Цивілізаційна спадщина Стародавнього світу (повторення)
- 31-03-2022, 22:22
- 464
7 Клас , Всесвітня історія 7 клас Пометун, Малієнко
§ 1. Цивілізаційна спадщина Стародавнього світу (повторення)
1. ЯКІ ПОДІЇ ТА ЯВИЩА ВИВЧАЄ ІСТОРІЯ СТАРОДАВНЬОГО СВІТУ
1) Пригадайте вивчений торік матеріал, вставте пропущені в тексті слова й запишіть текст у зошит.
Історія Стародавнього світу — частина ... історії, яка вивчає ... період у минулому людства. Вона охоплює період від ... первісних людей (2,5 млн років тому) до ... Римської імперії (476 рік). Це ... і... період в історії людства.
Підказка:
Найдовший, поява, найдавніший, падіння, всесвітня, перший.
2) Працюючи зі стрічкою часу:
• позначте хронологічні межі періоду історії Стародавнього світу;
• поясніть, як рахують роки до н.е.;
• порівняйте вислови «подія сталася 200 років тому» і «подія сталася за 200 років до н.е.»; поясніть, яка між ними різниця;
• назвіть і покажіть на лінії часу, у якому столітті й у якому тисячолітті занепала Римська імперія.
3) З історії Стародавнього світу ви, напевно, пам’ятаєте, що спочатку в Єгипті та Передній Азії, а потім і в інших країнах відбувся перехід до цивілізації. Слово «цивілізація» має кілька значень. Прочитайте та поясніть кожне з них на прикладах.
Цивілізація — це
• рівень розвитку матеріальної та духовної культури, досягнутий суспільством на певному історичному етапі;
• суспільство, яке протягом певного періоду й на певній території відрізняється особливими рисами в економіці, культурі та суспільному устрої (наприклад, цивілізації Давнього Єгипту, вавилонська, антична тощо).
4) Використовуючи ілюстрації, назвіть основні періоди й цивілізації, які вивчає історія Стародавнього світу.
2. ЩО НАЗИВАЄМО ЦИВІЛІЗАЦІЙНОЮ СПАДЩИНОЮ СТАРОДАВНЬОГО СВІТУ
Перевірте, чи добре ви пам’ятаєте історію Стародавнього світу, послідовно відповідаючи на запитання:
• Де виникли найдавніші на земній кулі держави?
• Що означає слово «демократія»? Яка країна є батьківщиною демократії?
• Пригадайте правителів, полководців Стародавнього світу. Чим запам’яталися вам діячі, зображені на ілюстраціях?
• З якими давніми законами ви ознайомилися? Про що в них ішла мова?
• Назвіть найважливіші винаходи й відкриття первісних людей.
• У яких країнах виникла писемність? Які були її особливості?
• У яких країнах було створено цифри, що ми ними користуємося?
• Якими винаходами китайців досі послуговуються народи світу?
• Пригадайте найвідоміші давні будівлі в Єгипті, Вавилоні, Китаї, Греції, Римі. У яких країнах створено пам’ятки, зображені на ілюстраціях?
• Які твори живопису та скульптури Стародавнього світу вам запам’ятались? Опишіть твори, подані нижче.
• Які міфи Стародавнього світу ви пам’ятаєте?
• Які релігії існували в різних країнах?
• У якій країні вперше виникла віра в одного Бога?
Культури окремих країн Стародавнього світу, як струмочки, зливалися в єдиний потік. Кожен народ — навіть найменший — зробив свій внесок у культуру всього людства, у його цивілізаційну спадщину.
Обговоріть, як ви розумієте вислів «цивілізаційна спадщина», й у чому полягає цивілізаційна спадщина Стародавнього світу.
Оберіть одне із пропонованих речень і закінчіть його: «Сьогоднішній урок сподобався (не сподобався) мені, тому що ...».
«Я люблю історію, тому що ...».
«Мені було цікаво (нецікаво) на уроці, тому що ...».
«Мені вдалося (не вдалося) пригадати (повторити)...».
Коментарі (0)