Біологія і екологія 10 клас Андерсон, Вихренко, Чернінський (рівень стандарту)
- 25-05-2021, 13:03
- 3 603
Вступ
§ 1. Біологія та екологія як науки
§ 2. Фундаментальні властивості живого
§ 3. Стратегія сталого розвитку природи і суспільства
Тема 1. Біорізноманіття
§ 4. Систематика — наука про різноманітність організмів
§ 5. Біорізноманіття нашої планети як наслідок еволюції
§ 6. Віруси та їхня біологічна роль
§ 8. Прокаріоти — найдавніші організми на планеті
§ 9. Різноманітність прокаріотичних організмів
§ 10. Сучасні погляди на систему еукаріотичних організмів
Проект. Складання характеристики виду за видовими критеріями
Індивідуальні завдання. «Відкриття нових видів в Індокитаї», «Ліси України»
Самоконтроль рівня навчальних досягнень. «Вступ. Біорізноманіття»
Тема 2. Обмін речовин і перетворення енергії
§ 15. Обмін речовин та енергії — основа функціонування біологічних систем
§ 16. Особливості обміну речовин та перетворення енергії в автотрофних і гетеротрофних організмів
§ 18. Білки, їхня біологічна роль
§ 19. Ферменти та їхня біологічна роль
§ 20. Нуклеїнові кислоти та їхня біологічна роль. АТФ
§ 21. Вітаміни, їхня роль в обміні речовин
§ 22. Структури клітини та метаболізм
§ 23. Енергетичне забезпечення процесів метаболізму
§ 24. Раціональне харчування — основа нормального обміну речовин
Практична робота. Складання схем обміну вуглеводів, ліпідів і білків в організмі людини
§ 25. Надходження в організм хімічних елементів і якість питної води: вплив на здоров’я людини
§ 27. Нейрогуморальна регуляція функціонування організму людини
Індивідуальні завдання. «Еритроцити та АТФ-аза», «Кисень і висота»
Самоконтроль рівня навчальних досягнень. «Обмін речовин та перетворення енергії»
Тема 3. Спадковість і мінливість
§ 29. Зберігання генетичної інформації в клітинах
§ 30. Передавання генетичної інформації з покоління в покоління
§ 31. Реалізація спадкової інформації: транскрипція та процесинг РНК
§ 32. Реалізація спадкової інформації: синтез білків і формування ознак
§ 33. Гібридологічний метод. Закономірності, відкриті Менделем
§ 34. Неменделівське успадкування ознак
§ 35. Зчеплене успадкування ознак
§ 36. Цитоплазматична спадковість
§ 37. Поняття про мінливість. Спадкова мінливість
§ 38. Модифікаційна мінливість
Лабораторна робота. Вивчення закономірностей модифікаційної мінливості
§ 39. Регуляція активності генів
§ 41. Генетична варіабельність людини
Практична робота. Розв'язування генетичних задач
Індивідуальні завдання. «Хвороба Дауна», «Аутофагія»
Самоконтроль рівня навчальних досягнень. «Спадковість та мінливість»
Тема 4. Репродукція та розвиток
§ 44. Репродукція як механізм забезпечення безперервності існування видів
§ 45. Клітинний цикл. Ріст і розвиток клітин
§ 46. Статеві клітини й запліднення
Лабораторна робота. Будова статевих клітин
§ 47. Особливості репродукції людини
§ 48. Сучасні можливості та перспективи репродуктивної медицини
§ 49. Ембріогенез людини. Явище ембріональної індукції
Лабораторна робота. Вивчення етапів ембріогенезу
§ 50. Особливості процесів регенерації організму людини. Трансплантація тканин та органів
§ 51. Онкогенні фактори та онкологічні захворювання
§ 52. Чинники, що впливають на ріст і розвиток людини
Індивідуальні завдання. «Теломери», «Фактори росту»
Самоконтроль рівня навчальних досягнень. «Репродукція та розвиток»
Завантажити підручник з Біологія і Екологія 10 клас Андерсон, Вихренко, Чернінський (рівень стандарту)
Шановні десятикласники та десятикласниці!
Ця книжка продовжує серію підручників з курсу «Біологія», вивчення якого ви розпочали в попередніх класах. Щоб успішно опанувати навчальний матеріал, ви маєте пригадати раніше набуті знання щодо будови та життєдіяльності основних груп організмів. Адже в цьому навчальному році підручник поведе вас шляхом пізнання властивостей живого. Ви вже знаєте, що підручник - не книжка для читання. Дуже важливо вміти працювати з ним: виокремлювати та запам’ятовувати головне, швидко знаходити потрібну інформацію. А для цього необхідно знати, як побудовано саме цю книжку. Отже, спочатку погортайте сторінки підручника, ознайомтеся з його структурою.
Щоб підручником було зручно користуватися, кожен параграф розпочинається на непарній сторінці, а закінчується - на парній. Рисунки, фотографії, схеми, таблиці розміщено в нижній частині тієї самої сторінки, де на них є посилання в тексті параграфа. Там само до них запропоновано завдання - це дасть вам змогу ретельно опрацьовувати частину змісту параграфа відразу під час його вивчення. Ви будете покроково сприймати інформацію, аналізувати її, узагальнювати щойно набуті знання, а значить, краще підготуєтеся до подальшої роботи над новим навчальним матеріалом.
Виконуючи лабораторні, практичні роботи та проекти, ви матимете змогу практично застосовувати набуті знання, розвивати свою дослідницьку інтуїцію.
Тестові завдання рубрики «Самоконтроль навчальних досягнень» до кожної теми допоможуть вам ґрунтовно проконтролювати рівень власних навчальних досягнень, удосконалити навички роботи з тестовими завданнями різних форм. Це стане вам у пригоді під час підготовки до державної підсумкової атестації та складання зовнішнього незалежного оцінювання. Завдання з відкритою відповіддю спонукатимуть до роздумів над складними або проблемними питаннями.
Є в підручнику й додаткова інформація. Сподіваємося, вона буде для вас справді цікавою.
Водночас пам’ятайте, що сучасна біологія - захоплива, але дуже складна, багатогранна наука. І шкільний підручник - лише своєрідний дороговказ у світі знань про неї. А факти, закони, гіпотези й теорії надто численні, щоб умістити їх на сторінках підручника. Тож радимо вам користуватися додатковою літературою та інтернет-ресурсами - джерелами, які дадуть вам змогу розширювати межі відомого, поповнювати скарбницю власних знань, знаходити відповіді на найрізноманітніші та найскладніші запитання.
Зичимо успіхів в опануванні основ біологічної науки!
Автори
Коментарі (0)