Твір на ГИА 2013 по тесту твору – міркування на лінгвістичну тему (2014)
Напишіть твір – міркування, розкриваючи зміст висловлення лінгвіста Іраїди Іванівни Постниковой: «Володіючи й лексичним, і граматичним значенням, слово здатне поєднуватися з інакше кажучи, включатися в пропозицію».
Коли Іраїда Постникова сказала, що тільки «володіючи й лексичним, і граматичним значенням, слово здатне об’єднатися з інакше кажучи, включатися в пропозицію», вона всього лише озвучила всім відому істину
Дійсно, якщо пропозиція скласти з набору іменників, прикметників, дієслів, займенників, прислівників, часток і т.д., які самі по собі мають певне значення, але не зв’язати їхній один з одним логічно, те це буде звичайний набір слів. У пропозиції головні й другорядні його члени змінені таким чином, щоб у результаті вийшла закінчена, зрозуміла думка
Якщо це іменники, те їх міняють їхнє число або падіж, якщо це дієслово – у нього може бути різний час і, знову ж, число, у прикметника показові рід і вид. Інакше кажучи, змінювати можна всі параметри тої або іншої частини мови. Навіть найпростіша пропозиція повинне бути складене за цим законом, а інакше розібратися в тексті буде неможливо.
Скажемо, перед вами найпростіша пропозиція: «Хлопчик прийшла в школи». Неправильно складене граматично, воно не може дати вірну інформацію про що відбувається. Чи то це пальчик прийшов, чи то дівчинка «прийшла». Чи то він коштує в школи, чи те прийшла «у школу». А автор мав на увазі зовсім інше. Він хотів сказати: «Хлопчики підійшли до школи».
Використовуються ті ж слова, але поставлені правильно граматично, вони дають значеннєве навантаження пропозиції. Також при складанні тексту обов’язково варто звертати увагу на лексичне значення слів. Текст, наповнений фразеологізмами, стає интересней і богаче тільки, якщо кожне слово має свій зміст