Грецьке суспільство за поемами Гомера (практичне заняття)
- 28-04-2022, 01:01
- 401
6 Клас , Всесвітня історія 6 клас Мороз (інтегрований курс) 2019
§ 27. Грецьке суспільство за поемами Гомера (практичне заняття)
1. Які наслідки мав прихід дорійців у Грецію?
На попередньому уроці ви дізналися, що наприкінці II тис. до н. е. в Грецію з півночі прийшли племена дорійців і захопили Середню Грецію та Пелопоннес. Культурний розвиток дорійців був значно нижчий, аніж ахейців. У них не було держави, не було писемності. Дорійці не вміли будувати кам’яних споруд, жили в напівземлянках. Створювалося враження, що після завоювання дорійцями греки розучилися будувати житла і фортеці з кам’яних блоків. Оскільки будівлі цього періоду були дерев’яними чи з необпаленої цегли, вони не збереглися.
Ремісничі вироби стали більш грубими, звелася нанівець торгівля. З епохи Ахейської цивілізації залишилися лише гончарний круг, техніка обробки металу, корабель з вітрилом, культура вирощування оливок і винограду. Відбулося повернення до родових відносин.
• Обговоріть у класі!
Які факти свідчать, що вторгнення дорійців призвело до різкого занепаду господарства та культури в Греції?
Таким чином, вторгнення дорійців призвело до різкого занепаду господарства та культури в Греції. Проте дорійці, на відміну від ахейців, уміли обробляти залізо. На зміну «героїчному» прийшов «залізний вік».
Період між 1100-800 рр. до н. е. історики іноді називають темними віками. Населення Греції втратило писемність, відтак не залишилося писемних джерел. А інші народи, наприклад єгиптяни, майже нічого не згадують про них. Про тогочасне життя можуть розповісти лише археологічні знахідки та поеми Гомера «Іліада» та «Одіссея», тому цей період в історії Греції називають також гомерівським.
• Об’єднайтеся в групи!
Кожна група досліджує один з аспектів життя греків у гомерівський період. За допомогою QR-кодів ознайомтеся з відповідним матеріалом та виконайте поставлене завдання. Дотримуйтеся пам'ятки щодо роботи в малих групах. Результати вашого дослідження представте однокласникам.
Завдання для І групи
http://bit.ly/2JRXnjc
Завдання для II групи
http://bit.ly/2HL7fc5
Завдання для III групи
http://bit.ly/2EHgjgk
ОЦІНІТЬ СВОЇ ДОСЯГНЕННЯ ПІСЛЯ ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ
Завершіть речення: «Сьогодні на уроці я дізнався (дізналася)... Зрозумів (зрозуміла)... Тепер я вмію...»
Коментарі (0)