Твір по картині Нестерова «Пустельник» – Нестеров Михайло
Картини Михайла Нестерова повні правдивості й натуральності. Повною мірою це ставиться до його «Пустельника». Очевидно, що образ старця на картині не надуманий, ми немов потрапили на омушку лісу й зустріли там ченця. І дійсно автор примітив чистого душею й серцем ченця в Троїце – Сергієвій лаврі. Запам’ятавши цієї людини на картині, Нестеров показав, наскільки просто можна жити, щоб досягти єднання із природою, а головне – із самим собою
Цей мандрівник, що зсутулився, набагато вище багатих снобів, яких повно було й в 19 столітті, коли затворів Нестеров. Але особливо що багато зарвалися багатіїв у наші дні. Як хотілося, щоб вони побачили світлий образ старця, щоб зупинилися й вдивилися в бездонні очі ченця. От людина, що зрозумів, що щирий сенс життя – це не багатство й не слава
Знайти щиросердечну рівновагу, з’єднатися із природою, тому що це вийшло в пустельника, зможе не кожний. Для цього потрібні роки завзятої праці й щиросердечної боротьби, але результат коштує того. Перед нами пустельник, голова якого скромно опущена до землі, він не підноситься, хоча духовно набагато вище всіх смертних. Він знайшов себе в цьому житті й зі смиренністю чекає, коли Творець визначить кінець його земного буття
Немає в погляді ченця ні заздрості, ні гордості, ні нетерпіння. Одухотворений старець як би говорить своїм сучасникам і нам – далеким нащадкам, що людина повинен зі смиренністю приймати все, що дано йому понад і нести свою ношу без сперечань
И природа підтримує старця, вона так само скромно й непоказно «одягнена», без пурпуру, без багрянцю, без золота. Всі гранично просто, і це зближає природу й людину. Нагота ранньої зими перегукується зі старим одягом старця, а відтінок його волосся схоже з кольором пожухлої трави
Добротою наповнені й погляд, і ледве помітна посмішка прочанина, він немов призиває всіх знайти мир усередині себе й примиритися із ближнім. Скромно бажаючи всім добра, свята людина ототожнює на картині миролюбство Русі Святий. І нехай побачать і зрозуміють його люди століття XXI.