Войти
Закрыть

Перевірте свої знання з розділу III. Розгортання Української революції. Боротьба за відновлення державності

10 Клас , Історія України 10 клас Пометун, Гупан (рівень стандарту, нова програма)

 

ПЕРЕВІРТЕ СВОЇ ЗНАННЯ З РОЗДІЛУ III

РОЗГОРТАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ РЕВОЛЮЦІЇ. БОРОТЬБА ЗА ВІДНОВЛЕННЯ ДЕРЖАВНОСТІ

Назвіть хронологічні рамки таких явищ, як гетьманат, «воєнний комунізм», червоний терор.

Покажіть на карті території УНР, Української Держави, ЗУНР; держави із центрами української політичної еміграції.

Поясніть терміни й поняття: гетьманат, Директорія, денікінський режим, отаманщина, Чортківська офензива, націонал-комунізм, терор, «воєнний комунізм», реквізиція, політична і трудова еміграція, лінія Керзона.

Схарактеризуйте: форми та основні ознаки національної державності часів Української революції: УНР за Центральної Ради, Українська Держава, УНР за Директорії, ЗУНР; ставлення різних груп населення до революційних процесів; специфіку розвитку громадського й релігійного життя, мистецтва, освіти й науки за часів УНР, Української Держави та ЗУНР; державно-політичну діяльність Павла Скоропадського, Євгена Петрушевича та Симона Петлюри; особливості розвитку української культури та повсякденного життя людей у 1914-1921 рр.

Визначте: значення Акта злуки УНР і ЗУНР як вияву волі українців до консолідації етнічних земель та свідчення національної самоідентифікації населення України; особливості розбудови Армії УНР та Української Галицької армії; відмінності державотворчих процесів в УНР, Українській Державі, ЗУНР; причини політичної еміграції українців, її центри та ідейні течії; напрямки й наслідки трудової еміграції в 1914-1921 рр.; послідовність і синхронність подій Української революції (на національному, регіональному й локальному рівнях).

Поясніть: вплив рішень Паризької мирної конференції та Варшавської угоди на перебіг боротьби за українську державність, визвольних змагань і державотворчих процесів в Україні на розвиток української культури; значущість творчого доробку українських митців для національної та світової культури.

Висловте судження про результати Української революції 1917-1921 рр.; щодо ролі в Українській революції Марка Безручка, Нестора Махна, Михайла Омеляновича-Павленка, Олександра Удовиченка.

Жива історія. Проведіть дослідження: яка подія з тих, що вивчали в цьому розділі, мала вплив на життя вашої родини?

Напишіть історичне есе за однією з тем:

• Без соборності немає незалежності;

• Здобутки Української революції;

• Зовнішній ворог чи внутрішній розбрат. Хто більше загрожує суверенітетові держави?

Поясніть ідею титульної сторінки розділу (с. 83), розробіть свій варіант оформлення.

НАВЧАЛЬНІ ПРОЕКТИ: ДОСЛІДЖУЄМО ІСТОРІЮ - ПРИСЛУХАЄМОСЯ ДО ДІАЛОГУ ЕПОХ

ВИКОНАЙТЕ КОЛЕКТИВНИЙ ПРОЕКТ

Повсякденність революції

Доберіть репродукції творів мистецтва та світлини відповідного періоду. За їхньою допомогою спробуйте відтворити життя звичайних людей у вирі революційних подій.

Демонстрація у Києві в березні 1918 року на підтримку української державності та Берестейського миру (фото, зроблене німецьким кореспондентом, із колекції Імперського воєнного музею Лондона)

скачать dle 11.0фильмы бесплатно
 
Даний матеріал відноситься до підручника "Історія України 10 клас Пометун, Гупан (рівень стандарту, нова програма)", створено завдяки МІНІСТЕРСТУ ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ (МОН)

Коментарі (0)

Додавання коментаря

  • оновити, якщо не видно коду

Навігація