Аналіз вірша Буніна «Ковила»
Для Буніна природа є тією чарівною силою, що дарует людині мудрість, силу, красу. Вона наділяє його відчуттям єдності з могутніми силами природи. Однак поринути в її таємниці здатний не кожний, а лише той, хто може побачити навіть самі незначні зміни
Бунін малює нам приголомшливу картину російської природи, неперевершену красу російського степу й поля. Варто відзначити, що автор майстерно зв’язує пейзаж, що описується, із фрагментами древньої історії Русі. Адже не випадково як епіграф Бунін взяв рядки з «Слова об полицю Игореве».
Автор уживає ряд слів, завдяки яким можна почути шелест степової ковили, наприклад, «ніч», «колише». Подібне сполучення шиплячих приголосних дозволяє створити унікальний звукообраз. Крім того, для цього також служить такий прийом, як алітерація
Варто відзначити, що присутність у тексті вірша постійних епітетів свідчить про зв’язок вірша, зокрема, з народною творчістю Русі
Дуже багато в тексті прийомів уособлення, наприклад «трави шепотяться» або «німих могил». Завдяки уособленню, як одному з різновидів метафори, вдається досягти високого рівня «видимості», а також «відчутності» образів бунинской природи
До слова, у поемі «Слово об полицю Игореве» уособлення – це один із провідних прийомів, як і у вірші Буніна «Ковила».
Що стосується наявних у тексті риторичних питань, то вони покликані активізувати увага читача, а також підсилити емоційну реакцію. Вся лірика Буніна характерна тим, що автор досить часто використовує номінативні речення, а також дієслівні конструкції
У творі Буніна «Ковила» саме можна побачити велику кількість дієслівних конструкцій. Вони допомагають одушевити предмет – носій ознаки. Завдяки дієслівним конструкціям вдається куди більше краще, ніж за рахунок інших лексичних засобів, створити глибоке одушевление описуваного предмета
За допомогою дієслівного типу речень Буніну вдається наділити природу здатністю до самовираження, подібно живій людині
Слова вірша наштовхують на думку про те, що любити російську природу так, як любить її Бунін, не вміє, мабуть, ніхто іншої. Весь його мир складається із численних зорових, а також слуховых вражень, а також з переживань, які вони викликають