Тематичний контроль з теми 4. Біосфера та ґрунти і теми 5. Природні комплекси
- 30-01-2022, 14:23
- 614
6 Клас , Географія 6 клас Бойко, Міхелі
Тематичний контроль з теми 4. Біосфера та ґрунти і теми 5. Природні комплекси
ЗАПИТАННЯ І ЗАВДАННЯ
для самоконтролю навчальних досягнень
1. Установіть, що з переліченого НЕ належить до складових біосфери.
- А гриби
- Б рослини
- В повітря
- Г бактерії
2. З’ясуйте, за якою ознакою ґрунт відрізняється від гірських порід.
- А кольором
- Б твердістю
- В родючістю
- Г пластичністю
3. Назвіть найбільш родючі ґрунти.
- А тундрові глейові
- Б чорноземи
- В сіроземи
- Г червоно-жовті
4. Укажіть, як називається оболонка, у межах якої взаємодіють повітря, вода, гірські породи і мінерали, ґрунти та організми.
- А атмосфера
- Б біосфера
- В гідросфера
- Г географічна
5. З’ясуйте, яка природна зона має такі характеристики: панування холодного повітря, тривала полярна ніч, низькі температури повітря протягом року, мала кількість опадів (до 200 мм).
- А тайга
- Б арктичні пустелі
- В степ
- Г савана
6. Назвіть закономірність географічної оболонки, для якої характерна зміна природних компонентів і природних комплексів від екватора до полюсів.
- А широтна зональність.
- Б ритмічність
- В цілісність
- Г висотна поясність
7. Установіть відповідність між тваринами та природною зоною, яка є середовищем їх існування.
- 1 арктичні пустелі
- 2 тайга
- 3 напівпустелі і пустелі
- 4 екваторіальні вологі ліси
- А шимпанзе
- Б бурий ведмідь
- В верблюд
- Г пінгвін
- Д песець
8. Установіть послідовність зміни ґрунтів у Північній півкулі із півночі на південь.
- А чорноземи
- Б підзолисті
- В тундрові глейові
- Г червоно-жовті
9. Розташуйте послідовно за розмірами природні комплекси, починаючи з найменшого.
- А материк Африка
- Б географічна оболонка
- В африканська савана
- Г озеро Вікторія
10. Чому відбувається закономірне зменшення кількості видів рослин і тварин від екватора до полюсів?
11. Чим зумовлені верхня і нижня межі біосфери?
12. Чому ґрунт вважають сполучною ланкою між живою і неживою природою?
Коментарі (0)