Войти
Закрыть

Китай та Японія (відповіді)

ГДЗ 8 Клас

У часи імперії Мін розвивалися виробництво шовку, паперу, ювелірна справа, виплавка металу, видобуток солі тощо. Для виробництва паперу використовувався водяний двигун. Здавна Китай славився своєю порцеляною. Майстерні з виготовлення порцелянових виробів були державними; величезні прибутки від виробництва надходили до імператорської скарбниці.
2. Яким було культурне життя народу у ранньомодерній Японії?
Відбулося поширення грамотності та друкарства. Це сприяло розвитку японської літератури, видатним представником якої став поет Мацуо Басьо, автор відомих тривіршів – хоку. У XVII ст. в Японії виник народний театр кабукі («пісні і танці»), у якому всі ролі виконують чоловіки. Певний час влада переслідувала театральну діяльність, самураям заборонялося відвідувати вистави. У цей період також з’явився японський ляльковий театр.
3. Охарактеризуйте стосунки між Китаєм та європейцями у XVI-XVIIl ст.
У 40-х рр. XVI ст. португальці, підкупивши місцеву владу, створили торговельну факторію на північ від провінції Гуандун. Активна колонізаторська політика португальців в обхід усіх місцевих законів змусила китайську владу до рішучих дій. У 1549 р. португальських поселенців вигнали з Китаю. У другій половині XVI ст. до Китаю почали проникати іспанці, а наприкінці століття – голландці. Інтерес до Китаю також проявила Англія. Династія Мін на той час остаточно занепала та не могла зупинити колонізаторів. Силою зброї англійські представники змусили китайських чиновників дати дозвіл на право вести торгівлю через порт Гуанчжоу (Кантон).
...

Іран та Індія (відповіді)

ГДЗ 8 Клас

Засновник – Бабур. На початку XVI ст. Делійський султанат, створений у ХIII ст., розпався на безліч ворогуючих між собою князівств. Прагнення верховного правителя – делійського султана – приборкати непокірних князів (раджів) супроводжувалися жорстокими війнами. Маючи сильне військо, оснащене артилерією, Бабур у битві біля Паніпата в 1526 р. розгромив війська делійського султана. Було засновано державу Великих Моголів.
3. Яку роль відіграли європейці в історії ранньомодерних Ірану та Індії?
На початку XVI ст. в Індію та Іран прибули європейці. Разом із португальськими гарнізонами й купцями почали з’явилися ченці-місіонери, які намагалися поширити християнство. Із XVII ст. європейська експансія посилилася. Англійці та голландці заснували в 1600 і 1602 рр. Ост-Індські торговельні компанії та поступово почали витісняти португальських купців. Ці країни використовувалися європейцями як джерело прибутків.
4. Чи можна вважати релігійне рівноправ’я запорукою стабільності Індії? Свою думку обґрунтуйте.
Більшість населення Індії сповідували індуїзм. Також в Індії набув поширення буддизм, який тут і виник. З VIII ст. на півночі Індії поширився іслам. У 1593 р. Акбар проголосив рівноправ’я всіх релігій на території своєї держави. Це вберегло країну від релігійних суперечок.
...

Виникнення Сполучених Штатів Америки (відповіді)

ГДЗ 8 Клас

Англійські колоністи своєю працею освоювали природні багатства нового континенту. Засновниками колоній спочатку були торговельні компанії, які брали на себе зобов’язання перевозити та облаштовувати колоністів на нових територіях, а також великі власники, які купували землі або отримували їх від короля. Компанії та власники призначали губернаторів, збирали податки. Колоністи користувалися правами англійських громадян. Англійські громадяни поводили себе в колоніях більш вільно, ніж у самій Англії. Будь-які здобутки колоністів були результатом їхньої наполегливої праці.
2. Що означає гасло «Жодного податку без представництва»?
Під цим гаслом виступали колоністи, які пояснювали несплату нововведених податків тим, що не мали свого представництва в англійському парламенті, який виносить ці рішення.
3. Хто виступав засновником англійських колоній?
Засновниками колоній попервах були торговельні компанії, що брати на себе перевезення та облаштування колоністів на нових територіях, а також великі власники, які купувати чи отримували в дар землі від короля.
4. Які дії англійської адміністрації викликали невдоволення колоністів? Чому?
Англійський парламент вирішив перенести частину державного боргу, що виник під час Семилітньої війни, на колонії. Це нововведення мало створити прецедент, щоб у подальшому на колоністів можна було накладати нові податки. Також встановили жорсткий контроль над заборонами, що були запроваджені раніше: на невідкривання мануфактур, виробництво і вивіз вовняних виробів, торгівлю з іншими країнами тощо. Незабаром парламент запровадив мито на деякі товари, що ввозилися до колоній.
...

Міжнародні відносини у XVIII ст. (відповіді)

ГДЗ 8 Клас

Прагнення країн завоювати території Османської імперії. Брали участь – Російська імперія, Австрійська монархія, Велика Британія та Франція.
3. Які особливості політичної системи Речі Посполитої найбільше заважали її реформуванню та розвитку?
Шляхта не мала реальної політичної влади, а відсутність реформ призводила до того, що країна почала відставати у розвитку від своїх сусідів. Фактична влада у країні належала магнатським родам, які перш за все турбувалися про власну вигоду.
4. Укажіть, яким з європейських війн XVIII ст. відповідають такі результати: втрата Францією панівного становища у Європі; втрата Австрією Сілезії; втрата Швецією панування у Балтійському регіоні.
Втрата Францією панівного становища у Європі – Війна за іспанську спадщину; втрата Австрією Сілезії – Війна за австрійську спадщину; втрата Швецією панування у Балтійському регіоні – Північна війна.
5. Коли було ухвалено Конституцію Речі Посполитої?
1791 р.
6. Що врятувало Пруссію від цілковитого розгрому в ході Семилітньої війни? Про що це може свідчити?
У цей час померла імператриця Єлизавета, і російський престол посів Петро III – фанатичний прихильник Фрідріха II та прусських порядків.
...

Правителі доби освіченого абсолютизму: Марія-Терезія, Йосиф ІІ, Фрідріх ІІ, Єлизавета І, Катерина ІІ (відповіді)

ГДЗ 8 Клас

За роки правління Єлизавети Петрівни було: відновлено систему правління, скорочено при дворі кількість іноземців-службовців, скасовані митні кордони, зміцнення позицій дворянства.
6. Укажіть, де і в якій послідовності правили такі монархи: Фрідріх ІІ, Єлизавета Петрівна, курфюрст Фрідріх-Вільгельм, Марія-Терезія, король Фрідріх-Вільгельм І, Йосиф ІІ.
Марія-Терезія та Йосиф II (Австрія), Єлизавета Петрівна (Росія), курфюрст Фрідріх Вільгельма, Фрідріх Вільгельм I, Фрідріх II (Пруссія).
ІІ.
1. Чому, на вашу думку, освічені монархи відкривали професійні навчальні заклади та намагалися організувати систему державної початкової освіти?
Бо вони хотіли підвищити рівень освіти серед народів своєї держави, що в свою чергу забезпечило б країні кваліфікованих спеціалістів, які були їй необхідні.
2. Поміркуйте, чому монархи XVIII ст. намагалися вилучити з-під церковного впливу освіту та проголошували віротерпимість.
Для того, щоб зменшити вплив церкви на суспільство.
3. З якою метою Фрідріх ІІ проводив реформи?
Фрідріх ІІ проводив реформи для того, щоб укріпити прусську армію, промисловість та освіту країни.
...

Промисловий переворот та Просвітництво (відповіді)

ГДЗ 8 Клас

Зростала продуктивність праці. Будівництво парових машин і верстатів сприяло виникненню машинобудівної галузі. Протягом XVIII ст. було вирішено проблему масового виробництва чавуну, а згодом і сталі з використанням кам’яного вугілля, а не деревного. Винайдення парової машини згодом спричинило справжню революцію в транспорті. Промислова революція сприяла становленню нової економіки й структури суспільства. Продукція, що виготовлялася на фабриках і заводах, завдяки використанню машин була дешевшою. Унаслідок промислової революції з’явилися нові соціальні верстви – підприємці і наймані працівники.
2. Як на розвиток промисловості вплинуло винайдення парового двигуна?
Будівництво парових машин і верстатів сприяло виникненню машинобудівної галузі. Машинобудування спричинило збільшення потреби в металі, що, у свою чергу, дало поштовх розвитку металургії. Винайдення парової машини згодом спричинило справжню революцію в транспорті.
4. Що таке «освічений абсолютизм»?
Змістом освіченого абсолютизму було знищення або перетворення згори найбільш застарілих феодальних порядків. Монархи, які здійснювали цю політику, представляли своє правління як союз королів і філософів.
6. Хто такі масони? Висловіть власні припущення, чому з часом у багатьох країнах масонство було заборонене.
Масонство – релігійно-етичний рух, учасники якого закликали до морального вдосконалення людей і їхнього об’єднання (незважаючи на релігійну та національну належність) на принципах братерства, рівності, взаємодопомоги й вірності. Вони ставили загальнолюдські інтереси й цінності вище за інтереси окремої нації. Масонство стало модною, навіть впливовою течією. До лож вступали особи, які прагнули змінити навколишній світ. Вони проповідували свободу і братерство всіх людей, поширювали ідеї Просвітництва, займалися благодійництвом. Впродовж усієї історії існування...

Річ Посполита в XVII-XVIII ст. (відповіді)

ГДЗ 8 Клас

Прибутки шляхти та магнатів радикально скоротились. Вся країна почала більше купувати за кордоном, ніж продавати.
3. Поясніть, як міг виникнути термін «шведський потоп».
Цей термін з’явився після вторгнення країн на чолі зі Швецією до території Речі Посполитої.
4. Хто ще, крім королів Речі Посполитої та Швеції, вів воєнні дії на території Речі Посполитої у 2-й пол. XVII ст.?
Московська держава, Гетьманщина, Пруссія, Трансільванія.
5. Чим в історії Польщі уславився Ясногурський монастир?
Ясногурський монастир – це символ спротиву поляків; захисникам собору вдалося відбити всі штурми шведів.
6. Чому Річ Посполиту 2-ї пол. XVII ст. називають «культурною пусткою»?
Бо в країні були розорені шляхетські маєтки, вивезено всі культурні пам’ятки, книжки. Все, що не вивозилося підлягало спаленню.
...

Правління Петра І. Проголошення Російської імперії (відповіді)

ГДЗ 8 Клас

Противники – Швеція, Гетьманщина (після 1708 р.), Османська імперія, Річ Посполита. Союзники – Данія, Норвегія, Пруссія, Гетьманщина (до 1708 р.)
4. Коли Московська держава була перейменована на Російську імперію?
1721 р.
5. Якими були наслідки Північної війни для Московського царства?
До Московської держави відійшли Естляндія, Ліфляндія, Інгерманландія, частина Карелії, а також низка островів у Балтійському морі.
6. З якою метою Петро І прагнув забезпечити Московії вихід до морів — Балтійського та Чорного?
Це дозволило б долучитися до світової торгівлі й багатіти з цього.
ІІ.
1. Порівняйте становище Православної церкви у Московії та Російській імперії за правління Петра І.
Московська держава – 1700 р. цар не дозволив обрати нового патріарха, ужив заходів для вилучення частини церковних доходів та обмежив права духовенства. Російська імперія – 1721 р. вийшов указ, за яким було створено духовну колегію, або Синод, на чолі зі світською особою. Підпорядкування церкви державі, перетворення її на частину державного апарату стало важливим чинником зміцнення самодержавної влади імператора.
...

Московське царство (відповіді)

ГДЗ 8 Клас

Опричнина – територія, виділена в особисте управління царя; система каральних заходів (страти, конфіскація земель тощо), які здійснював у Московській державі в XVI ст. цар Іван IV із метою зміцнення своєї влади.
4. Яка династія почала правити Московським царством після завершення «Смутних часів»?
Династія Романових.
5. Які події спровокували церковний розкол у Московському патріархаті?
Прагнення оновити церкву на зразок Константинопольського патріархату.
6. Як змінилася територія Московського царства у XVI — поч. XVIII ст.?
За царювання Івана ІV Московська держава підкорила Сибірське, Казанське й Астраханське ханства. У 17 ст. Московська держава повернула собі землі, захоплені Польщею в період Смутного часу, і захопила Лівобережну Гетьманщину.
ІІ.
2. У яких формах Московія вела колонізацію? Чи відрізнялася ця колонізація від тієї, що вели західноєвропейські держави?
Для Московської держави об’єктом завоювань і колонізації стали сусідні території. Особливістю Московської держави було те, що ядро її території, яке сформувалося до XVI ст., перебувало осторонь світових торговельних шляхів. На заході такі шляхи контролювали Швеція, Литва й Польща; на сході та півдні – Кримське, Астраханське й Казанське ханства. Єдиний порт Архангельськ, який надавав можливість виходу до світових торговельних шляхів, замерзав на шість місяців. Результатом завойовницької зовнішньої політики Московії в XVI ст. стало значне збільшення її території за рахунок земель на сході.

Османська імперія (відповіді)

ГДЗ 8 Клас

Було проведено військову (яничари – професійні воїни з вогнепальною зброєю, котрі отримували платню від держави) та податкову реформи (від кожного селянського двору вимагали один військовий податок (аваріз), який мав сплачуватися сріблом.).
3. Які події започаткували занепад Османської імперії?
Внаслідок військових невдач і поразок, останньою з яких стало 12 вересня 1683 р. коли османську армію вщент розбили об’єднані сили Священної Римської імперії, Саксонії, Баварії, а також поляків та козаків під командуванням польського короля Яна ІІІ Собеського.
4. Охарактеризуйте «епоху тюльпанів» в Османській імперії.
Після нетривалої боротьби за владу трон Османської імперії посів син Мехмеда IV Ахмед ІІІ (1703-1730). Його візирем був Невшехірлі Дамад Ібрагім-паша. Період їхнього правління називається «епохою тюльпанів». Султан захопився модою на все європейське. У Стамбулі з’явилися численні палаци султана, візира та інших міністрів. В околицях міста розбили нові парки і сади з мармуровими басейнами та фонтанами. Було здійснено спробу карбувати власну монету – акче, але виявилось, що в країні бракує для цього срібла. Кількість і розмір податків, які мали сплачувати селяни та ремісники, було збільшено настільки, що люди вже не мали чим їх сплачувати. Султан намагався реорганізувати яничарський корпус, чим викликав величезне незадоволення його вояків. Тому в 1730 р. у Стамбулі розгорілося повстання яничар та міської бідноти проти султана, яке закінчилося його ув’язненням та смертю. Так завершилась «епоха тюльпанів».
...

Навігація