Войти
Закрыть

Імперія Александра Македонського

6 Клас , Всесвітня історія 6 клас Гісем (інтегрований курс) 2019

 

Зверніть увагу!!!
 
Ви переглядаєте матеріал до підручника "Всесвітня історія 6 клас Гісем (інтегрований курс) 2019", якщо раптом вам потрібні ВІДПОВІДІ до цієї теми:
 
 

§ 41. Імперія Александра Македонського

ПРИГАДАЙТЕ

1. Філіп II. На північ від Греції розташована гориста область — Македонія. Одночасно із грецькими полісами тут розвивалося Македонське царство. У 382—336 рр. до н. е. ним правив цар Філіп II — хитра та розумна людина. Він здійснив у країні низку перетворень: зміцнив царську владу, удосконалив військо, відвоював вихід до моря та золоті й срібні копальні, почав карбувати власну монету.

Військові нововведення Філіпа II:

• Поглиблена фаланга: Філіп II реформував традиційне бойове формування — фалангу. Він збільшив кількість рядів у ній із 8 до 16. У першому та останньому рядах стояли досвідчені воїни, які контролювали дисципліну. У бою воїни стояли дуже щільно, щоб противник не міг пробитися в глибину рядів.

Імперія Александра Македонського.

• Механізми для облоги міст: македонці мали у своєму війську спеціальних ремісників, які могли побудувати тарани, катапульти, балісти. Важливі знаряддя перевозили на мулах, а більш грубі виготовляли в місті напередодні бою. Також македонці возили із собою обладнання для переправи через річки.

• Кіннота: македонці, на відміну від греків, активно використовували на полі бою кінноту. Поки фаланга стримувала наступ противника, кіннота завдавала вирішального удару йому в спину.

Перелічіть військові нововведення Філіпа II.

Реконструкція зовнішнього вигляду Філіпа II.

2. Філіп II і грецькі поліси. Населення багатьох полісів вважало Філіпа II таким самим елліном, як вони самі. Вони сподівалися, що він зможе об’єднати всю Грецію в єдину міцну державу. Філіп II використовував ці настрої, щоб здобути вплив у різних полісах. Завдяки підкупам та військовій силі йому вдалося підкорити більшу частину полісів.

Македонська фаланга складалася із 16 рядів по 16 осіб у кожному та загалом налічувала 256 осіб.

Мармурове погруддя Александра Македонського.

Не всі грецькі міста-держави погоджувалися визнати владу Філіпа II. Коринф, Фіви та Афіни об’єдналися для того, щоб протистояти завойовнику з Македонії. Вирішальна битва відбулася у 338 р. до н. е. поблизу міста Херонея. У ній македонські війська завдали нищівної поразки об’єднаним грецьким силам. Проте македоняни не розграбовували ці землі: Філіп II прагнув показати, що його метою є не завоювання, а об’єднання Греції. Тому наступного року в Коринфі він організував з’їзд представників грецьких полісів, на якому було прийнято важливі рішення:

Ці події завершили класичний період в історії Греції — час існування незалежних полісів.

Чому македонці вирішили не грабувати захоплені грецькі поліси?

3. Александр Великий. Філіп II мав сина на ім’я Александр. Батько приділяв значну увагу його вихованню. Учителем Александра став грецький філософ Аристотель. Щоправда, царевича більше цікавили подвиги героїв минулого, зокрема Ахілла, ніж вивчення філософії.

Після смерті батька Александр Македонський став царем. На той час йому було 20 років. Із 334 до 324 р. до н. е. він здійснив великий Східний похід на Персію, який проголосив ще його батько. Під його керівництвом греко-македонські війська завоювали Перську імперію й захопили майже весь відомий на той час світ.

З Александром Македонським пов'язано багато легенд і переказів. Розповідають, що одного разу Александр Македонський, слухаючи звинувачення проти якоїсь людини, затулив собі одне вухо. Коли його запитали, навіщо він це робить, Александр відповів: «Я зберіг це вухо для обвинуваченого».

Поясніть, що мав на увазі Александр Македонський, коли відповідав на питання. Як це його характеризує?

Александр Македонський командує облогою міста. На зображенні можна побачити балісту — механізм для метання списів. Сучасний малюнок.

Битва Александра Великого та Дарія I. Римська мозаїка.

Знайдіть зображення Александра та Дарія.

Усі регіони імперії Александра Македонського зберігали традиційну соціальну структуру та політичний устрій. Більшість народів, чиїми землями пройшов Александр Македонський, не чинили спротиву його армії. Прихильність місцевого населення та знаті він здобував завдяки зменшенню податків або збереженню їх становища в суспільстві. Проте народи, які раніше мали власну державність, чинили опір македонським військам: фінікійське місто Тір, населення долини Інду, неодноразово повставали грецькі поліси.

Александр Македонський прагнув створити єдину імперію від Європи до Азії. Проте цього не відбулося. У 323 р. до н. е. Александр помер від тяжкої хвороби — малярії. Досягнення Александра настільки вразили як сучасників, так і нащадків, що його називали Великим.

  • 1) Яку велику державу завоював Александр Македонський?
  • 2) Яким був внутрішній устрій імперії Александра Великого? Чи всі народи однаково ставилися до його влади?

Одна з легенд про Александра Македонського розповідає про те, як цар Фригії Гордій зав'язав складний вузол та заявив, що той, хто зуміє його розв'язати, стане правителем усієї Азії. У 334 р. до н. е. Александр захопив столицю Фригії. Побачивши знаменитий «гордіїв вузол», він, недовго думаючи, розрубав його мечем.

Тож вираз «розрубати гордіїв вузол» означає вирішити складне, заплутане питання найбільш прямолінійним способом.

Чому Александр не намагався розв'язати «гордіїв вузол», а одразу розрубав його? Висловіть свої міркування.

ДІЯЛЬНІСТЬ АЛЕКСАНДРА МАКЕДОНСЬКОГО

Завоювавши Персію, Александр почав одягатися як перський цар та одружився із двома персіянками. Він вважав, що підкорені ним народи краще сприйматимуть нового правителя, якщо він буде дотримуватися їхніх звичаїв.

Як ви вважаєте, чи була мудрою така політика Александра македонського?

Висновки

  • Македонський цар Філіп II завдяки реформам зумів не лише посилити Македонію, але й здобути контроль над Елладою.
  • Син Філіпа II Александр, спираючись на політичні та військові досягнення батька, організував Східний похід на Персію.
  • У результаті Східного походу Александр Македонський завоював майже весь відомий на той час грекам світ.

Запитання та завдання

  • 1. Що було основною бойовою одиницею армії Філіпа II? Чому, на вашу думку, вона була такою ефективною?
  • 2. Які події завершили класичний період в історії Греції?
  • 3. Чому Александра Македонського назвали Великим?
скачать dle 11.0фильмы бесплатно
 
Даний матеріал відноситься до підручника "Всесвітня історія 6 клас Гісем (інтегрований курс) 2019", створено завдяки МІНІСТЕРСТУ ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ (МОН)

Зверніть увагу!!!
 
Ви переглядаєте матеріал до підручника "Всесвітня історія 6 клас Гісем (інтегрований курс) 2019", якщо раптом вам потрібні ВІДПОВІДІ до цієї теми:
 
 

Коментарі (0)

Додавання коментаря

  • оновити, якщо не видно коду