Роль російської літератури у вихованні старшокласників
чиДопомагає вивчення російської літератури в школі підготувати випускників до самостійного життя – от моральна проблема, над якою міркує В. Тендряков.
Автор, розповідаючи про дискусію, що зав’язалася на батьківських зборах, підтримує в суперечці вчителя й уважає, що Російська література повинна вчити дітей бути чесними завжди й у всім, не боятися сильного, допомагати слабкому
В. Тендряков вірить у моральну силу російської класики. Він переконаний, що саме урок літератури вчить дітей минулого добр і милосердними, не пасувати перед сильними, допомагати нужденним
Я не у всім розділяю позицію автора: після закінчення школи нас чекає доросле життя, у якій ми, безсумнівно, стикнемося з різними труднощами. Але раз нас не навчили в школі ловчить, хитрити, ми можемо й не впоратися з ними. І ніяка класика нам на допомогу не прийде!
В Інтернеті познайомилася з підсумками опитування випускників, у якому в них запитували, що дала їм школа. 70% опитаних сказали, що найбільш значимим для них було те, що школа в плані «виживання в сучасному світі» навчила їх ловчить, викручуватися, брехати…
Це зовсім не виходить, що я по натурі людин нечесний. Наприклад, я не хочу бути схожої на героя повести Юрія Короткова «Медяний Місяць» Андрія, девізом життя якого стали слова: «…якщо чого – те хочеш, то візьми, укради, убий, але доможися!»
Таким чином, можу зробити висновок, що Література – це школа моральності, але необхідно під час читання й обговорення великої класики давати випускникам і уроки протистояння злу, жорстокості