«Дамаскин» ознаки постмодернізму
Риси постмодернізму в оповіданні “Дамаскин”:
- гра з читачем
- створення місцевого колориту за допомогою балканських імен, географічних назв та побутових деталей
- використання мотивів візантійської та поствізантійської культури
«Дамаскин» ознаки постмодернізму в оповіданні М. Павича
№ | Риси постмодернізму | Приклади |
1 | Гра письменника з текстом і читачем | Можливість читати розділи від «перехресть» у будь-якому порядку |
2 | Інтенсивне використання фактів візантійської та поствізантійської культури(«віртуальний історизм») | Будівництво храмів за давньогрецькими зразками, античні статуї, міфи (про храм на небі, про урни, у які збирають сльози та ін.) |
3 | Відтворення «місцевого колориту: балканські імена, географічні назви; побутові деталі | Імена та прізвища: Йован, Станаревич, Лаушевич, Влашич, Аксентієвич, Дмитрієвич, Ване, Майзінгер, Бауер та ін. Географічні назви: Карловиці, Земун, Панонія, Остєна, Танчев, Сремська Митровиця та ін. Їжа та напої: дрантя, «безсоромний паприкаш», чорнослив, відлежаний у тютюні для люльки |