Войти
Закрыть

Підіб'ємо підсумки. Квіткова рослина

6 Клас , Біологія 6 клас Костіков

 

Підіб'ємо підсумки

І. Ми усвідомили характерні риси рослин:

  • 1. Рослини здатні використовувати енергію світла та утворювати органічні речовини в процесі фотосинтезу.
  • 2. Рослини поглинають необхідні для життєдіяльності мінеральні речовини лише у розчиненому вигляді.
  • 3. Рослина росте та утворює нові частини свого тіла протягом усього життя.
  • 4. Способи живлення і поглинання речовин зумовлюють прикріплений спосіб життя рослин. Рослина не здатна активно змінювати місце свого зростання.
  • 5. Для поширення на нові території квіткові рослини утворюють плоди і насінини.

II. Ми запам'ятали, що для життя рослині необхідні вода, вуглекислий газ і світло для фотосинтезу, а також кисень, мінеральні речовини і тепло. Життєдіяльність рослинного організму забезпечують вегетативні органи:

  • корінь;
  • стебло;
  • листок.

ІІІ. Ми зрозуміли, що квітковим рослинам властиве як нестатеве — вегетативне, так і статеве — насінне розмноження:

  • 1. Вегетативне розмноження здійснюється вегетативними органами завдяки здатності рослин відновлювати втрачені органи.
  • 2. Органом насінного розмноження квіткових рослин є квітка, у якій тичинки утворюють пилок, а маточки — насінні зачатки із зародковими мішками.
  • 3. Пилкові зерна і зародкові мішки утворюють статеві клітини.
  • 4. Перед заплідненням відбувається запилення приймочки маточки пилком. Чоловічі статеві клітини у зародковий мішок транспортує пилкова трубка.
  • 5. У результаті запліднення виникає зародок нової квіткової рослини і необхідний для його розвитку ендосперм. Після запліднення із насінного зачатка розвивається насінина, а із квітки — плід.

IV. Ми з’ясували, що різні рослини зростають у різних умовах, а тому зовнішня і внутрішня будова їхніх органів дуже різноманітна. Найбільш яскраво виражене пристосування до умов зростання призводить до виникнення видозмін вегетативних органів.

V. Ми побачили, що рослини використовують для запилення і поширення плодів та насінин фактори неживого оточення — силу тяжіння, вітер і воду. Однак вони також пристосувалися до перенесення пилку і поширення насінин різними тваринами — комахами, птахами та ссавцями.

Знаю — вмію

• Я знаю, з яких органів складається тіло рослин, і вмію їх описувати.

• Я знаю внутрішню будову рослин і вмію розпізнавати їхні тканини під мікроскопом.

• Я знаю функції вегетативних органів і тканин та вмію за їх будовою визначати умови зростання рослин.

• Я знаю видозміни вегетативних органів рослин і вмію їх розпізнавати.

• Я знаю способи розмноження рослин і вмію їх живцювати та пророщувати насінини.

• Я знаю функції та будову квітки, вмію її аналізувати й визначати тип запилення.

• Я знаю зовнішню і внутрішню будову насінини та плода, вмію визначати спосіб поширення плодів і насінин.

скачать dle 11.0фильмы бесплатно
 
Даний матеріал відноситься до підручника "Біологія 6 клас Костіков", створено завдяки МІНІСТЕРСТУ ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ (МОН)

Коментарі (0)

Додавання коментаря

  • оновити, якщо не видно коду

Навігація