Практичне заняття. Які історичні пам’ятки вашого рідного краю розповідають про минуле
- 14-11-2022, 18:37
- 307
5 Клас , Історія України 6 клас Пометун, Костюк 2013
§ 26. Практичне заняття. Які історичні пам’ятки вашого рідного краю розповідають про минуле
1. Які історичні пам’ятки вас оточують,
2. Що історичні пам’ятки вашого краю (міста, села) розповідають про минуле.
Як ви розумієте вислів:
«Історія — це жива пам’ять навколо нас»?
1. ЯКІ ІСТОРИЧНІ ПАМ’ЯТКИ ВАС ОТОЧУЮТЬ
Пригадайте, що таке краєзнавство. Як саме історичні пам’ятки відображають історію навколо нас?
Працюючи в малих групах, складіть перелік історичних пам’яток, які є у вашому населеному пункті. Якщо ви живете у великому місті, обмежтеся вулицею чи районом. За можливості пригадайте, що ви знаєте про ці пам’ятки.
Якщо у вас виникли сумніви щодо деяких фактів, зверніться по допомогу до вчителя.
Представте інформацію про пам’ятки, обрані вами під час підготовки до практичного заняття. Намагайтеся відповісти на запитання, наведені нижче.
Як дослідити історичну пам’ятку
1. Що це за пам’ятка? До якої групи вона належить?
2. Де вона розташована? Як вона виглядає?
3. Коли було створено пам’ятку? (вкажіть століття або точну дату, якщо її можна встановити)
4. Яким подіям у минулому чи історичним діячам присвячена дана пам’ятка? Що вона засвідчує?
5. Хто створив дану пам’ятку? (ім’я архітектора, художника, скульптора, інженера тощо)
6. Якщо ви описуєте архітектурну споруду або витвір мистецтва, пригадайте, які особливості характерні для архітектурних споруд або художніх творів, обраних вами. Пам'ятайте, що встановити особливість — означає знайти те, чим ця пам’ятка відрізняється від подібних до неї.
7. Чи відображає ця пам’ятка історію та культуру одного народу чи усіх народів, що жили поруч?
2. ЩО ІСТОРИЧНІ ПАМ’ЯТКИ ВАШОГО КРАЮ (МІСТА, СЕЛА) РОЗПОВІДАЮТЬ ПРО МИНУЛЕ
Працюючи в групах, пригадайте, що таке легенда карти та які види спеціальних позначок використовують для історичних карт.
• Підготуйте (намалюйте та згодом виріжте) позначки для карти: храми, палаци або замки, фортеці, місця воєнних дій, битв; місця, пов’язані з подіями в культурі, спорті, науці; місця, пов’язані з життям та діяльністю відомих історичних осіб тощо.
Визначте, які саме позначки потрібно використати для всіх пам’яток, котрі ви дослідили.
Прикріпіть позначки на карту вашого краю, план міста чи села. Представте однокласникам виготовлену вашою групою карту.
Перевірте себе
Обговоріть:
Що нового ви дізналися про історичні пам’ятки України?
Що нового ви дізналися про історію вашого краю?
Чому потрібно зберігати історично-культурні пам’ятки? Хто має бути в цьому зацікавлений?
Підготуйте повідомлення у шкільну стіннівку або місцеве видання про ваші дослідження з історії рідного краю.
Готуємося до практичного заняття
Ви вже чимало дізналися з історії рідного краю, вашого міста чи села. І щоб здійснити уявну подорож історичними місцями України, вам необхідно підготуватися.
1. Перегляньте зміст вашого підручника. Пригадайте, про кого з історичних осіб і про які події та історичні пам’ятки ви вчили протягом року.
2. Визначте, що саме було для вас найбільш цікавим та захоплюючим.
3. Об’єднайтеся у пари чи кілька малих груп. Домовтеся про те, що саме ви обираєте для вашої уявної подорожі:
Періоди історії: княжі часи, козацьку епоху, XIX чи XX століття.
Теми: пов’язані із державним життям українського народу, військові теми та боротьбу із зовнішніми ворогами, історію господарства та дому, розвиток культури, освіти, мистецтва тощо; історія, пов’язана з визначними історичними діячами тощо.
Пам’ятники та пам’ятні місця.
Місця, що пов’язані з історією та культурою різних народів, що населяли Україну.
Коментарі (0)