Підсумково-узагальнюючий урок до теми «Культура і духовне життя в Україні в 1917—1921 рр.»
- 27-06-2022, 11:50
- 312
10 Клас , Історія України 10 клас Реєнт, Малій
Підсумково-узагальнюючий урок до теми «Культура і духовне життя в Україні в 1917—1921 рр.»
• 1. Укажіть дату.
Українська академія наук була заснована в
1) 1918 р.; 2) 1919 р.; 3) 1920 р.
• 2. Назвіть прізвище першого президента Української академії наук.
1) О. Богомолець; 2) В. Вернадський; 3) М. Грушевський.
• 3. Виберіть правильну відповідь.
Першим ректором Української академії мистецтв був 1) Г. Нарбут; 2) Ф. Кричевський; 3) В. Кричевський.
• 4. Назвіть історичного діяча.
Громадський і політичний діяч, педагог, письменник, перекладач. Дійсний член НТШ. Член Центральної Ради, голова Товариства шкільної освіти. В уряді Центральної Ради здійснив українізацію шкільництва
1) Д. Багалій; 2) І. Огієнко; 3) І. Стешенко.
• 5. Укажіть прізвище фундатора Молодого українського театру.
1) Лесь Курбас; 2) М. Садовський; 3) І. Мар’яненко.
• 6. Завершіть речення (необхідне позначте).
У жовтні 1921 р. відбувся Всеукраїнський церковний собор, на якому було обрано першого митрополита УАПЦ. Ним став 1) М. Мороз; 2) В. Липківський; 3) А. Храповицький.
• 7. Серед історичних діячів укажіть імена представників
а) української; б) російської; в) французької; г) англійської літератури та мистецтва.
1) Л. Толстой; 2) Б. Шоу; 3) П. Сезан; 4) Г. Нарбут; 5) М. Бойчук; 6) М. Горький; 7) П. Чайковський; 8) К. Моне; 9) Е. Золя; 10) П. Тичина; 11) О. Архипенко.
• 8. Доберіть до терміна відповідне тлумачення.
Модернізм у перекладі з французької мови означає 1) «оновлення»; 2) «новітній»; 3) «сучасний».
• 9. У наведених твердженнях знайдіть помилки та виправше їх.
1) Г. Нарбут - графік, автор триптиха «Життя»;
2) Лесь Курбас - театральний режисер, керівник Українського національного театру;
3) В. Короленко - письменник, автор поетичних збірок «Сонячні кларнети», «Плуг»;
4) О. Архипенко - скульптор, родоначальник кубізму в скульптурі;
5) А. Кримський - композитор, автор художніх переказів О. Хайяма, Сааді.
• 10. Виберіть з наведених процесів саме той, що мав, на вашу думку, непересічне значення для розвитку культури українських земель у 1917-1921 рр.
1) національно-культурний розвиток за часів Центральної Ради;
2) національно-культурний розвиток за часів Української Держави П. Скоропадського;
3) діяльність більшовиків у галузі культури.
Поясніть свій вибір.
• 11. «... своєрідність українського варіанта модернізму полягає і в тім, що він із естетичного феномену перетворився на культурно-історичне явище, став спробою подолання провінційності, другорядності, вторинності української національної культури, формою залучення до надбань світової цивілізації. Він ніби символізував перехід українського суспільства від етнографічно-побутової самоідентифікації, тобто виокремлення себе з-поміж інших, до національного самоусвідомлення - визначення свого місця і ролі в сучасному світі». (О. Бойко. Історія України. - С. 315).
Визначте ознаки поняття «модернізм». Спираючись на ілюстрації та текст підручника (§ 8; § 26-27), доберіть до поняття «модернізм» історичні приклади. Висловіть судження щодо «своєрідності українського варіанта модернізму».
• 12. Використовуючи навчальний матеріал з всесвітньої історії, порівняйте культурні процеси в Західній Європі та в українських землях на початку XX ст. Знайдіть спільні риси.
• 13. Спираючись на ілюстрації та текст підручника (§ 26-27), використовуючи додаткову літературу, схарактеризуйте історичних діячів, які відіграли визначну роль у культурному процесі в українських землях у 1917-1921 рр.
• 14. «Будь-яка реформа обов’язково є компромісом із минулим; тоді як будь-який прогрес, що досягається революційним шляхом, завжди містить у собі зародок для майбутнього», - зауважував російський мислитель П. Кропоткін.
Простежте тенденції розвитку культури й духовного життя в українських землях упродовж 1917-1921 рр., які містять «у собі зародок для майбутнього».
Коментарі (0)