Біологія 8 клас Задорожний, Рудич 2021 (поглиблене вивчення біології, нова програма)
- 15-11-2021, 00:22
- 1 482
Вступ
§ 1. Організм людини та його вивчення
§ 2. Клітини й тканини організму людини
§ 3. Органи та фізіологічні системи
Узагальнення знань за темою «Вступ»
Тема 1. Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини
§ 4. Обмін речовин та раціональне харчування
§ 6. Проблеми порушення обміну речовин
Узагальнення знань за темою «Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини»
Тема 2. Обмін речовин та травлення
§ 8. Травлення в ротовій порожнині та шлунку
§ 10. Регуляція роботи системи травлення. Мікробіота травної системи
§ 11. Захворювання травної системи та запобігання їм
Узагальнення знань за темою «Обмін речовин та травлення»
Тема 3. Дихання
§ 12. Будова дихальної системи
§ 13. Дихальні рухи. Газообмін. Утворення звуків
§ 14. Регуляція роботи дихальної системи
§ 15. Захворювання дихальної системи та їх профілактика
Узагальнення знань за темою «Дихання»
Тема 4. Транспорт речовин
§ 16. Внутрішнє середовище організму. Кров і лімфа
§ 17. Формені елементи крові. Зсідання крові
§ 18. Кровоносні судини. Кровообіг
§ 19. Будова й функції серця. Серцевий цикл
§ 20. Робота серця. Артеріальний тиск і пульс
§ 21. Серцево-судинні захворювання та їх профілактика
Узагальнення знань за темою «Транспорт речовин»
Тема 5. Виділення. Терморегуляція
§ 22. Будова видільної системи
§ 23. Робота видільної системи
§ 24. Захворювання органів сечовиділення та їх профілактика
§ 26. Тепловий баланс і терморегуляція
Узагальнення знань за темою «Виділення. Терморегуляція»
Тема 6. Опора та рух
§ 27. Опорно-рухова система. Будова кісток
§ 28. Опорно-рухова система. З’єднання кісток. Скелет
§ 29. Будова опорно-рухової системи. М’язи
§ 30. Властивості та робота м’язів
§ 31. Розвиток і проблеми опорно-рухової системи. Постава
Узагальнення знань за темою «Опора та рух»
Тема 7. Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Нервова система
§ 32. Нейрони. Будова та функціонування
§ 33. Рефлекторні дуги. Будова та робота нервової системи
§ 34. Центральна нервова система. Спинний мозок
§ 35. Центральна нервова система. Головний мозок
§ 36. Соматична нервова система
§ 37. Автономна (вегетативна) нервова система
§ 38. Захворювання нервової системи та їх профілактика
Узагальнення знань за темою «Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Нервова система»
Тема 8. Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи
§ 40. Зорова сенсорна система. Будова ока
§ 41. Зорова сенсорна система. Сприйняття зображення
§ 43. Сенсорні системи рівноваги, руху, дотику, температури й болю
§ 44. Сенсорні системи нюху й смаку
§ 45. Порушення роботи сенсорних систем
Узагальнення знань за темою «Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи»
Тема 9. Вища нервова діяльність
§ 46. Процеси вищої нервової діяльності
§ 48. Мова. Навчання та пам’ять
§ 49. Набута поведінка людини. Мислення та свідомість
§ 51. Індивідуальні психофізіологічні особливості та формування особистості
§ 52. Вплив токсичних речовин на нервову систему й поведінку людини
Узагальнення знань за темою «Вища нервова діяльність»
Тема 10. Регуляція функцій організму
§ 53. Гомеостаз і регуляція функцій організму. Нервова регуляція
§ 54. Гуморальна регуляція. Гормони
§ 56. Взаємодія регуляторних систем. Імунітет
§ 58. Інфекційні захворювання та їх профілактика
Узагальнення знань за темою «Регуляція функцій організму»
Тема 11. Розмноження та індивідуальний розвиток людини
§ 60. Будова репродуктивних систем
§ 61. Статеві клітини. Менструальний цикл
§ 62. Запліднення й визначення статі. Спадковість і спадкові захворювання
§ 63. Вагітність. Ембріональний розвиток
§ 64. Постембріональний розвиток
§ 65. Репродуктивне здоров’я. Проблеми репродуктивної системи
Узагальнення знань за темою «Розмноження та індивідуальний розвиток людини»
Тема 12. Адаптація і виживання людини за екстремальних умов
§ 66. Лімітуючі фактори навколишнього середовища
§ 68. Принципи фізіологічної регуляції в екстремальних умовах. Адаптація та акліматизація
§ 69. Виживання за екстремальних умов. Системи захисту людини за екстремальних умов
Узагальнення знань за темою «Адаптація і виживання людини за екстремальних умов»
Узагальнення
§ 70. Цілісність організму людини
Завантажити підручник з Біології 8 клас Задорожний, Рудич (поглиблене вивчення біології, нова програма)
Знайомство з підручником
Шановні восьмикласники й восьмикласниці!
Перед вами новий підручник із біології, котрий стане надійним помічником у вивченні цієї науки. Він містить увесь необхідний матеріал, який ви, сподіваємося, успішно засвоюватимете протягом цього навчального року.
Пропонуємо ознайомитися зі структурою підручника та основними принципами розташування матеріалу в ньому.
- Кожний параграф займає однин розворот. Це дуже зручно, бо весь матеріал — перед очима.
- На початку параграфів пропонуємо пригадати засвоєний раніше матеріал, перш ніж вивчати новий.
- Усі параграфи закінчуються двома рубриками: «Ключова ідея» — це головна думка й висновок — і «Перевірте свої знання» — перевірка засвоєного матеріалу (зірочкою * позначено запитання, над якими слід поміркувати).
- Багато інформації подано у вигляді схем, таблиць та ілюстрацій. Вони полегшать сприйняття й запам’ятовування нового матеріалу.
Кожна тема закінчується узагальнювальним розворотом, де стисло подано матеріал для повторення, а також пропонуються компетентнісно орієнтовані завдання за темою. Це завдання проблемно-пошукового змісту, на які, можливо, буде непросто одразу дати відповідь. Обміркуйте їх у вільний час, зверніться до додаткових джерел інформації. Завдання можна виконувати індивідуально, парами або малими групами. Деякі з них можна взяти як основу для проєктної роботи. Утім, наголошуємо, що завдання не є обов’язковими для виконання.
Наприкінці підручника розміщено практичний блок: алгоритми виконання всіх лабораторних та практичних робіт, лабораторних досліджень і дослідницьких практикумів, передбачених навчальною програмою. Є алфавітний покажчик, який полегшить пошук необхідної інформації, та посилання на словник ключових термінів.
А тепер — найцікавіше! Особливістю цього підручника є те, що він інтерактивний. На його сторінках ви знайдете QR-коди — посилання на електронні освітні ресурси. Це додаткові матеріали до параграфів, короткі відеолекції від провідних українських науковців, анімації, скрайбінги, мобільні ігри, 3D-моделі. Також у кінці кожної теми є посилання на тестові завдання для самоконтролю знань. Тестування відбувається в онлайн-режимі. Відразу після виконання завдань ви отримаєте результат, за яким зможете оцінити свої знання за вивченою темою.
Переглянути матеріал під QR-кодами можна за допомогою спеціальних безкоштовних застосунків, які є у вільному доступі й легко встановлюються на планшет або смартфон.
Сподіваємося, що вам буде зручно й легко працювати за нашим підручником. Бажаємо вам успіхів у навчанні!
Коментарі (0)