Плани-схеми для організації самостійної робота
- 24-02-2022, 00:07
- 344
10 Клас , Всесвітня історія 10 клас Гісем, Мартинюк (рівень стандарту)
Плани-схеми для організації самостійної робота
Як працювати з параграфом підручника
1. Прочитайте весь параграф, для того щоб скласти загальне уявлення про його зміст.
2. З'ясуйте значення слів і термінів, які вам незрозумілі. Зверніть особливу увагу на виділені дати, імена, поняття тощо.
3. Складіть розгорнутий план до параграфа — він полегшить підготовку до уроку.
4. Спробуйте пов'язати матеріал параграфа з інформацією, яку ви отримали на уроці.
5. Якщо в тексті є посилання на зміст вивчених раніше параграфів, перегляньте їх.
6. Якщо після опрацювання параграфа у вас виникають питання або ви не згодні з наведеним тлумаченням деяких понять, оцінкою подій тощо, зверніться до додаткової літератури.
7. Для того щоб зрозуміти, чи добре ви засвоїли матеріал параграфа, спробуйте викласти його зміст, не користуючись підручником. Можна переказувати параграф, спершу спираючись на складений план, а потім без нього.
8. Підготуйте відповіді на запитання, вміщені після параграфа, та виконайте завдання.
Як скласти план
1. Уважно прочитайте текст, до якого вам треба скласти план.
2. Виберіть із нього лише той матеріал, який відповідає темі плану.
3. Поділіть текст на логічно завершені частини, знайдіть у кожній із них головну думку, чітко сформулюйте та запишіть її.
4. Дайте назви частинам тексту.
5. Перш ніж записати план у зошит, перевірте, чи всі основні ідеї тексту знайшли в ньому відображення.
Як скласти повідомлення
1. Прочитайте в підручнику матеріал, за яким вам треба підготувати повідомлення.
2. Доберіть літературу, яка вам знадобиться під час роботи, та опрацюйте її.
3. Складіть план своєї розповіді.
4. За планом запишіть зміст повідомлення або складіть його тези.
5. Продумайте, який ілюстративний матеріал доцільно використати.
6. Під час виступу з повідомленням намагайтеся говорити правильно, чітко й виразно.
Як написати есе
1. Ознайомтеся з необхідним теоретичним матеріалом за темою есе.
2. З'ясуйте, чим для вас цікава ця тема, у чому може полягати її актуальність.
3. Усно сформулюйте думки та ідеї, що виникли з приводу теми.
4. Складіть план своєї розповіді у вигляді тез.
5. Напишіть есе в чорновому варіанті, користуючись складеним планом.
6. Проаналізуйте зміст написаного, перевірте грамотність, композиційну побудову есе, логічність та послідовність викладу.
7. Внесіть відповідні зміни та напишіть остаточний варіант есе.
Як працювати з історичним документом
1 З'ясуйте походження документа.
1) Хто його автор (авторка)?
2) За яких історичних обставин з’явився документ?
3) Що являє собою документ за змістом і формою (опис історичної події сучасником (сучасницею), оцінка події дослідником (дослідницею), законодавчий акт тощо).
2. З'ясуйте, які завдання до документа вам слід виконати і що для цього потрібно (якщо документ має поглибити ваші знання про якесь історичне явище, подію чи особу, пригадайте, що вам уже відомо про це).
3. Прочитайте текст документа, з'ясуйте значення понять і термінів, що містяться в ньому.
4. Спробуйте виконати завдання до документа. Якщо ви не можете цього зробити, уважно й повільно прочитайте текст ще раз, звертаючи увагу на зміст окремих речень.
Як порівнювати різноманітні оцінки історичних явищ
1. Визначте сутність кожної оцінки історичної події або явища.
2 Спробуйте з'ясувати, на що спирався автор, оцінюючи подію, і визначте об'єктивність його висновків.
3. Проаналізуйте наведені аргументи та логіку наведених доказів.
4. Зробіть свій вибір на користь однієї з наведених оцінок і поясніть, чому ви посіли саме таку позицію.
Як скласти історичний портрет
1. Напишіть, як відбувалося становлення особистості історичного діяча (діячки).
1) Укажіть ім’я та прізвище історичного діяча (діячки). Де й коли він (вона) народився)-лася)?
2) Де і в яких умовах він (вона) жив(-ла), зростав)-ла), виховувався(-лася)?
3) Як формувалися його (її) погляди?
2. Визначте особисті якості й риси характеру історичного діяча (діячки).
1) Як особисті якості й риси характеру діяча (діячки) впливали на його (її) діяльність?
2) Які з його (її) особистих якостей вам подобаються, а які — ні?
3. Охарактеризуйте діяльність історичного діяча (діячки).
1) Якими були основні заняття, справи його (її) життя?
2) Які успіхи й невдачі його (її) супроводжували?
3) Які верстви населення підтримували його (її) діяльність, а які — ні? Чому?
4) Хто був його (її) однодумцями, а хто — противниками? Чому?
5) Якими були наслідки його (її) діяльності: а) для сучасників; б) для нащадків?
4. Висловіть ваше особисте ставлення до історичного діяча (діячки).
1) Які почуття викликає у вас його (її) діяльність?
2) Як ви ставитеся до засобів і методів його (її) діяльності? Обґрунтуйте свою позицію.
Коментарі (0)