Біологія 9 клас Андерсон, Вихренко
- 26-09-2021, 13:19
- 2 143
Вступ
§ 1. Біологія — наука про живе. Рівні організації біологічних систем
Тема 1. Хімічний склад клітини та біологічні молекули
§ 2. Хімічний склад клітини. Неорганічні сполуки
§ 3. Органічні молекули. Біологічні макромолекули — біополімери
§ 5. Білки: структурна організація та функції
§ 6. Ферменти, їх роль у клітині
§ 7. Нуклеїнові кислоти: структурна організація та функції. АТФ
Практична робота. Розв’язування елементарних вправ зі структури білків та нуклеїнових кислот
Тема 2. Структура клітини
§ 10. Цитоплазма й основні клітинні органели
§ 12. Типи клітин. Рослинна, тваринна та грибна клітини
Лабораторна робота. Вивчення структурно-функціональної різноманітності клітин
Самоконтроль рівня навчальних досягнень з теми «Структура клітини»
Тема 3. Принципи функціонування клітини
§ 13. Обмін речовин і перетворення енергії в клітині
§ 14. Біохімічні механізми дихання
§ 15. Фотосинтез. Його планетарна роль
§ 17. Загальні принципи перетворення речовин у клітинах
Самоконтроль рівня навчальних досягнень з теми «Принципи функціонування клітини»
Тема 4. Збереження та реалізація спадкової інформації
§ 19. Транскрипція. Основні типи РНК
§ 25. Статеві клітини й запліднення
§ 26. Індивідуальний розвиток організмів
Практична робота. Розв’язування елементарних вправ з реплікації, транскрипції та трансляції
Самоконтроль рівня навчальних досягнень з теми «Збереження та реалізація спадкової інформації»
Тема 5. Закономірності успадкування ознак
§ 27. Генетика як наука: історія та методи
§ 28. Основні генетичні поняття
§ 30. Неменделівське успадкування ознак
§ 32. Форми мінливості. Спадкова мінливість
§ 34. Спадкові захворювання людини. Генетичне консультування
Практична робота. Складання схем схрещування
Проект. Складання власного родоводу та демонстрація успадкування певних ознак (за вибором учня)
Самоконтроль рівня навчальних досягнень з теми «Закономірності успадкування ознак»
Тема 6. Еволюція органічного світу
§ 35. Еволюція та її докази. Відкриття Ч. Дарвіна
§ 36. Популяція як елементарна одиниця еволюції
§ 37. Видоутворення як етап еволюційного процесу
§ 38. Сучасні погляди на еволюцію
§ 40. Світоглядні та наукові погляди на походження життя
Самоконтроль рівня навчальних досягнень з теми «Еволюція органічного світу»
Тема 7. Біорізноманіття
§ 41. Основи еволюційної філогенії та систематики
§ 42. Різноманітність форм життя: віруси та прокаріоти
Практична робота. Порівняння будови та процесу розмноження клітинних та неклітинних форм життя
§ 43. Різноманітність еукаріотичних організмів
Самоконтроль рівня навчальних досягнень з теми «Біорізноманіття»
Тема 8. Надорганізмові біологічні системи
§ 45. Екосистема. Різноманітність екосистем
§ 46. Харчові зв’язки та потоки енергії у екосистемах
§ 47. Біосфера як цілісна система
§ 48. Стабільність екосистем та причини її порушення
§ 49. Заходи щодо збереження біосфери
Проект. Виявлення рівня антропогенного впливу в екосистемах своєї місцевості
Самоконтроль рівня навчальних досягнень з теми «Надорганізмові біологічні системи»
Тема 9. Біологія як основа біотехнології та медицини
§ 50. Одомашнення рослин і тварин. Поняття про селекцію
§ 51. Біотехнологія, її завдання та методи
Самоконтроль рівня навчальних досягнень з теми «Біологія як основа біотехнології та медицини»
§ 55. Загальні властивості живих систем
Біологія 9 клас Андерсон, Вихренко
Шановні дев’ятикласники та дев'ятикласниці!
Цей підручник продовжує серію підручників з курсу «Біологія», вивчення якого ви розпочали в попередніх класах. Щоб успішно опанувати навчальний матеріал, вам потрібно пригадати раніше набуті знання щодо будови та життєдіяльності основних груп організмів. Адже в цьому навчальному році підручник поведе вас шляхом пізнання властивостей живого.
Ви вже знаєте, що підручник - не книжка для читання. Дуже важливо вміти працювати з ним: виділяти та запам'ятовувати головне, швидко знаходити потрібну інформацію. А для цього необхідно знати, як побудовано саме цю книжку. Отже, спочатку погортайте сторінки підручника, ознайомтеся з його структурою.
Щоб підручником було зручно користуватися, кожен параграф розпочинається на непарній сторінці, а закінчується - на парній. Схеми, таблиці, фотографії розміщено в нижній частині тієї самої сторінки, де на них є посилання в тексті параграфа. Там же до них пропонуються завдання - це дасть вам змогу ретельно опрацьовувати частину змісту параграфа одразу під час його вивчення.
Наприкінці кожного параграфа містяться завдання рубрики «Повторіть, поміркуйте». Вони допоможуть вам повторити основні поняття параграфа в цілому, учитися порівнювати, аналізувати, узагальнювати інформацію, виносити судження, робити висновки.
Виконуючи лабораторні дослідження, лабораторні та практичні роботи, ви матимете змогу практично застосовувати набуті знання, розвивати свою дослідницьку інтуїцію.
Тестові завдання рубрики «Самоконтроль навчальних досягнень» до кожної теми допоможуть вам ґрунтовно проконтролювати рівень власних навчальних досягнень, удосконалити навички роботи з тестовими завданнями різної форми. Це стане вам
у пригоді під час підготовки до державної підсумкової атестації та складання зовнішнього незалежного оцінювання. Завдання з відкритою відповіддю спонукатимуть до роздумів над складними або проблемними питаннями.
Є в підручнику й додаткова інформація. Зокрема її розміщено в рубриці «Цікавинки». Сподіваємося, вона буде для вас справді цікавою.
Водночас пам'ятайте, що сучасна біологія - захоплююча, але дуже складна, багатогранна наука. І шкільний підручник - лише своєрідний дороговказ у світі знань про неї. А факти, закони, гіпотези й теорії надто численні, щоб умістити їх на сторінках підручника. Тож радимо вам користуватися додатковою літературою та інтернет-ресурсами - джерелами, які дадуть вам змогу розширювати межі відомого, поповнювати скарбницю власних знань, знаходити відповіді на найрізноманітніші та найскладніші запитання.
Бажаємо успіхів в опануванні основ біологічної науки!
Автори
Коментарі (0)