Культура бароко. Народження нової європейської науки (відповіді)
- 16-01-2023, 12:57
- 358
ГДЗ 8 Клас , ГДЗ Всесвітня історія 8 клас Сорочинська 2021
§ 8. Культура бароко. Народження нової європейської науки
Запитання та завданняІ.
1. Чим мистецтво бароко відрізнялося від мистецтва Відродження?
Мистецтво епохи Бароко змінилося за змістом. Головну увагу воно приділяло пристрастям і почуттям людини, поєднувало дійсне та уявне.
2. Як пов’язані зародження бароко та Контрреформація?
Мистецтво епохи бароко було започатковане у папському Римі, а його виникнення пов’язане з поширенням ідей Контрреформації. Видовищність і яскраві художні засоби мали підкреслювати грандіозність і всесильність Католицької церкви.
3. Який вплив мали на розвиток людства відкриття, здійснені у XVI-XVII ст.
Внаслідок наукових досліджень і відкриттів XVI-XVII ст. було закладено основи сучасних природознавчих наук, створено наукову теорію будови Всесвіту й прокладено шлях до подальшого пізнання ще не відкритих законів природи.
4. Якими були основні досягнення в розвитку астрономії цієї доби?
Миколай Коперник шляхом досліджень він дійшов висновку, що Земля разом з іншими планетами обертається навколо Сонця та навколо своєї осі, і розробив теорію про геліоцентричну систему (із Сонцем у центрі). Дж. Бруно обґрунтував ідею нескінченності Всесвіту. Італійський вчений Галілео Галілей зробив телескоп зі збільшенням у 32 рази і за його допомогою розпочав регулярні спостереження. Він переконався в безмежності зоряного простору, відкрив гори на Місяці, плями на Сонці та супутники Юпітера.
5. Поясніть, що означала фраза Галілея «А все-таки вона обертається». Про що вона може свідчити?
Італійський вчений Галілео Галілей підтвердив вірність теорій М. Коперника та Дж. Бруно. У 1632 р. він видав працю "Діалоги про дві найвідоміші системи світу – Птолемеєву та Коперникову”, де навів незаперечні докази вірності теорії Коперника. За цю книгу церква влаштувала суд над 70-річним астрономом. Галілео Галілей був змушений відмовитися перед інквізицією від свого переконання в тому, що Земля обертається навколо Сонця, а не навпаки. Висловлювання свідчить про стрімкий розвиток астрономії як науки.
6. Яке значення мали дослідження анатомії людини, проведені Гарвеєм, Серветом та Везалієм?
Завдяки старанням науковців почали проводитися систематичні анатомічні розтини, що дало змогу висунути нові теорії про природу людського організму та винайти нові методи лікування хвороб, базовані не на філософських теоріях, а на дослідах і дослідженнях.
ІІ.
1. Чому фламандський живопис XVII ст. відрізнявся від нідерландського?
Спільною рисою, що об’єднувала фламандське мистецтво з нідерландським, була любов до життя в усіх його проявах. Однак якщо на картинах нідерландських майстрів превалювали побутові сцени, портрети бюргерів і міщан, то фламандські художники мали зображати те, що влаштовувало насамперед Католицьку церкву.
2. Чому праці різних ранньомодерних учених занесли до «Індексу заборонених книг»?
Тому що погляди науковців суперечили догмам католицької церкви. Лише у 80-90-х рр. XX ст. католицька церква визнала помилковість своїх вироків щодо вчених і погодилася з їхніми поглядами на будову Всесвіту.
4. Поміркуйте, як Великі географічні відкриття могли сприяти розвиткові астрономії.
Великі географічні відкриття мали епохальне значення для людства. Бурхливий розвиток мореплавства у нові часи сприяв становленню наукової астрономії. Великі географічні відкриття були зроблені після того, як були створені докладні зоряні карти (для навігації), були винайдені такі астрономічні прилади, як астролябія, квадрант, що дозволяли точно визначити координати небесних справ. Саме в астрономії було зроблено відкриття, що завдали нищівного удару старій системі поглядів на будову Всесвіту. Внаслідок Великих географічних відкриттів було покінчено з релігійними уявленнями про світ і всього за наступні 30 років людство взнало про Землю більше ніж за попередні тисячоліття, і це знання змінило світ.
Даний матеріал відноситься до підручника "ГДЗ Всесвітня історія 8 клас Сорочинська 2021", створено завдяки МІНІСТЕРСТУ ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ (МОН)
Коментарі (0)