Войти
Закрыть

Самоконтроль рівня навчальних досягнень з теми «Вступ. Хімічний склад клітини та біологічні молекули»

9 Клас , Біологія 9 клас Андерсон, Вихренко

 

Самоконтроль рівня навчальних досягнень з теми «Вступ. Хімічний склад клітини та біологічні молекули»

ВАРІАНТ І

Тестові завдання з однією правильною відповіддю (0,5 бала)

1. Цей метод біологічних досліджень ґрунтується на вивченні біологічного об'єкта та подальшому виявленні рис подібності та відмінності з іншими об'єктами. У результаті біологи змогли систематизувати організми. Укажіть цей метод.

  • А порівняльно-описовий
  • Б експериментальний
  • В моделювання
  • Г моніторинг

2. Укажіть резервний вуглевод рослинної клітини.

  • А глюкоза
  • Б крохмаль
  • В глікоген
  • Г дезоксирибоза

3. Фрагмент одного з ланцюгів молекули ДНК має такий нуклеотидний склад: ГГЦАТ. Укажіть послідовність нуклеотидів фрагмента другого ланцюга.

  • А ГГЦАТ
  • Б ТАЦГГ
  • В ЦЦГТА
  • Г ЦГТАГ

4. Макромолекули яких речовин складаються з моносахаридів?

  • А білків
  • Б ліпідів
  • В полісахаридів
  • Г нуклеїнових кислот

5. Вторинна структура білкової молекули підтримується за рахунок

  • А йонних зв'язків
  • Б водневих зв'язків
  • В ковалентних зв'язків
  • Г гідрофобних взаємодій

6. Укажіть функцію ДНК.

  • А сигнальна
  • Б енергетична
  • В універсальний розчинник
  • Г збереження спадкової інформації

Тестові завдання з однією правильною відповіддю (1 бал)

7. Укажіть усі правильні твердження щодо рівнів організації біологічних об'єктів, зображених на рисунку.

І. Об'єкти 1 і 2 перебувають на різних рівнях організації живого.

ІІ. Об'єкт 2 порівняно з об'єктом 1 перебуває на вищому рівні організації.

  • А лише І
  • Б лише ІІ
  • В обидва правильні
  • Г обидва неправильні

8. На уроці біології для обговорення значення вуглеводів у життєдіяльності організмів клас поділили на дві групи. Перша група зазначила, що вуглеводи накопичуються в клітинах як джерело енергії. Друга група висловила судження про те, що резервною речовиною рослинних клітин є глікоген. Яка група висловила правильне судження?

  • А лише перша
  • Б лише друга
  • В обидві групи
  • Г жодна із груп

9. Прочитайте опис: «Мономерами ДНК є (1). Вони сполучаються між собою в ланцюги ковалентними зв'язками, утвореними між залишками дезоксирибози та (2)». Замість цифр необхідно вставити слова. Виберіть правильний варіант.

  • А 1 - амінокислоти
  • Б 1 - нуклеотиди
  • В 1 - амінокислоти
  • Г 1 - нуклеотиди
  • 2 - нітрогеновмісної основи
  • 2 - нітрогеновмісної основи
  • 2 - ортофосфатної кислоти
  • 2 - ортофосфатної кислоти

Тестове завдання з коротким описом (3 бали)

10. Схарактеризуйте білки за наведеними ознаками й укажіть речовину, яка належить до цієї групи органічних речовин.

Мономерами є

1 жирні кислоти

2 амінокислоти

3 нуклеотиди

Функція в клітині

1 рухова

2 універсальний розчинник

3 збереження спадкової інформації

До білків належить

1 хітин

2 глікоген

3 гемоглобін

Дайте відповідь на вибране вами завдання (3 бали)

1. Виходячи із особливостей будови молекули ДНК, обґрунтуйте надійність збереження нею спадкової інформації.

2. Доведіть єдність живого на основі знань про хімічний склад організмів.

ВАРІАНТ ІІ

Тестові завдання з однією правильною відповіддю (0,5 бала)

1. Укажіть метод біологічних досліджень, що ґрунтується на багаторічних спостереженнях за перебігом процесів.

  • А моніторинг
  • Б моделювання
  • В порівняльно-описовий
  • Г експериментальний

2. Укажіть резервний вуглевод тваринної клітини.

  • А глюкоза
  • Б крохмаль
  • В глікоген
  • Г дезоксирибоза

3. Фрагмент одного з ланцюгів молекули ДНК має такий нуклеотидний склад: ТТАГЦ. Укажіть послідовність нуклеотидів фрагмента другого ланцюга.

  • А ТТАГЦ
  • Б ЦГАТТ
  • В ААТЦГ
  • Г ЦГТАГ

4. Укажіть мономери білків.

  • А моносахариди
  • Б жирні кислоти
  • В амінокислоти
  • Г нуклеотиди

5. Первинна структура білкової молекули утворюється за допомогою

  • А йонних зв'язків
  • Б водневих зв'язків
  • В ковалентних зв'язків
  • Г гідрофобних взаємодій

6. Укажіть одну із функцій РНК.

  • А транспортування кисню
  • Б універсальний розчинник
  • В перенесення спадкової інформації
  • Г забезпечення синтезу вуглеводів

Тестові завдання з однією правильною відповіддю (1 бал)

7. Укажіть усі правильні твердження щодо рівнів організації біологічних об'єктів, зображених на рисунку.

І. Об'єкти 1 і 2 перебувають на різних рівнях організації живого.

ІІ. Об'єкт 2 порівняно з об'єктом 1 перебуває на вищому рівні організації.

  • А лише І
  • Б лише ІІ
  • В обидва правильні
  • Г обидва неправильні

8. На уроці біології для обговорення значення ліпідів у життєдіяльності організмів клас поділили на дві групи. Перша група зазначила, що запаси жирів організми використовують як резервні поживні речовини. Друга група висловила судження про те, що верблюд використовує жири також як джерело метаболічної води. Яка група висловила правильне судження?

  • А лише перша
  • Б лише друга
  • В обидві групи
  • Г жодна із груп

9. Прочитайте опис: «Мономерами РНК є (1). Вони сполучаються між собою в ланцюг ковалентними зв'язками, утвореними між залишками рибози та (2)». Замість цифр необхідно вставити слова. Виберіть правильний варіант.

  • А 1 - амінокислоти
  • Б 1 - нуклеотиди
  • В 1 - амінокислоти
  • Г 1 - нуклеотиди
  • 2 - нітрогеновмісної основи
  • 2 - нітрогеновмісної основи
  • 2 - ортофосфатної кислоти
  • 2 - ортофосфатної кислоти

Тестове завдання з коротким описом (3 бали)

10. Схарактеризуйте полісахариди за наведеними ознаками й укажіть речовину, яка належить до цієї групи органічних речовин.

Мономерами є

1 жирні кислоти

2 моносахариди

3 нуклеотиди

Функція в клітині

1 енергетична

2 універсальний розчинник

3 збереження спадкової інформації

До полісахаридів належить

1 глюкоза

2 глікоген

3 гемоглобін

Дайте відповідь на вибране вами завдання (3 бали)

1. Виходячи із особливостей будови молекули ДНК, обґрунтуйте надійність збереження нею спадкової інформації.

2. Доведіть єдність живого на основі знань про хімічний склад організмів.

скачать dle 11.0фильмы бесплатно
 
Даний матеріал відноситься до підручника "Біологія 9 клас Андерсон, Вихренко", створено завдяки МІНІСТЕРСТУ ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ (МОН)

Коментарі (0)

Додавання коментаря

  • оновити, якщо не видно коду

Навігація