"Фах" Азімов тести та питання

 

“Фах” Азімов тести та питання за твором допоможуть краще запам’ятати інформацію та підготуватися до уроку.

“Фах” Азімов тести

1. Джорж Плейтен, герой твору А. Азімова «Фах», утік з Інтернату, щоб:

а) побувати на олімпіаді; б) побачити кохану дівчину;

в) допомогти своїй родині матеріально; г) уникнути покарання.

2. Джорж Плейтен, герой твору А. Азімова «Фах», відрізнявся від своїх однолітків тим, що:

а) був дуже сильним, займався спортом; б) володів телепатією;

в) читав книги, займався самоосвітою; г) був вихідцем з іншої планети.

3. Ким мріяв стати Джордж Плейтен?

а) програмістом;

б) економістом;

в) машиністом;

4.На який місяць припадає день Освіти?

А) листопад;

Б) вересень;

В) травень.

  1. Яка тема завжди була предметом суперечки між Джорджем і коротуном Тревіліаном?

А) вибір фаху;

Б) майбутнього людства;

В) майбутнього освіти.

  1. Хто бачив, що Джорджа чекає блискуче майбутнє?

А) Тревіліан;

Б) батько;

В) Інженеску.

  1. Якого числа народився Джордж?

А) 13;

Б)16;

В) 21.

8.Чий це опис «У нього ніс був картоплиною, волосся рідке, підборіддя помережене складками, наче він раніше був товстун, а тоді зненацька схуд»?

А) нігерійця Омейні;

Б) історика Інженеску;

В) лікаря Антонеллі.

  1. Де саме … «про Джорджа піклувалися. Його оточили увагою і ставилися до нього добре»?

А) вдома;

Б) в Інтернаті;

В) в Сан-Франциско.

10.Що спричинило невдачу Тревіліана, який не отримав права потрапити на одну із планет Галактики?

А) не читання книжок;

Б) його самовпевненість;

В) навчання за старими стрічками.

  1. Про побачення з якою особою попросив Джордж?

А) з новіанином;

Б)з лікарем;

В) з викладачем.

  1. Що потрібно, на думку Джорджа, щоб іти в ногу з науково-технічним прогресом?

А) вчитися по стрічках;

Б) вчитися самостійно;

В) вірити в себе.

  1. Як, за А. Азімовим, точно звуться Інтернати для недоуків?

А) академія вищої освіти;

Б) інститут вищої освіти;

В) університет вищої освіти.

  1. Хто повинен сам про себе сказати: «Я можу творити і творитиму, хочете ви цього чи ні»?

А)знаюча і розумна людина;

Б) творча людина;

В) впевнена у собі людина.

15. Джорж Плейтен, герой твору А. Азімова «Фах», після медкомісії опинився:

а) в Інтернаті; б) у вищій школі;

в) у лікарні; г) на планеті Новії

16. Джорж Плейтен, герой твору А. Азімова «Фах», вів діалог з представниками планети Новія про:

а) недоліки медичної системи;

б) систему професіональної освіти;

в) обмеження його прав і свобод;

г) про значення дружби для згуртування суспільства

«Фах» запитання до твору Азімова

Про що йде мова у творі? (Мова йде про вибір професії та врахування нахилів кожного з молодих людей. Але, на жаль, не все враховане під час вибору).

 Де відбуваються події? (Події відбуваються у майбутньому на Землі, коли цивілізація зробила великий крок вперед. За фахівцями на Землю прибувають з інших планет, тому що тільки тут їх готують).

В якому значенні вживається слово «Фах»? (Фах – це професія. Але слово набуває і символічного значення. Автор тут розуміє також справжнє покликання людини, талант, призначення).

Проблематика твору “Фах”? (Автор зображує такі проблеми: основна мета освіти; внутрішня сутність людини, її покликання; місце людини в суспільстві; людина та досягнення науки і техніки; людина і цивілізація).

Що собою являє День Читання? Знайдіть у тексті і зачитайте уривок, що зображує цю подію. (Зачитується уривок. Сутність дня Читання полягає у тому, що діти у 8 років «навчаються» читати за допомогою досягнень науки і техніки. Діти зовсім не докладають зусиль. Все за них роблять машини. В творі навіть немає слова «вчитель», дітям до голови прикладають дротики лікарі. Учням спочатку це подобається, дехто навіть заздрить дітям майбутнього. Але дехто висловлює свою думку, що це нецікаво, коли зовсім не докладати зусиль та не застосовувати своїх здібностей.)

Які відчуття та почуття охоплювали Джорджа Плетена?

( Учні зачитують уривки з тексту та дають відповідь, виділяючи такі цитати:

«І тепер, заплющивши очі, він опинився наодинці зі страхом. Він відчув дротики на скронях. Дзижчання линуло звідкись здаля і поглиналося гупанням крові у вухах, що озивалося відлунням, наче в печері»;

«- І я вже вмію читати? – Джордж не відчував у собі ніяких змін»;

«І тоді, без будь-яких попереджень, його наче оповило грубою повстиною, відокремивши від буття. Він не чув власного тіла, зникли відчуття, весь довколишній світ, зостався тільки він сам і голос, що зринав із безодні й щось шепотів… шепотів… шепотів.». Отже, відчуття не з приємних, присутній навіть страх, непередбачуваність. Учні пригадують свій досвід у навчанні читати, ніби поринувши у дитинство, і порівнюють свої враження та почуття з Джорджевими. Почуття учнів відрізняються приємними спогадами, вони помічають перевагу сучасної освіти в навчанні читати перед освітою майбутнього, що зображена у Азімова.)

Який фах обрав Джордж Плейтен до Дня Освіти? Ким хотів стати Тревіліян?

(Учні дають відповідь, використовуючи цитати з тексту:

«Тема вибору фаху завжди була предметом суперечок між Джорджем і коротуном Тревіліяном»;

«Річ у тім, що Тревіліянів батько, дипломований металург, свого часу працював на одній з далеких планет. Дід його теж був дипломованим металургом. Природно, що сам коротун, не вагаючись, обрав собі цей фах.»;

«У вісімнадцять років Джордж Плейтен твердо знав, що стане дипломованим програмістом; він прагнув цього, відколи пам’ятав себе»;

«Він ніколи б не осмілився розповісти ні Тревіліянові, ні навіть своїм батькам, що саме робить і чому такий певний у собі»;

«Він (батько) бачив, як і всі довкола, що Джордж має неабиякі здібності й кмітливий розум. А це, безумовно, певний знак, що його чекає блискуче майбутнє».

Отже, Джордж мріяв про професію програміста. Він навіть готував себе до цього, самостійно опрацювавши підручники, які були досить складні, Але бажання і наполегливість були такими сильними, що юнак зумів розібратись з ними. Він робив так, як ми зараз у сучасній школі. Щоб зрозуміти програмування, він спочатку вивчав електроніку та математику. А Тревіліян особливо не задумувався над вибором свого фаху. Його цілком влаштовувало те, що його дід та батько були металургами, і він хотів продовжити їхню справу).

 Чому не здійснилися мрії обох юнаків?

(В День Освіти Джордж Плейтен почув такі слова лікаря Антонеллі: «Хоч би як подобався фах, ви не здобудете його, якщо фізіологія мозку показує, що ви маєте здібності до іншої діяльності». А Сем Елленфорд підтвердив: «Ти, звісно, знаєш, яким чином діє земна Програма Освіти: практично всяка людина спроможна засвоїти будь-які знання, але кожен окремий мозок краще підходить до одних видів знань, ніж до інших. Ми намагаємося, по змозі, поєднувати структуру мозку з відповідними знаннями даного фаху, виходячи з потреби на спеціальність.» Ніхто не сказав, що в нього гарні розумові здібності, він потрапив до притулку для недоумків, це пригнічує його. А Тревіліян отримав фах металурга, але за застарілою програмою, що була на плівці. Через це він не був відібраний під час Олімпіади до Новії. Моральні якості та почуття взагалі не враховуються під час оволодіння фахом).


Vchys: ГДЗ, Решебники , Ответы, Реферати, Твори, ПрезентаціїГДЗ, Решебники и Ответы