Формуємо ключові компетентності з розділу IV. Третинний сектор господарства
- 27-01-2023, 14:20
- 273
9 Клас , Географія 9 клас Гільберг, Савчук 2022 (повторне видання)
Формуємо ключові компетентності з розділу IV. Третинний сектор господарства
АКАДЕМІЯ НЕСТАНДАРТНИХ РІШЕНЬ
Кейс 7. ОБГОВОРЮЄМО ПУБЛІКАЦІЮ
Ознайомтесь із пресрелізом «Консорціум чотирьох країн опрацює відтворення водного шляху з Херсона до Гданська». Висловіть свою думку про те, чи можливе відновлення судноплавства цим маршрутом. Як це вплине на розвиток господарства та екологічний стан Полісся?
«Міжнародний консорціум на чолі з Морським інститутом у Гданську (Польща) підписав 29 січня в Мінську контракт із підприємством «Дніпро-Бузький водний шлях» (Білорусь) про проведення дослідження щодо можливості відтворення водного шляху між Балтійським й Чорним морями.
...
Пролягаючи територією Польщі, Білорусі та України, магістраль Е-40 сполучає порти Гданська й Херсона по річках Вісла, Західний Буг, Прип’ять і Дніпро. Однак сьогодні судна не можуть проходити по її відрізку на річці Західний Буг, між Варшавою та Брестом, який є майже несудохідним. Ця ділянка Е-40 також перетинає Екопарк, що належить до європейської природоохоронної мережі Natura 2000.
...
Е-40 зможе пропускати до 4 млн т вантажів щорічно, що значно спростить торгівлю між Україною, Польщею та Білоруссю...»
З офіційного сайту Державного підприємства «Адміністрація морських портів України», 31 січня 2015 р.
Кейс 8. ДИСКУТУЄМО
Чи погоджуєтеся ви з поданим визначенням поняття «банк»? Запропонуйте своє.
«Банк — це місце, де вам позичають зонтик у ясну погоду, а потім просять повернути, коли починається дощ».
Американський письменник Роберт Фрост
Кейс 9. ЗМАГАННЯ «ЇДЕМО НА МОРЕ!»
Учні та учениці класу обирають місто своєї області, з якого їм слід виїхати до місця відпочинку на морі. За допомогою розкладу «Укрзалізниці» та руху регулярних пасажирських автобусів відповідного міста учні мають з’ясувати час і маршрут, необхідний для переїзду між містами відповідно рейсовим автобусом і пасажирським поїздом та кількість пересадок і вартість проїзду. Переможе той учень, який зможе якнайшвидше і з мінімальними витратами доїхати до місця відпочинку.
Кейс 10. ДІЛОВА ГРА «ГЕОГРАФІЯ ТУРИЗМУ В МОЄМУ РЕГІОНІ»
Ролі: підприємці — (дві-три команди із чотирьох осіб у кожній), які працюють у туризмі у своєму регіоні; інвестори — усі інші учні класу.
Обладнання: проєктор для презентацій; спеціальна валюта «гео» для голосування за кращий проєкт.
Завдання для підприємців. Професійно, переконливо й привабливо представити туристичні принади свого регіону, щоб в інвесторів з’явилось бажання вкласти свої кошти в розвиток туризму.
Кейс 11. САМОСТІЙНІ ДОСЛІДЖЕННЯ
• З’ясуйте, як реформа децентралізації у вашій області вплине на розміщення закладів освіти й охорони здоров’я. Чи поліпшиться матеріально-технічна база цих закладів і якість послуг, які вони надають?
• Кожному з вас доводилося чути слова «Хворобу простіше попередити, ніж лікувати». Дізнайтеся в своїх однокласників перелік хвороб, на які найчастіше хворіли вони за останні три роки. Користуючись отриманими даними, побудуйте діаграму, яка відображає кількість учнів, які хворіли на ту чи іншу хворобу у відповідному навчальному році.
• Дізнайтеся, яких профілактичних заходів необхідно вживати для запобігання поширення цих захворювань. Користуючись інтернетом, знайдіть санаторно-курортні заклади або пансіонати в Україні, де здійснюють профілактику й реабілітацію після цих захворювань. Запропонуйте заклад, що найкраще підходить для відповідної категорії учнів, зважаючи на зручність проїзду, термін і вартість перебування.
МІЦНІ ЗНАННЯ — СТРАТЕГІЧНЕ МИСЛЕННЯ
1. Який чинник зумовив виняткову роль залізничного транспорту в Україні?
2. Поясніть, чому в Україні відсутній космодром.
3. Поясніть чинники появи хабів у світі.
4. Чому в Україні відсутні регулярні морські перевезення між вітчизняними портами в Азовському й Чорному морях?
5. Чому національний швидкісний коридор проходить зі сходу на захід, а не з півночі на південь України?
6. У більшості розвинених країн світу частка вуличної торгівлі дуже мала. В Україні цей показник є ще високим. Які причини цього явища? Яких заходів треба вжити для його зменшення?
7. Поясніть, чи залежать обсяги торгівлі між країнами від рівня їхнього економічного розвитку та інтеграційних процесів у світі.
8. Назвіть і схарактеризуйте показники зовнішньої торгівлі. Що таке експорт, імпорт, торговельний баланс та сальдо балансу?
9. Поміркуйте, чому туризм називають феноменом ХХ ст.
10. Які ви знаєте види туризму?
11. Що таке туристична інфраструктура? Як вона впливає на розвиток туризму?
12. Які рекреаційні ресурси характерні для вашої області? Які види туризму доцільно розвивати?
13. Яку роль відіграє туризм у світовому господарстві?
14. Давньокитайський філософ Конфуцій зазначав: «Того, хто не дбає про своє майбутнє, найближчим часом чекають неприємності». Як ви розумієте ці слова?
15. Чи погоджуєтеся ви з висловлюванням українського вченого Михайла Ільченка: «Не задіявши у виробництво власну науку та інновації, Україна буде фінансувати дослідження інших країн»? Свою відповідь обґрунтуйте.
16. Поясніть вплив глобалізації на розміщення фінансових установ.
17. Що таке банк? Які його функції?
18. Що таке офшорні зони? Із чим пов’язане їхнє виникнення?
19. Назвіть причини нестабільності банківської системи України.
20. Зазначте основні переваги аутсорсингу.
21. Використовуючи різноманітні джерела інформації, схарактеризуйте особливості Африканського, Близькосхідного й Південноазійського туристичних мікрорегіонів (на вибір).
22. Які види туризму належать до пригодницького? Зазначте райони розвитку екстремального туризму.
23. Чому в Україні від 2000-х років бурхливо розвивається аутсорсинг у сфері ІТ-технологій?
24. Як ви розумієте американське прислів’я: «Гроші, витрачені для розвитку розуму, ніколи не витрачені даремно»?
Коментарі (0)