Войти
Закрыть

Історія України 8 клас Сорочинська, Гісем

8 Клас

У цьому навчальному році ви продовжите вивчати систематичний курс історії України. Він дозволить вам сформувати уявлення про події минулого нашої Батьківщини у XVI-XVIII ст. Надійним помічником у цьому стане підручник, який ви тримаєте в руках. Пропонуємо вам кілька порад, дотримання яких є запорукою успішної роботи з ним на уроках і вдома. Перед початком роботи з підручником необхідно ознайомитися за змістом з його структурою. Матеріал підручника об’єднано у п’ять розділів, кожен з яких містить декілька параграфів, які своєю чергою поділяються на пункти. У тексті ви зустрінете виділені слова (поняття, терміни, імена) і дати. Це означає, що на них необхідно звернути особливу увагу. Важливу роль для розуміння матеріалу мають численні ілюстрації і карти. Розглядаючи малюнки, обов’язково звертайте увагу на підписи до них, які пояснюють зміст зображеного. Історичні карти допоможуть вам з’ясувати, де саме відбувалися події, про які йдеться в тексті, або які зміни вони спричинили. Обов’язково опрацьовуйте включені до параграфів вставки з уривками історичних джерел (спогадів сучасників, документів тощо) і цікавих фактів. Вони сприятимуть повнішому осмисленню матеріалу загалом. У тексті параграфа, після кожного пункту вміщені запитання, які покликані допомогти вам опанувати головну думку опрацьованого матеріалу. Також питання розміщені під ілюстраціями і картосхемами. Вони акцентують увагу на головному....

Історія України 8 клас Струкевич (2 варіант підручника)

8 Клас

Минулого року ви разом із князями та людом Русі-України переймалися турботами господарювання й захисту нашої Вітчизни, пишалися її розквітом, непокоїлися занепадом. Навчаючись, ви доклали чимало розумових, моральних і вольових зусиль. Вони не були марними. Досвід учасників історичного поступу: причини їхніх успіхів і невдач, перемог і поразок, шляхи виправлення помилок — усе це стало складовою вашого досвіду. Настане час, і ви його обов’язково використаєте. Цього року ви вивчатимете історію У країни Нової доби, яка прийшла на зміну добі Середньовіччя. Разом з українським народом ви усвідомите, що Україна — це складова Європи. Ви побачите, як жадоба збагачення охопить майже всю українську верхівку, як магнати та шляхтичі посилюватимуть визиск народу, як до цього додасться загарбницька політика сусідів. Шукаючи свободу, захищаючи власну гідність і Батьківщину, козаки створили власну Українську козацьку державу. У неї знайдуться вороги як внутрішні, так і зовнішні. Кращі представники українства віддаватимуть свої сили, уміння й натхнення на зміцнення Гетьманщини. У боротьбі за державність, політичну окремішність мине понад століття. Українців очікуватимуть успіхи й поразки, ясні надії та гіркі розчарування. Козацька держава загине, але вистоїть її дух — невмируще прагнення до свободи. Навчальний матеріал у підручнику поділений на п’ять розділів, які відповідають етапам історичного поступу українського народу протягом XVI-XVIII ст. Завдання, які постають під час вивчення історії України у 8 класі, не можна звести лише до ретельного переказування змісту параграфів і запам’ятовування дат. Вони набагато вагоміші. Підручник має допомогти вам навчитися характеризувати сутність історичних подій, процесів, явищ; розрізняти явища духовно-культурного, державно-політичного, економічного й соціального характеру та визначати їх значення в історичній долі У країни XVI XVIII ст. Ви зможете аналізувати життя українського суспільства загалом та окремих суспільних верств; самостійно пояснювати причини й наслідки суспільних змін; визначати місце та роль народу, суспільних угруповань і видатних особистостей; висловлювати власне ставлення до історичних діячів і доленосних подій....

Історія України 8 клас Струкевич

8 Клас

Минулого року ви разом із князями та людом Русі-України переймалися турботами господарювання й захисту нашої Вітчизни, пишалися її розквітом, непокоїлися занепадом. Навчаючись, ви доклали чимало розумових, моральних і вольових зусиль. Вони не були марними. Досвід учасників історичного поступу: причини їхніх успіхів і невдач, перемог і поразок, шляхи виправлення помилок — усе це стало складовою вашого досвіду. Настане час, і ви його обов'язково використаєте. Цього року ви вивчатимете історію України Нової доби, яка прийшла на зміну добі Середньовіччя. Разом з українським народом ви усвідомите, що Україна — це складова Європи. Ви побачите, як жадоба збагачення охопить майже всю українську верхівку, як магнати та шляхтичі посилюватимуть визиск народу, як до цього додасться загарбницька політика сусідів. Шукаючи свободи, захищаючи власну гідність і Батьківщину, козаки створили власну Українську козацьку державу. У неї знайдуться вороги як внутрішні, так і зовнішні. Кращі представники українства віддаватимуть свої сили, уміння й натхнення на зміцнення Гетьманщини. У боротьбі за державність, політичну окремішність мине понад століття. Українців очікуватимуть успіхи й поразки, ясні надії та гіркі розчарування. Козацька держава загине, але вистоїть її дух — невмируще прагнення до свободи. Увесь навчальний матеріал у підручнику поділений на шість тем, які відповідають шістьом етапам історичного поступу українського народу протягом XVI—XVIII ст. Завдання, які постають під час вивчення історії України у 8 класі, ніяк не можна звести лише до ретельного переказування змісту параграфів і запам'ятовування дат. Вони набагато вагоміші. Підручник має допомогти вам навчитися характеризувати сутність історичних подій, процесів, явищ; розрізняти явища духовно-культурного, державно-політичного, економічного й соціального характеру та визначати їх значення в історичній долі України XVІ—XVIII ст. Ви зможете аналізувати життя українського суспільства загалом та окремих суспільних верств; самостійно пояснювати причини й наслідки суспільних змін; визначати місце та роль народу, суспільних угруповань і видатних особистостей; висловлювати власне ставлення до історичних діячів і доленосних подій....

Історія України 8 клас Бурнейко, Наумчук

8 Клас

У 8 класі ви вивчатимете історію України Раннього нового часу, іншими словами, - її ранньомодерну добу - відтинок часу, який тривав від кінця Середньовіччя до кінця XVIII ст. і для України характеризувався розвитком міського самоврядування, цехового ремесла, фільваркового господарства, пожвавленням внутрішньої та зовнішньої торгівлі, виникненням і виходом на політичну арену козацтва, відновленням української державності та формуванням самобутньої національної культури. Ранньомодерна доба в Україні умовно ділиться на декілька дрібніших періодів: перший тривав від початку XVI ст. до 1596 р. - це час поширення реформаційних ідей, зростання фільварків, покріпачення селян і, водночас, становлення козацтва як окремого стану; другий, 1596-1648 рр. - період напруженої боротьби українців за свої релігійні, економічні права і козацькі вольності; третій, 1648-1657 рр. - час Національно-визвольної війни і відновлення українцями власної державності; четвертий, 1657-1709 рр. - це найбільш суперечливий період, позначений Руїною в козацькій Україні, рівно ж як і небувалим розквітом української барокової культури; п’ятий період тривав з 1709 р. до 90-х рр. XVIII ст. - «імперський» період - час захоплення майже всіх українських земель Російською імперією, яка знищила рештки української державності. Найбільше про ранньомодерну Україну ми дізнаємося з писемних джерел: літописів (і в тому числі козацьких літописів), гетьманських універсалів, судової документації, листування тощо. Багато знань дають речові джерела: будівлі чи їх залишки, збережена зброя, інструменти, ікони, картини, які допомагають відтворити тогочасне повсякдення, а усні джерела - козацькі пісні, думи, балади і перекази - найліпше розкривають душу українського народу....

Історія України 8 клас Швидько, Чорнобай

8 Клас

Період історії України ХVI-ХVІІІ ст., який вивчається у 8-му класі, надзвичайно цікавий розмаїттям подій, явищ, історичних осіб, радикальних суспільно-політичних і культурних змін. Водночас він є дуже складним для вивчення. Українські землі одночасно знаходилися в складі різних держав, що передбачає й особливості їхнього розвитку. Український народ не мав у цей період своєї державності, але вже визрівали умови для боротьби за її відродження. Це відбулося в середині XVII ст., коли внаслідок Національно-визвольної війни українського народу було створено козацьку державу. Матеріал курсу охоплює три періоди історії України: литовсько-польський, козацький та частково імперський, а за внутрішньою ознакою суспільного розвитку - початковий етап її новітньої історії. На початку XVI ст. українські землі входили до складу різних держав. З кінця XIV ст. Галичина перебувала під владою Польщі, Закарпаття - Угорщини, Буковина - Молдовського князівства, Чернігово-Сіверщина і Слобожанщина - Московської держави. Більшість же українських земель належала Великому князівству Литовському....

Історія України 8 клас Власов

8 Клас

«Ченець став на коліна й побожно схилив голову. Трохи зосереджено помовчав, ніби прислухаючись, чи запанувала врешті в келії тиша. Щоправда, для стороннього вуха тут завжди було тихо. Та й сам він, ледве світлішав край неба, не міг нарікати на шум. Помолившись, Михайло запалив свічу. "Минувшино, я завинив перед тобою. Допоможи, великий Боже, терпляче спокутувати свої провини”. Перехрестився й узяв перо. "Чому кожній людині читання історій дуже корисне? – звертався він до свого майбутнього читача. – Бо коли б не описано й світу не подано, разом би з тілом безвісти все сходило б у землю, і люди, як у темряві будучи, не відали б, що за минулих віків діялося”». Потому почалася копітка й довготривала робота: ченець Густинського монастиря, що біля Прилук на Чернігівщині, Михайло Лосицький узявся переписувати великий літопис, писаний, як встановили дослідники, у 20-х роках 17 ст. Власне, зроблена Лосицьким 1670 р. копія й зберегла до нашого часу надзвичайно цінне історичне джерело – Густинський літопис. Його автор докладно описав події з історії княжих часів, а в прикінцевій частині подав невеличкі повісті про реалії тогочасного життя, розповіді про запорізьких козаків. Так, у літописі утверджується думка про спадкоємність епох – княжої та козацької. Саме з останньою випадає познайомитися цього навчального року й вам, шановні восьмикласники....

История Украины 8 класс Гисем, Мартынюк

8 Клас

В этом году вы продолжите изучать курс истории Украины. Как вы уже знаете, залогом успешной работы на уроках и дома является умение работать с учебником. Прежде всего давайте познакомимся с его структурой. Весь материал в учебнике объединен в пять разделов, в каждом из которых от пяти до десяти параграфов, которые, в свою очередь, состоят из нескольких пунктов. В тексте вам встретятся выделенные слова и даты, а также толкование основных терминов и понятий. На них следует обратить особое внимание. Важное значение для понимания событий имеют исторические документы, иллюстрации и схемы. При работе с параграфом внимательно прочитайте предложенные авторами документы и ответьте на вопросы к ним. Рассматривая иллюстрации в учебнике, обязательно обращайте внимание на подписи к ним — они поясняют, что изображено. Приведенные схемы раскрывают связи между звеньями исторических явлений, объясняют их особенности и последствия. Работа с исторической картой позволит понять, где именно происходили события, о которых идет речь в тексте, и к каким изменениям они привели. Проверить свои знания вам помогут вопросы и задания, составленные к каждому параграфу. Обобщить материал раздела вы сможете с помощью специальных вопросов и заданий, а также тестов для подготовки к тематическому оцениванию. В конце учебника вы найдете приложения: планы-схемы для самостоятельной работы с учебником и дополнительной литературой, рекомендации по работе с историческими документами и т. д. Однако не всегда в учебнике достаточно информации для того, чтобы подготовиться к урокам, в том числе к практическим занятиям, которые требуют работы с дополнительными источниками. Возможно, у вас возникнет желание узнать больше, чем написано в учебнике. С этой целью был создан электронный образовательный ресурс, на котором размещены интересная дополнительная информация, фрагменты документов и вопросы к ним, онлайн-тесты для самоконтроля и т. д....

История Украины 8 класс Власов

8 Клас

«Монах встал на колени и молитвенно склонил голову. Сосредоточенно помолчал, как бы прислушиваясь, воцарилась ли в кельи тишина. Правда, для постороннего уха здесь всегда было тихо. Да и сам он сейчас, когда едва светлел небосклон, не мог жаловаться на шум. Помолившись, Михайло зажег свечу. "Прошлое, я виноват перед тобой. Помоги, великий Боже, терпеливо искупить свою вину”. Перекрестился и взял перо. "Почему каждому человеку чтение истории весьма полезно? - обращался он к своему будущему читателю. - Ибо если бы не описано и миру не явлено, вместе с телом без вести всё нисходило бы в землю и люди, как в темноте будучи, не ведали бы, что в прошлые века деялось”». Потом началась кропотливая и долгая работа: монах Густынского монастыря близ Прилук на Черниговщине, Михайло Лосицкий, взялся переписывать большую летопись, писанную, как установили исследователи, в 20-х годах 17 в. Собственно, сделанная Лосицким в 1670 г. копия и сохранила до нашего времени чрезвычайно ценный исторический документ - Густынскую летопись. Ее автор подробно описал события истории княжеских времен, а в завершающей части представил небольшие повествования о реалиях современной ему жизни, о запорожских казаках. Так, в летописи утверждается мысль о преемственности эпох - княжеской и казацкой. Именно с последней предстоит познакомиться в этом учебном году и вам, уважаемые восьмиклассники. Казацкая эпоха необычайно богата событиями и героями. Надеемся, что вас увлекут головокружительные, полные приключений и испытаний судьбы казацких предводителей - гетманов, кошевых, полковников, а также художников, церковнослужителей того времени - всех, кто творил историю казацкой Украины. Рассказы о них, построенные на основе исторических документов, убеждают читателя в яркости этих личностей. Вера в Бога, любовь к родной земле, законы казацкого побратимства - вот что определяло их поступки. Надеемся, история казацкой эпохи научит и вас самоотверженной любви к родной земле - тому магнетическому чувству, о котором так образно высказался Михайло Лосицкий: «Свойственно какую-то тягу и любовь к отчизне своей испытывать каждому человеку; она к себе притягивает, как магнит-камень железо»....

Історія України в контексті епохи Раннього Нового часу. Внесок України у формування європейської цивілізації

8 Клас

Європейці за Ранньомодерної доби відкрили нові континенти і значно розширили своє уявлення про світ. Внаслідок Великих географічних відкриттів в Європу пішов потік товарів, які до цього або були дефіцитними (і тому дорогими), або взагалі були незнайомими. Це привело до «революції цін», що позначилося на різних сферах економічного та політичного життя. Винахід друкування дав людству механізм збереження, масового тиражування і передачі інформації. Поширення використання пороху привело до перевороту в озброєнні війська і, відповідно, зміни стратегії і тактики воєнних дій. На полях війни старе рицарське ополчення змінили наймані професійні армії. З іншого боку, виробництво пороху, нової зброї, кораблів, паперу тощо змушувало шукати ефективніші способи виробництва, бо старі цехи вже не відповідали потребам часу. Відповіддю на цей виклик, а також унаслідок соціально-економічних процесів Ранньомодерної доби стала поява мануфактур, на яких використовували найману працю. Новий спосіб організації виробництва й виробничих відносин, нові технології зумовили появу нового типу виробника — найманого працівника....

Практична робота «Суспільно-політичне життя на українських землях у XVIII ст.». Узагальнення з розділу 5

8 Клас

Австрійська імператриця, що впроваджувала на новоприєднаних українських землях державні реформи в дусі «просвітницького абсолютизму». Б Видатний український мандрівний філософ, поет. Автор «Байок Харківських», збірки поезій «Сад божественних пісень». Викладач Харківського колегіуму. В Останній кошовий отаман Запорозької Січі. Під час оточення Січі військами генерала П. Текелії був арештований та упродовж 25 років відбував ув’язнення в Соловецькому монастирі. Г Був молодшим братом фаворита російської імператриці Єлизавети Петрівни. За його правління збудовано Батуринський палац, проведено фінансову та судову реформи. 2. Український історик Т. Чухліб написав про Коліївщину статтю: «Уманська різанина чи Уманська трагедія 1768 р.: "дві сторони” чотирьох історичних пам’ятей». Висловте свою позицію щодо Коліївщини. Яке слово «різанина» чи «трагедія» ви оберете для характеристики цього повстання? 3. Розгляньте гравюру. Кого з тогочасних політиків зобразив художник? Про що свідчать пози персонажів гравюри? 4. МИСТЕЦЬКА ГАЛЕРЕЯ Уважно розгляньте представлені в мистецькій галереї пам’ятки й текстові картки. Увідповідніть зображення зі змістом запропонованих карток (зауважте, що на одну картку може припадати дві-три ілюстрації). Поясніть, за якими ознаками ви встановили відповідність пам’яток мистецтва тому чи іншому стилю, жанру. Уявіть, що вам доручили підготувати статтю до путівника «Мистецькі перлини України». Усно складіть розповідь про одну із запропонованих пам’яток (скористайтесь пам’яткою з інтернет-додатка «Як дослідити історичну пам’ятку» https://cutt.ly/Tpqk4ho)....

Навігація