Войти
Закрыть

Основні стоянки та пам'ятки первісних людей на території України. Практичне заняття 2

6 Клас , Всесвітня історія 6 клас Бандровський, Власов

 

Зверніть увагу!!!
 
Ви переглядаєте матеріал до підручника "Всесвітня історія 6 клас Бандровський, Власов", якщо раптом вам потрібні ВІДПОВІДІ до цієї теми:
 
 

§ 8. ОСНОВНІ СТОЯНКИ ТА ПАМ’ЯТКИ ПЕРВІСНИХ ЛЮДЕЙ НА ТЕРИТОРІЇ УКРАЇНИ

ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ 2

1. Про що свідчать археологічні знахідки зі стоянки в Мізині на Чернігівщині?

На території України досліджено кількасот стоянок, віднесених до часів пізнього палеоліту. Найвідоміші з них розташовані в селах Мізині на Чернігівщині, Межиріччі на Черкащині, Добраничівці на Київщині. Знаною є і Кирилівська стоянка в Києві.

На правому березі Десни в с. Мізині на Чернігівщині було знайдено поселення давніх мисливців на мамонтів. Археологи дослідили рештки п’яти мисливських жител, місце оброблення каменю й кістки, заглиблені вогнища, заповнені кістковим вугіллям, попелом, м’ясні ями, призначені для зберігання запасів м’яса протягом зими. У поселенні давніх мисливців було виявлено рештки більш як 100 мамонтів, а також кістки північних оленів, носорогів, диких коней, вівцебиків, зубрів, ведмедів, вовків, песців, зайців, росомах. З-поміж численних знарядь праці — крем’яні різці та скребки, ножі, вістря, проколки, вироби з кістки та рогу тощо. Але найбільшу цінність мають виявлені під час розкопок витвори давніх митців: жіночі статуетки та фігурки тварин з бивнів мамонта, унікальні браслети з мамонтових кісток, оздоблені складними різьбленими орнаментами, прикраси з бивнів мамонта й черепашок. А ще було знайдено декілька великих мамонтових кісток, розмальованих червоною вохрою. На думку дослідників, використовували їх під час свят як музичні інструменти. У поселенні, рештки якого знайдено в Мізині, люди жили 20 тис. років тому. Мешкало в ньому до 50 осіб.

Складіть план та перекажіть текст один одному.

Працюймо самостійно. Завдання 1. Роздивіться ілюстрацію. Використовуючи текст підручника, поміркуйте, що ще можна було б намалювати на картині-реконструкції. Свої пропозиції сформулюйте за поданим початком: «На картині можна було б намалювати...»

Мізинська стоянка. Картина І. Їжакевича.

2. Що відомо про Кирилівську стоянку в Києві?

Відкриття Кирилівської стоянки в 1893 р. стало справжньою сенсацією. Назва стоянки пов’язана з тогочасною назвою вулиці, де відбувалися розкопки. Найдавніший шар залягав на глибині понад 30 м - вік знайдених там пам’яток сягає 20 тис. років. Археологи виявили велику кількість кісток мамонта та волохатого носорога. За підрахунками дослідників, самих лише мамонтів було 67. Знайдено також кострища із залишками кісток мамонта. А ще дослідники відкопали близько 200 знарядь праці. Основним заняттям мешканців стоянки було полювання. Жили вони в наземних житлах, споруджених із жердин, вкритих шкірами. Зовні споруди укріплювали черепами та бивнями мамонтів.

1. Роздивіться картину. Кого та що зображено? 2. Що роблять зображені на картині люди? 3. Який епізод життя мешканців пізнього палеоліту зображено? 4. Які історичні знання втілив у картині художник?

Кирилівська стоянка. Картина І. Їжакевича.

Працюймо самостійно. Завдання 2. Скориставшись інформацією про Кирилівську стоянку, складіть розповідь про це поселення на основі картини І. Їжакевича.

На передньому плані картини... Трохи позаду... Ліворуч зображено... Житла на цій стоянці... З усього видно, що основним заняттям мешканців цієї стоянки було...

3. Що довідуємося з пам’яток трипільців про їхні заняття та спосіб життя?

Роздивіться ілюстрації. Із зображених пам'яток відберіть ті, що належать трипільській археологічній культурі.

Працюймо самостійно. Завдання 3. Дайте відповіді на запитання.

1. Про які заняття свідчать відібрані вами трипільські пам’ятки?

2. Яке, на вашу думку, призначення цих речей?

3. Що повідомляють пам'ятки про спосіб життя та вірування трипільців?

Поставте собі оцінку за урок, зарахувавши за різні етапи роботи відповідні бали: за кожне із завдань (завдання 1-3) - від 1 до 3 балів; так само від 1 до 3 балів оцініть свою участь в обговоренні в парах (максимальна оцінка за урок - 12 балів).

Чому відкриття згаданих на уроці стоянок, а також трипільської культури сприйняли як сенсацію? Як ці відкриття змінили уявлення про життя за давнини?

скачать dle 11.0фильмы бесплатно
 
Даний матеріал відноситься до підручника "Всесвітня історія 6 клас Бандровський, Власов", створено завдяки МІНІСТЕРСТУ ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ (МОН)

Зверніть увагу!!!
 
Ви переглядаєте матеріал до підручника "Всесвітня історія 6 клас Бандровський, Власов", якщо раптом вам потрібні ВІДПОВІДІ до цієї теми:
 
 ТИСНІТЬ СЮДИ "Основні стоянки та пам’ятки первісних людей на території України Практичне заняття 2 (відповіді)"
 

Схожі матеріали з Всесвітньої історії 6 класу

Коментарі (0)

Додавання коментаря

  • оновити, якщо не видно коду

Навігація