Урок узагальнення
- 19-11-2022, 21:59
- 434
5 Клас , Вступ до історії 5 клас Щупак, Піскарьова 2018
§ 11 Урок узагальнення
1. ДИКТАНТ «ІСТОРИЧНІ НЕДОМОВКИ»
Доповніть історичні недомовки, додаючи кінцівки речень:
1. Зображення земної поверхні на площині, виконане в певному масштабі за допомогою умовних знаків, називається ... .
2. Позначена чи уявна лінія, що визначає межі держави, називається ... .
3. Територія, на якій відбуваються історичні події, — це ... .
4. Образно-знакове зображення минулих історичних подій — ... .
5. Частина земної поверхні зі своєрідними ознаками називається ... .
6. Навчальні карти для виконання завдань шляхом нанесення умовних позначок — ... .
7. Умовні знаки для позначення інформації на карті називаються ... .
8. Обмеження місця події просторовими межами називається ... .
2. МАЛЮНКОВЕ ЛОТО
Ми отримали закодованого листа. Допоможіть його розшифрувати, утворюючи пари з понять і малюнків. Обережно! У листі можуть бути зайві клітинки, створені навмисне, щоб нас заплутати.
3. ПИШЕМО ІСТОРІЮ
Уявіть себе істориком, якому до рук потрапила давня карта. Потрібно за її допомогою відтворити одну зі сторінок історії України. У цьому вам допоможе легенда карти. За її допомогою укладіть власну розповідь про історію Київської держави. Дайте їй назву. За потреби скористайтеся запитаннями-підказками:
1. Про яку державу розповідає карта?
2. Яку територію вона обіймала? Хто був її сусідами?
3. Діяльність яких історичних діячів зображено на карті?
4. Які історичні події зображає карта?
5. Які умовні позначення допомагають нам «прочитати» карту?
КИЇВСЬКА ДЕРЖАВА ЗА ЧАСІВ ВОЛОДИМИРА МОНОМАХА. БОРОТЬБА З КОЧОВИКАМИ
4. МАЙСТРИ ЗАПИТАНЬ
Важливу роль у здобутті знань і спілкуванні з людьми відіграють запитання. Пізнаючи світ, ми весь час будуємо діалог, у якому запитання й відповіді змінюють одне одного. Вдало і правильно поставлене запитання — важливий крок на шляху пізнання. Як правильно поставити запитання? Тут є кілька секретів:
запитання має бути зрозумілим і стосуватися реальних речей;
запитання має бути якомога коротшим і простішим за змістом;
довге запитання краще поділити на кілька.
Отже, потренуємось:
1. Складіть 5—6 запитань до вивченої теми «Де відбувається історія».
2. За бажання (якщо потрібна допомога) для складання запитань використовуйте наведені питальні слова і фрази: «Де?», «Коли?», «Коли можна використовувати?», «Які ви знаєте?», «Чим відрізняються?».
5. КАРТОГРАФ
«Перемістіть» картку з назвою історико-етнографічного регіону на те місце на карті, де він розташований. Укажіть, які картки з назвами ви поміняли б місцями. Чому?
Коментарі (0)