Войти
Закрыть

Перевірте, чого навчилися з теми. Національно-визвольна війна українського народу середини XVII ст.

8 Клас , Історія України 8 клас Власов, Панарін (поглиблене вивчення 2021)

 

Перевірте, чого навчилися з теми. Національно-визвольна війна українського народу середини XVII ст.

ДАТИ ТА ПОДІЇ

1. Установіть хронологічну послідовність подій.

Укладення козацьким посольством Березневих статей із московським урядом; підписання Білоцерківського мирного договору; Збаразько-Зборівська воєнна кампанія; Жовтоводська та Корсунська битви; Жванецька облога.

ІСТОРИЧНЕ ДЖЕРЕЛО

2. Установіть, про що йдеться в текстах джерел. Дайте історичний коментар зазначеним подіям.

A. «Сам патріарх [єрусалимський, Паїсій] із тисячею вершників виїжджав до нього [Б. Хмельницького] назустріч з міста, і тутешній митрополит [С. Косів] дав йому коло себе місце в санях з правого боку. Весь народ, вийшовши з міста, вся чернь вітали його. Академія вітала його промовами й вигуками, як Мойсея, спасителя й визволителя народу від польського рабства, вбачаючи в імені його добрий знак і називаючи його Богом даним».

Б. «Сповіщаю, що Кропивнянський та Полтавський полки відірвалися від Хмельницького і відмовилися присягти московському цареві... Сповіщаю, що Хмельницький присягнув московському цареві у Переяславі... Потім переяславських міщан гнали присягати, чому вони дуже противилися, а місцевий війт (аж) захворів, та його, хоч і хворого, було наказано привести до церкви Пречистої Богородиці».

B. «Гетьман Хміль ще й замислив породичатися з господарем Василє... От і намагався господар Василє влаштувати заручини своєї дочки Розанди з Тимошем, сином гетьмана Хмеля, підніс дарунки і йому... Через рік гетьман Хміль з великим козацьким військом і сам хан... вирушили в похід проти польського короля. Король Казимир вийшов їм назустріч біля містечка, що зветься Берестечко...».

Г. «Від шведського короля я ніколи не відійду, тому що в нас давня дружба, понад шість років. Шведи люди правдиві; всякої дружби й приязні додержуються, слово своє тримають; а царська величність наді мною і над усім військом (українським) учинив немилосердя своє: помирившися з поляками, хотів було віддати нас їм у руки».

ІСТОРИЧНА ПОСТАТЬ

3. Складіть історичні портрети Івана Богуна та Яреми Вишневецького, порівняйте їх.

ПОНЯТТЯ ТА ТЕРМІНИ

4. Поясніть поняття та терміни і складіть з ними речення.

Національно-визвольна війна; Військо Запорозьке; Гетьманщина; універсал; полк; сотня; протекторат; генеральна старшина.

ПРИЧИННО-НАСЛІДКОВІ ЗВ’ЯЗКИ

5. Використовуючи наведені дані, вкажіть подію і установіть причинно-наслідковий зв’язок.

ІСТОРИЧНА ПАМ’ЯТКА

6. Роздивіться зображення. Що передувало подіям, відображеним на картині? Знайдіть на картині гетьмана та львівських послів. Якими художніми засобами автор відобразив становище гетьмана і львівських містян? Як гадаєте, про що розмовляють учасники зустрічі?

Посли львівського магістрату в таборі гетьмана Богдана Хмельницького. 1648 р. Художник Є. Турбацький. 1903 р.

ПЕРІОДИЗАЦІЯ

7. Виділіть основні періоди Національно-визвольної війни та найважливіші їх події і наслідки. Дані оформіть у вигляді таблиці.

скачать dle 11.0фильмы бесплатно
 

Коментарі (0)

Додавання коментаря

  • оновити, якщо не видно коду