Самоконтроль рівня навчальних досягнень. «Вступ. Біорізноманіття»
- 19-06-2021, 11:59
- 3 303
10 Клас , Біологія і екологія 10 клас Андерсон, Вихренко, Чернінський (рівень стандарту)
Самоконтроль рівня навчальних досягнень
Вступ. Біорізноманіття
Тестові завдання з однією правильною відповіддю (0,5 бала)
1. Ці форми життя не мають клітинної організації, є білком і здатні викликати інфекційні захворювання людини та тварин. Укажіть їх.
А віруси
Б віроїди
В віріони
Г пріони
2. Укажіть захворювання людини, яке спричиняють віруси.
А губчаста енцефалопатія
Б ендемічний зоб
В туберкульоз
Г поліомієліт
3. Укажіть прокаріотичний організм.
А інфузорія-туфелька
Б хламідомонада
В ціанобатерія
Г амеба протей
4. Укажіть поміж зображених гетеротрофний організм, який пересувається за допомогою війок.
5. Автотрофні організми, у клітинах яких відбувається фотосинтез, - це
А залізобактерії
Б бактерії бродіння
В пурпурові бактерії
Г нітрифікувальні бактерії
6. Можливим способом попередження пріонного захворювання може бути
А профілактичне щеплення
Б використання антибіотиків
В введення лікувальної сироватки
Г не вживання в їжу зараженого м’яса
Тестові завдання з однією правильною відповіддю (1 бал)
7. Проаналізуйте твердження щодо вірусів.
I. Плазматична мембрана вірусів складається з ліпідів та білків.
II. Існують віруси, у яких носієм спадкової інформації є молекула РНК.
Чи є поміж них правильні?
А правильне лише I
Б правильне лише II
В обидва правильні
Г немає правильних
8. Учень та учениця обговорювали значення прокаріотів у житті людини. Учень висловив думку, що поміж прокаріотів багато хвороботворних. Учениця зауважила, що вчені навчилися використовувати бактерії для отримання антибіотиків, гормонів, ферментів. Хто має рацію?
А лише учень
Б лише учениця
В обоє мають рацію
Г обоє помиляються
9. Під час лабораторної роботи учні та учениці спостерігали за рухом хламідомонади в напрямку до джерела світла. Така поведінка є виявом
А рефлексу
Б інстинкту
В позитивного таксису
Г негативного таксису
Тестові завдання з коротким описом (1,5 бала)
10. Прочитайте опис: «Це одноклітинні або колоніальні організми, які не мають мембранних органел. Поміж них є як автотрофні, так і гетеротрофні організми». Продовжте опис за наведеними ознаками.
Клітина містить
1 ядро
2 рибосоми
3 клітинну стінку з целюлози
Паразитичні види є причиною виникнення в людини
1 туберкульозу та холери
2 грипу та герпесу
3 цинги та рахіту
Унаслідок життєдіяльності певних видів утворилися поклади
1 торфу
2 залізної руди
3 кам’яного вугілля
11. Укажіть правильні твердження щодо зображеного організму.
До складу клітинної стінки входить
1 муреїн
2 целюлоза
3 крохмаль
За способом живлення є
1 фототрофом
2 хемотрофом
3 міксотрофом
В екосистемах належить до функціональної групи
1 продуцентів
2 консументів
3 редуцентів
Виконайте завдання в письмовій формі (3 бали)
Доведіть, що одноклітинний організм є біологічною системою.
Поясніть значення біологічних досліджень для розв’язання проблем людства.
Коментарі (0)