Афінська та Спартанська держави (відповіді)
- 21-01-2023, 01:06
- 190
ГДЗ 6 Клас , ГДЗ Всесвітня історія 6 клас Бандровський, Власов 2014
§ З0. Афінська та Спартанська держави
Сторінка 152 Оціни себе
1. Визначне місце розташування Афін сого та Спартансь ного полісів.
Відповідь:
Торі норія Афінського поліса, ала весь півострів Аттика в Центральній Греції. Самі Афіни розташовано в центрі родючої рівнини за 5 м від моря.
У 9 ст. до н. е. на півострові Пелопоннес в області Лаконіка дорійці заснували кілька поселень. Згодом вони остаточно підкорили місцеві а. енські племена. У 7 ст. до н. е. дорійці приєднали до своїх володінь сусідню область Мессенію.
Під час двох Гессенських війн і склалося державне утворення, це дістало назву Лакедемон (Спарта).
2. Витлумачте поняття: драконівські закони, демократія, остракізм. боргове рабство, ареопаг, архонти, спартіати, олігархія.
Відповідь:
Драконівські закони - збірка законів ухвалена архонтом Драконтом в 621 р. до н.е.
Демократія - устрій, за якого влада в державі належить народу (від грецьких слів «demos» - «народ» і «kratos» - «сила», «панування», «влада»).
Остракізм - голосування на народних зборах черепками з видряпаним іменем людини, яку громадяни вважали небезпечною для держави.
Боргове рабство - вид залежності, коли не можливо було повернути борг з відсотками, втрачали землю.
Ареопаг - родова знать, якій належала найвища влада. Архонти - державні чиновники (голова, жрець, судді) Спартіати - повноправні громадяни Давньої Спарти. Олігархія - організація влади, при якій у випадку, якщо народ прийме неправильне рішення, рада старійшин і царі могли відхилити його та розпустити народні збори.
3. У чому суть реформ Солона та Клісфена? Які вони мали результати?
Відповідь:
Спочатку Солон скасував усі боргові зобов’язання та заборонив боргове рабство. Селяни, що потрапили в рабство за борги, ставали вільними. Наступним кроком Солона був поділ усього вільного населення Аттики за майновою ознакою на 4 групи: П’ятсотмірників — найбагатших людей, що мали врожай не менше ніж 500 медимнів; Вершників, які мали врожай не менше ніж 300 медимнів; Зевгітів з урожаєм 200 медимнів; Фетів - усіх, хто мав менше 200 медимнів.
Зазнало змін управління державою. Найвищим органом влади стали народні збори, у яких брало участь усе чоловіче населення Аттики віком старше ніж 20 років. На народних зборах розглядали найважливіші державні питання: ухвалювали закони, обирали посадових осіб. На державні посади могли обиратися лише представники перших трьох груп. Фети ж мали право лише голосувати на народних зборах. Для кращої роботи зборів було створено Раду чотирьохсот (від кожного розряду по 100
представників). Вона мала готувати справи для обговорення на народних зборах.
У 510 р. до н. е. тиранію в Афінах було повалено. Відбулися народні збори, які надали право провести нову реформу Клісфену. Цю реформу було проведено в 507 р. до н. е. Країну поділили на 10 областей, кожна - з трьох частин (рівнинної, узбережної та гірської). Замість Ради чотирьохсот було впроваджено Раду п’ятисот, яка складалася з представників кожної області. Було створено нові урядові органи - колегії: одна з них відала податками, а друга - збройними силами (колегія стратегів). До них на один рік обирали по 10 громадян.
4. Які особливості суспільного життя Спарти?
Відповідь:
Спартіати повсякчас були готові воювати. Саме це визначало їхню буденність. Вони не займалися ні господарством, ні торгівлею. Основним їхнім заняттям була війна, а сама Спарта нагадувала військовий табір. Спортивні змагання підтримували постійний дух суперництва. Спартіатам заборонялося без потреби виїздити за межі поліса, багато говорити й розголошувати зміст навіть побутових розмов. Для того щоб стати повноправним громадянином (спартіатом), треба було: по-перше, від народження отримати право на володіння земельним наділом; по-друге, отримати відповідне виховання, яким опікувалася держава, і, по-третє, отримати доступ до однієї з громадських їдалень, де харчувалися всі дорослі (віком понад З0 років) чоловіки.
Даний матеріал відноситься до підручника "ГДЗ Всесвітня історія 6 клас Бандровський, Власов 2014", створено завдяки МІНІСТЕРСТУ ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ (МОН)
Коментарі (0)