Ціле тисячоліття охоплює епоха Середніх віків, яку історики називають ще «середньовічний міленіум». На цьому уроці ви пригадуватимете основні досягнення Середньовіччя, але це — лише частина його реального спадку. У V-XV ст. утворилися нові держави, було закладено основи сучасних націй і демократії, виникла нова світова релігія — іслам. У європейських державах склалися представницькі органи, а в містах — виборні ради та університети. Людство розвинуло матеріальну культуру: почали застосовувати вітряки й водяні млини, з’явилися перші домни, винайшли порох, компас і вдосконалили кораблі. Середньовіччя починалося зі ствердження, що «людина — пасивне знаряддя Бога», а закінчувалося ідеями про унікальність кожної особистості. 1. Згрупуйте за темами слова та словосполучення: варварське королівство, інквізиція, ратуша, халіфат, феод, романський стиль, іслам, Відродження, магістрат, патриціат, християнство, цех, мер, стани, гільдія, індуїзм, плебс, буддизм, єретик, готичний стиль, лихварство, міська комуна, університет, гуманізм. 2. Оберіть із них ті, що використовуються зараз, і ті, що стали історизмами. IV. Проаналізуйте епоху Середніх віків, послідовно виконуючи завдання. 1. Назвіть речові та писемні історичні джерела, які можна використовувати для вивчення життя людини в епоху Середніх віків. 2. Охарактеризуйте основні етапи, які пройшло людство в епоху Середніх віків. 3. Пригадайте видатні постаті Середньовіччя. Назвіть не менше трьох діячів, які, на вашу думку, назавжди залишилися в історії завдяки своїй діяльності. 4. Назвіть найбільші міста Середньовіччя. Охарактеризуйте причини швидкого зростання середньовічних міст....
|