Урок узагальнення
- 19-11-2022, 22:02
- 483
5 Клас , Вступ до історії 5 клас Щупак, Піскарьова 2018
§ 16 Урок узагальнення
1. ВПРАВА «АНАГРАМА»
Пізнавально й цікаво
Анаграма — слово, утворене шляхом перемішування літер основного слова. Пропонуємо вам набір анаграм з теми «Джерела до вивчення історії». Розшифруйте їх, визначте в кожному переліку зайве слово та обґрунтуйте свій вибір.
2. ВПРАВА «ІСТОРИЧНА ПАРОЧКА»
Установіть відповідність (знайдіть пари) між видами історичних джерел та їхніми прикладами.
Вправу можна виконати за посиланнями: https://goo.gl/x31j9V.
3. ВПРАВА «ДОСЛІДНИКИ ІСТОРИЧНИХ ДЖЕРЕЛ»
Об’єднайтеся з товаришами в дослідницькі групи та оберіть пам’ятку для дослідження. Складіть запитання для дослідження пам’ятки. Запропонуйте товаришам з інших груп дослідити обрану вами пам’ятку за складеними вами запитаннями.
Картина Тараса Шевченка «Селянська родина» (1843 р.)
Прикраси часів України-Русі (XI—XII ст.)
Повідомлення газети «Голос України» про утвердження Конституції України (1996 р.)
4. ВПРАВА «ВІД ДАВНИНИ ДО МУЗЕЮ»
Ми дізналися, що дослідження історичних джерел є надзвичайно важливою справою. Для того, аби знайдені пам’ятки минулого були зрозумілі любителям історії, потрібно ретельно попрацювати багатьом людям. Розташуйте в хронологічній послідовності етапи дослідження історичних джерел від виявлення до ознайомлення з ними відвідувачів музею.
5. «ЮНІ НУМІЗМАТИ»
Уявіть, що ви знайшли скарб давніх монет. Вас найбільше зацікавили зображені на малюнку монети. Виконайте дослідження:
1) Визначте, до якого виду історичних джерел належать зображені монети.
2) З’ясуйте, яку інформацію про минуле ми можемо дізнатися за допомогою цих монет.
3) Коли й хто карбував зображені монети? Як про це можна дізнатися?
4) Установіть зв’язок між зображеними монетами та сучасною Україною.
Давня монета
6. ВПРАВА «ЗАГУБЛЕНІ НА КАРТІ»
Під час укладання карти музеїв України комп’ютерний вірус переплутав місця розташування музеїв. Допоможіть навести лад на карті та виконайте математичні завдання до карти:
1) Назвіть і вкажіть на карті міста, де насправді розташовані зображені об’єкти.
2) Оберіть два музейні комплекси, які ви бажаєте відвідати, та дізнайтеся відстань від вашого міста чи села до цих об’єктів.
3) Уявіть, що ви зібралися родиною в мандрівку на автомобілі — визначте, скільки часу ви витратите на поїздку до обраних вами музеїв, якщо будете рухатися зі швидкістю 80 км/год.
4) За допомогою дорослих у мережі Інтернет дізнайтеся вартість проїзду до обраних музеїв залізницею. Поміркуйте, як вигідніше мандрувати: автомобільним транспортом чи залізницею? Свою думку підтверджуйте аргументами.
Коментарі (0)