У попередніх курсах ви вивчали в основному природу Землі — окремих її оболонок (літосфери, атмосфери, гідросфери, біосфери), географічної оболонки в цілому, а також у межах материків і океанів, своєї країни, місцевості. Ту частину географії, яка вивчає природу Землі, називають фізичною географією. Проте в курсі 8 класу частина навчального матеріалу підручника була присвячена вивченню населення нашої держави та світу в цілому. А населення є об’єктом вивчення економічної і соціальної географії, яку ще називають соціально-економічною або суспільною. Така назва цієї частини географії пов’язана з тим, що об’єктом її вивчення є суспільство — сукупність людей, об’єднаних певними відносинами, обумовленими історично змінним способом виробництва матеріальних і духовних благ. Суспільство розвивається за своїми законами, які в багатьох випадках дуже відрізняються від тих, що діють у природі. Однак для забезпечення власних потреб люди тісно взаємодіють із навколишньою природою, створюючи в процесі господарської діяльності технічні об’єкти (житлові будинки, мости, заводи) (мал. 1). Частина природних об’єктів була видозмінена людиною тільки частково та пристосована для задоволення власних потреб (насаджені лісосмуги, парки, кар’єри, засіяні поля) (мал. 2). Такі об’єкти називають техногенними. Сукупність технічних і техногенних об’єктів у географічній оболонці ще називають техносферою. Усі об’єкти техносфери створені у процесі господарської діяльності людини. Під господарською діяльністю, або працею, розуміють цілеспрямовану діяльність людей зі створення матеріальних і духовних цінностей, які необхідні для задоволення потреб кожної людини й суспільства в цілому....
|