Історія України 10 клас Пометун, Гупан (рівень стандарту, нова програма)
- 30-06-2022, 13:30
- 981
Розділ I. Україна в роки Першої світової війни
§ 1. Українські землі на початку Першої світової війни
§ 2. Україна в умовах розгортання Першої світової війни
§ 3. Практичне заняття. Перша світова як виклик людському виживанню
Перевірте свої знання з розділу I. Україна в роки Першої світової війни
Розділ II. Початок Української революції
§ 4. Визрівання революційного руху в Україні (1916 — весна 1917 р.)
§ 5. Проголошення автономії України
§ 6. Утворення Української Народної Республіки
§ 7. Крим у 1917 – на початку 1918 р.
§ 8. Боротьба радянської Росії проти УНР
§ 9-10. Перша спроба радянської Росії загарбати Україну
Перевірте свої знання з розділу II. Початок Української революції
Розділ III. Розгортання Української революції. Боротьба за відновлення державності
§ 12. Українська Держава за доби гетьманату
§ 14. Західноукраїнська Народна Республіка
§ 15. Радянсько-російська окупація України
§ 16. УНР у пошуках шляхів збереження державної незалежності
§ 17. Культура й духовне життя за доби Української революції
§ 18. Практичне заняття. Повсякдення українців у 1917–1921-х рр.
Розділ IV. Установлення й утвердження комуністичного тоталітарного режиму в Україні
§ 19. Входження УСРР до складу СРСР
§ 20. Упровадження НЕПу В УСРР
§ 21. Трансформаційні процеси в суспільно-політичному житті УСРР (20-ті роки ХХ ст.)
§ 22. Зрушення у промисловості й господарюванні УСРР
§ 24. Громадсько-політичні реалії УСРР
§ 25. Процеси в національно-культурному житті радянської України
§ 26. Практичне заняття. Пропагандистський ідеал радянської людини та її повсякденне життя
Розділ V. Західноукраїнські землі в міжвоєнний період
§ 27. Українські землі у складі Польщі
§ 28. Українські землі у складі Румунії та Чехо-Словаччини
§ 29. Практичне заняття. Срібна Земля. Третя спроба утвердити незалежність України у ХХ столітті
Перевірте свої знання з розділу V. Західноукраїнські землі в міжвоєнний період
Розділ VI. Україна в роки Другої світової війни
§ 30-31. Початок Другої світової війни та зміна кордонів України
§ 32. Початок німецько-радянської війни
§ 33. Окупаційний режим в Україні
Перевірте свої знання з розділу VI. Україна в роки Другої світової війни
Альбом карт. Україна і світ (синхроністична таблиця)
ШАНОВНІ ДРУЗІ!
Перша світова війна в серпні 1914 р. розпочала для людства «коротке XX століття», що, на думку деяких істориків, завершилось у серпні 1991 р., коли було підведено риску під історією СРСР. Для цього століття була характерною висока інтенсивність воєнних і воєнно-політичних подій: війни, локальні революції, розпад імперій, багаторазовість змін карти світу, швидкі, але нестійкі й часто кризові зрушення в економіці, технологіях, культурі й соціальній сфері суспільства. Усе це відобразилося і на розвитку українських земель, розбудові державності, становленні української нації.
Отже, перед вами — продовження історії України першої половини XX століття (1914-1945 рр.). І за насиченістю подій, і за масштабами змін у житті народу воно є рівнозначним століттям розвитку в минулому. У першій половині XX століття народи України пережили трагедію Першої і Другої світових війн, ентузіазм початку Української революції, розчарування і кров її закінчення... Обидві світові війни відбилися на Україні: бойові дії безпосередньо відбувалися на українських землях, а українці брали участь у війнах з різних боків, що ворогували між собою.
У ці роки народилась і зникла українська державність. Зростала й розвивалась українська нація та її духовність. Розпочалась історія України радянської, що визначила долю народу на тривалі 70 років.
Метою курсу, за державними вимогами, є не лише ознайомлення з подіями та процесами, що розгорталися, не тільки розуміння історії й культури України в контексті світового історичного процесу, що розвивається в часі та просторі, а й подальше усвідомлення вами власної приналежності до України та її народу, розвиток громадянськості, відповідальності за збереження традицій і майбутній розквіт Батьківщини.
Тому ми прагнемо, щоб вивчення вітчизняної історії допомогло вам гостріше відчути свою належність до народу України, стати свідомими активними й компетентними громадянами й громадянками нашої держави.
Зверніть увагу, що в оформленні підручника використано елементи українського авангардного мистецтва, яке активно розвивалося на початку XX століття і стало символом молодої української нації.
Сподіваємося, що занурення у вир подій новітньої історії нашої країни буде для вас цікавим і корисним, адже саме це допоможе вам розібратися в сьогоднішніх подіях в Україні та світі.
З повагою й надією на співпрацю — автори
ЯК ПРАЦЮВАТИ З ПІДРУЧНИКОМ
Щоб легко орієнтуватись у підручнику, автори поділили його відповідно на розділи й параграфи, кожний з яких вивчатиметься на 1-2 уроках.
В основному тексті є виділені жирним шрифтом слова, дати, на які треба звертати особливу увагу, і не тільки запам’ятовувати їх, а й уміти пояснювати й оперувати ними.
Основний текст теми містить запитання та завдання, розміщені на початку кожного підпункту й позначені рубрикою «Працюючи з текстом, подумайте», які допоможуть розділяти матеріал на смислові частини, виділяти головне, слідкувати за логікою викладення та вступати в діалог з авторами щодо оцінки того чи того факту. Ці запитання й завдання відповідають середньому рівню навчальних досягнень.
«Працюймо разом» — завдання, які виконуватимете на уроці самостійно або разом з однокласниками / однокласницями в парі або малій групі.
Під рубрикою «Звернімося до джерел» уміщено історичні документи, свідоцтва і спогади сучасників подій, оцінки та інтерпретації явищ істориками, ілюстрації й фотодокументи. Кожна така рубрика містить запитання й завдання, які треба виконати під час опрацювання джерела.
Погляд зблизька
Окрім основного тексту, де описано події та процеси, що відбувалися, ви знайдете у змісті рубрику «Погляд зблизька». Це біографічні дані видатних особистостей епохи, які суттєво впливали на розвиток подій. Така інформація допоможе зрозуміти погляди або позиції людини, її поведінку в конкретній ситуації тощо.
Після кожного параграфа подано рубрику «Перевірте себе». Надруковані звичайним шрифтом запитання й завдання спрямовані на повторення його змісту. Виділені курсивом — складніші, вони спрямовані на перевірку вашого розуміння матеріалу уроку загалом. Але не залишайте їх поза увагою, намагайтеся відповісти на всі типи запитань, працюючи в класі або вдома. Деякі з них ви можете обрати для вдумливого виконання вдома.
Коментарі (0)