Узагальнення знань за темою «Обмін речовин та травлення»
- 15-11-2021, 20:51
- 897
8 Клас , Біологія 8 клас Задорожний, Рудич (поглиблене вивчення біології, нова програма)
Узагальнення знань за темою «Обмін речовин та травлення»
Процеси перетворення їжі
Відділи травної системи
Основні ферменти травної системи
Компетентнісно орієнтовані завдання
1. Виберіть із запропонованих термінів зайвий та обґрунтуйте свій вибір: печінка, підшлункова залоза, слинна залоза, стравохід.
2. До яких наслідків може призвести вирощування тварин у стерильних умовах від народження, тобто без формування мікробіоти взагалі?
3. Холецистит — запалення жовчного міхура, що часто потребує видалення цього органа. Після цього лікарі призначають сувору дієту та чіткий розпорядок прийому їжі. Як ви вважаєте, чому?
4. Чому людині, яка страждає на захворювання печінки, не можна вживати жирної та гострої їжі?
5. Ознайомтеся зі списком речовин. Визначте, які структури травної системи їх виробляють.
Амілаза, ліпаза, пепсин, слиз, жовч, мальтаза, трипсин, лізоцим, хлоридна кислота.
Яка роль травних ферментів в організмі людини?
6. Усі ми чули, що не можна їсти перед сном (маючи на увазі добре попоїсти). Зазвичай це пов’язують зі стрункою фігурою. Поясніть із погляду біології людини, чому справді не варто наїдатися проти ночі.
7. Прочитайте уривок із поеми Івана Котляревського «Енеїда», де Дідона запросила Енея з військом на трапезу. Проаналізуйте різноманітний харчовий набір. До яких наслідків може призвести споживання таких продуктів?
Пили на радощах сивуху
І їли сім’яну макуху,
Покіль кликнули їх за стіл.
Тут їли рознії потрави,
І все з полив’яних мисок,
І самі гарнії приправи
З нових кленових тарілок:
Свинячу голову до хріну
І локшину на переміну,
Потім з підлевою індик;
На закуску куліш і кашу,
Лемішку, зубці, путрю, квашу
І з маком медовий шулик.
І кубками пили слив’янку,
Мед, пиво, брагу, сирівець,
Горілку просту і калганку,
Куривсь для духу яловець.
8. Видатний французький філософ епохи Просвітництва Дені Дідро писав: «Лікарі безперервно працюють над збереженням нашого здоров’я, а кухарі — над його руйнуванням, утім останні більш упевнені в успіху». Що, на вашу думку, мав на увазі філософ? Чи погоджуєтеся ви з ним?
9. Прорекламуйте зубні щітки та пасти за допомогою запитань, створивши креативний плакат за темою на вибір:
- Зубна щітка: електрична чи традиційна?
- Як правильно обрати зубну щітку та пасту?
10. Створіть ментальну карту (мапу думок) «Захворювання органів травної системи людини». Запишіть заходи їхньої профілактики та правила надання першої допомоги в разі харчових отруєнь. Обґрунтуйте їх. Порівняйте свою ментальну карту з мапами однокласників. (Як створити ментальну карту, подано в завданні 8 на с. 13.)
11. Поясніть процес травлення в ротовій порожнині, шлунку та кишечнику, використовуючи метод скрайбінгу. Зверніть увагу на нервово-гуморальну регуляцію роботи систем органів травлення.
Головні етапи створення скрайбінгу
- 1. Придумайте ідею. Вона має бути зрозумілою та актуальною.
- 2. Оберіть спосіб візуалізації. Залежно від мети та доступних засобів оберіть, як буде відображено ідею (малюнок, аплікація, 3D-модель із пластиліну, магніти тощо).
- 3. Підготуйте сценарій та продумайте порядок дій.
- 4. Зробіть заготовки. Придбайте необхідні матеріали (маркери, ручки, кольорову крейду, наліпки тощо). Якщо плануєте відеоскрайбінг, оберіть найбільш зручну програму, у якій можна створити й змонтувати сюжетні складові у відеоряд.
- 5. Проведіть скрайбінг-сесію. Перевірте, чи повністю образи відтворюють теоретичний зміст. Презентуйте свою роботу.
Тестові завдання за темою «Обмін речовин та травлення»
Коментарі (0)