, що її мати тяжко хвора і має двох малих дітей, яких підгодовують сусіди. Галя приходить до матері в лікарню, проте вона не впізнає дівчину. Галя не засуджує матір, не ображається на неї. Галя — образ щирої та чистої дівчини, якій не властиві почуття злості. Через її образ Є. Гуцало порушує ще одне важливе питання — питання прощення.)
3. Рішення Галі. (Галя вирішує залишитися з малими братом та сестрою. Вона не змогла кинути цих дітей. В її душі прокинулися материнські почутгя. Це свідчить про те, що Галя має чисте та людяне серце, вона готова і спроможна захистити цих малих дітей, вона хоче піклуватися про них для того, щоб вони не дізналися, які випробування можуть випасти на долю дитини-сироти.)
III. Значення оповідання. (На жаль, оповідання Є. Гуцала залишається актуальним і в наш час. Тож проблеми, порушені у творі, мають велике значення для суспільства. Вдалим художнім прийомом є те, що головною героїнею оповідання є саме Галя, а не її мати. Бо мати зреклася дочки, тож вона назавжди зникає з її життя, ніби дитини і не було. Отже, тільки Галя знає всю гіркоту життя у притулку, про які дізнається і читач. Через її образ розкриваються головні морально-етичні проблеми оповідання.)