Узагальнення з розділу 1 «Первісні спільноти. Археологічні культури»
- 10-11-2022, 21:22
- 359
6 Клас , Всесвітня історія. Історія України 6 клас Щупак, Піскарьова 2019
§ 9. Узагальнення з розділу 1 «Первісні спільноти. Археологічні культури»
1. «У ПОШУКАХ ІСТИНИ»
1. РОБОТА НАД ПОМИЛКАМИ
Уважно розгляньте малюнки 1 і 2. Визначте помилки у назвах до малюнків-схем; знайдіть помилки у розташуванні елементів малюнку-схеми 2 та поясніть, якою має бути правильна схема. Які ви знаєте інші види періодизації історії людства?
Малюнок 1
Археологічна періодизація історії
Малюнок 2
Етапи розвитку людських спільнот
2. УПОРЯДКОВУЄМО ІСТОРИЧНІ ДЖЕРЕЛА
Досліджувати історію Стародавнього світу вченим допомагають різні види історичних джерел (мал. 3). Ваше завдання:
- а) перевірити правильність упорядкування схеми «Історичні джерела»;
- б) запропонувати правильний варіант схеми;
- в) визначити, в які археологічні епохи були виготовлені ці пам’ятки;
- г) указати, яке значення в житті людини мали ці пам’ятки;
- д) з’ясувати, як учені могли дізнатися про міф про Гільгамеша;
- е) поміркувати, які сторінки життя давніх людей ілюструють ці джерела.
Малюнок 3
3. ЗНАЙДИ ПАРУ
Об’єднайте в пари ребуси та короткий виклад змісту закодованих понять.
2. ТВОРЧА МАЙСТЕРНЯ
1. ХМАРИНКИ ТВОРЧОСТІ
Уважно розгляньте хмаринки на с. 40 та виконайте завдання:
- 1. Визначте, яке зі слів у кожній хмаринці є зайвим, обґрунтуйте свій вибір.
- 2. Дайте назву кожній хмаринці (для цього поміркуйте, якою темою об’єднана більшість слів хмаринки).
- 3. Складіть коротку розповідь за темою обраної хмаринки.
2. ІСТОРИЧНА ХРОНОЛОГІЯ
За допомогою магічного квадрата виконайте завдання:
- 1. Утворіть чотири тризначні історичні дати та розташуйте їх на шкалі часу відповідно до правил лічби часу до н. е.
- 2. Утворіть по дві історичні дати, які позначали б події першої та другої половини століття до н. е.
- 3. Визначте, до якого століття належать придумані вами дати.
- 4. Придумайте дві-три задачі на лічбу часу з утвореними датами так, щоб потрібно було визначити час у межах однієї ери (до н. е.) та в межах двох ер (до н. е. та н. е.).
3. ГОСТИНИ У КВІНТИЛІАНА
Минулого року ми познайомилися з античним ученим Марком Фабієм Квінтиліаном, який радив своїм учням для кращого розуміння намагатися відповідати на запитання: Хто? Що? Де? Коли? Чим? Як? Чому?
Продумайте запитання відповідного змісту до таких тем:
- Заняття первісних людей.
- Розвиток форм організації первісного суспільства.
- Культура первісних людей.
- Трипільська археологічна культура.
3. ЩО МИ ЗНАЄМО З ТЕМИ
Перевірте, як ви засвоїли матеріал теми за допомогою онлайн-тесту. Для виконання завдання перейдіть за посиланням:
https://forms.gle/eVLy5MQcMhVkTcgUA
або скористайтеся смартфоном — зчитайте QR-код. Бажаємо успіху та високого бала!
Коментарі (0)