Автор і герой у романі И. С. Тургенєва “Батьки й діти” – Тургенєв Іван
Роман Тургенєва “Батьки й діти” зображує конфлікт двох поколінь:”батьків” і “дітей”. Під “батьками” автор має на увазі як старше покоління, так і людей, що належать до певної соціальної групи, що сповідає погляди ліберальної аристократії. Під “дітьми” же – разночинную молодь, настроєну демократично. Представники першої групи, групи “батьків”, автор представив через натуру Павла Петровича Кірсанова. Другу ж групу, групу так званих “дітей”, Тургенєв показав читачеві про образ Євгенія Базарова.
Павла Петровича автор показав як аристократа, що постійно піклується про гарний модний одяг, про свою витончену фігуру; але який зовсім не має поняття, що таке праця. Тургенєв зображує Павла так, щоб читачеві цей образ довівся не по душі. Автор показує нам якогось зніженого расфуфыренного аристократика, що вважає себе кращим серед іншим. Тут же автор показує й своє відношення до подібним до людей
У натурі Євгенія Базарова письменник підкреслює високе чоло, що у свою чергу свідчить про розум цієї людини. Євгеній не піклувався про свою зовнішність, не намагався як те прикрасити себе. Він не піднімав себе над людьми, до простої людини ставилася з повагою, чого не спостерігалося в поводженні Павла. Євгеній по всіх параметрах позитивний герой роману. І природно, Тургенєв ставиться до таких людей суважением.
Автор показує читач двох зовсім протилежних людей – Кірсанова й Базарова. Вони протилежні й у мовленні, і в манері поводження, і у відношенні до людей, і звичайно ж у своїх політичних поглядах. Це розкривається в їхніх постійних суперечках. Темами їх споровши є філософія, наука, народ, авторитети й багато чого іншого. У своїх критиках вони обоє не намагаються знайти істини, не в що вникають, і не намагаються почути свого співрозмовника. Адже так було завжди: Молодший уважає, що погляди старшого застаріли, що до них не потрібно прислухатися, а старший уважає себе набагато розумніше й тому не прислухається до слів молодшого. Саме отут автор і показує причину нерозуміння й відчуження двох поколінь