Урок узагальнення 5 клас Щупак, Піскарьова 2018
- 19-11-2022, 22:16
- 390
5 Клас , Вступ до історії 5 клас Щупак, Піскарьова 2018
§ 35 Урок узагальнення
1. ЩО? ДЕ? КОЛИ?
Тема 1. Відлік часу в історії
1. Що досліджує наука історія?
2. Як прийнято вимірювати історію?
3. Скільки століть у тисячолітті?
4. Де на теренах сучасної України стародавні греки заснували міста?
5. У якому столітті відбулася Революція гідності?
Тема 2. Де відбувається історія
1. Що таке історична карта?
2. Де відбулася перша битва монголів з об’єднаним військом руських князів?
3. Як називається книга Гійома де Боплана про Україну?
4. Коли було ухвалено Акт проголошення незалежності України?
5. Що таке безвізовий режим?
Тема 3. Джерела до вивчення історії
1. Що таке історичні джерела?
2. Як називається наука, що досліджує монети?
3. Де розміщують музейні експонати в певному порядку?
4. Коли тризуб уперше з’являється як герб Української держави?
5. Коли й де виникла абеткова писемність?
Тема 4. Історія України в пам’ятках
1. Що таке пам’ятка історії?
2. У чому відмінність скульптурної групи від статуї?
3. Найдавніший збірник законів на українських землях, укладений за Ярослава Мудрого, називався... (завершіть речення).
4. Чому у Відні встановлено кілька пам’ятників козакам?
5. У якому році розпочалася Українська революція?
Тема 5. Дослідники історії
1. Кого вважають «батьком історії»?
2. У якому році була завершена робота над текстом «Повість временних літ»?
3. Хто є автором наукової праці «Історія запорозьких козаків»?
4. Про важливі події історії козацької України оповідають... (завершіть речення).
5. Головою якого товариства був Михайло Грушевський у Львові протягом 1894—1914 рр.?
Тема 6. Усе має минуле
1. Де можна було здобути освіту дітям на українських землях у XVI—XVII ст.?
2. Як називається форма господарювання, за якої займаються землеробством та скотарстом?
3. Що залишали на стінах Софійського собору священики та відвідувачі в XI—XVIII ст.?
4. Як називалися перші книги Івана Федорова, надруковані у Львові?
5. Що таке вертеп?
2. ІСТОРИЧНЕ ЛОТО «У СВІТІ ІСТОРІЇ»
Любі діти! На завершення навчального року пропонуємо пригадати найважливіші епізоди нашої історичної мандрівки й зіграти в гру-лото «У світі історії».
Обладнання для гри:
ігрові картки (розміщені на форзаці підручника);
картки-фішки для заповнення ігрових полів, на які нанесено відповіді на запитання (написи, малюнки — усього 96 шт.).
Правила гри:
ведучий чи ведуча зачитує запропоновані авторами запитання;
учасники відшукують відповіді на них у клітинках ігрових полів (це можуть бути написи, малюнки, цифри);
якщо серед ваших карток-фішок ви знайшли відповіді на поставлене ведучим (ведучою) запитання, то маєте поставити свою фішку на відповідне поле в ігровій картці;
перемагає той, хто найшвидше закриє всю ігрову картку.
Будьте уважні! За задумом авторів окремі відповіді на ігрових полях повторюються.
Усі матеріали до гри розміщено також за посиланням: https://drive.google.com/file/d/1My-1GHA3uusN-Mn1p1NP7nqTWzr1rb-2/view
Бажаємо цікавої гри!
ЗАПИТАННЯ ДО ЛОТО
1. Престижна наукова нагорода, якої був удостоєний Ілля Мечников.
2. Період історії України, за якого вперше з’являється знак тризуб.
3. Упорядкована в схему історія роду.
4. Легендарний український король.
5. Пам’ятник — скульптурна група.
6. Предмети та дані, з яких розпочинають дослідження історії.
7. Революція, яка засвідчила прагнення українців жити за європейськими стандартами.
8. Основний закон держави Україна.
9. Твори, які належать до усних історичних джерел.
10. День Соборності України 22 січня 1919 р. — символ...
11. Періоди, яким притаманні певні особливості розвитку суспільства.
12. Відомий український історик, лідер Української революції.
13. Споруда для вшанування пам’яті про видатних людей і події.
14. Особливості, що відрізняють художні описи історії від наукових.
15. Статус, що дає можливість українцям вільно мандрувати.
16. Система господарства, яка сформувалася з винайденням землеробства і скотарства.
17. Фахівці, які досліджують культурно-побутові особливості народів.
18. Точка відліку християнського літочислення.
19. Образ, що передає трагедію Голодомору 1932—1933 рр.
20. Система умовних позначень до карти.
21. Наука, яка рахує історичний час.
22. Найдавніша збірка законів на українських землях.
23. Давньогрецький «батько історії».
24. Від заснування Києво-Могилянської академії до 2018 р. минуло...
25. Наталія Полонська-Василенко — одна з перших жінок-дослідниць історії.
26. Найвідоміша археологічна культура на українських землях.
27. Основна одиниця адміністративного устрою України.
28. Перший космонавт незалежної України.
29. Зменшене узагальнене зображення історичних подій.
30. Автор найвідомішого дослідження історії козацтва.
31. Століття, до якого належить дата 1596 р.
32. Історична епоха, яка настала після первісної доби.
33. Одна із цілей народу в Українські революції 1917—1921 рр.
34. Те в історії, що колись відбулося й позначається датою.
35. На відзнаку героїзму цих українських історичних героїв у Відні встановлено пам’ятник.
36. Місцем пам’яті про цю трагедію є Бабин Яр у Києві.
37. Традиційне вбрання, яке називають кодом українського народу.
38. Заняття, від якого походять прізвища Бондар, Коваленко, Гончар.
39. Особистості — герої історичних досліджень.
40. Писемні історичні джерела
41. Черговість подій, етапів роботи в часі, порядок їхнього розташування в часі.
42. Регіон країни, що вирізняється особливостями природних умов, життя та побуту людей.
43. Головні риси наукових досліджень історії.
44. Рік початку Української революції.
45. Речі, місця, що допомагають зберігати історичну пам’ять.
46. Центр козацтва, осередок козацької демократії.
47. Античні міста на теренах України.
48. Місто — столиця козацької держави Богдана Хмельницького.
49. Наука, яка досліджує монети.
50. Головні заняття людини за часів привласнювального господарства.
51. Пристрій для підрахунку історичного часу.
52. Найвідоміший літописець Русі-України.
53. Установи, де люди можуть ознайомитися з пам’ятками історії.
54. Автор першої детальної карти України.
55. Переконання людини, символом якого є подвиг героїв Крут і воїнів УГА.
56. Скільки років минуло між відкриттям братської школи у Львові (1586 р.) та Харківського університету (1805 р.)?
57. Традиційна українська іграшка-жіночий образ, яку виготовляють із тканини вузликовим способом.
58. Період, у якому відлік років ведеться у зворотному порядку.
59. Історико-географічний регіон, назва якого пов’язана з діяльністю козаків.
60. Автор козацького літопису.
61. Лінія, на якій позначають послідовність історичних подій.
62. Перший президент Української академії наук.
63. Забавки дітей, які відтворюють діяльність дорослих.
64. Невід’ємний елемент української освіти, який супроводжує навчання.
65. Предмет, який володіє властивостями відвертати хвороби, приносити щастя.
66. Перші історичні оповіді, у яких сили природи виступають як живі істоти.
67. Система господарювання, що має на меті отримання прибутку шляхом продажу товару.
68. Українець, ректор найстарішого в Європі Болонського університету.
69. Дослідник історичних документів.
70. Упорядкований список днів року.
71. Найважливіші риси історика.
72. День проголошення незалежності України.
ДОРОГІ ДІТИ!
Ось і завершилася наша перша мандрівка світом історії України та світу. Протягом року ми ознайомлювалися з основами історичних знань. Разом міркували над призначенням історії, вимірювали історичний час, дізнавалися про витоки історичних знань і про те, як наш народ зберігає історичну пам’ять. Ми дізналися про славні й трагічні сторінки української історії, про українських героїв у минулому та в наші дні. Зробити наше знайомство зі світом історії допомагали яскраві ілюстрації, комікси, репродукції картин, звертання до мудрості предків і сучасних технологій. Сподіваємось, що запропоновані нами пізнавальні ігри, ребуси, головоломки, кросворди зробили шлях до здобуття й закріплення знань цікавим і захопливим.
У наступних класах ви продовжите вивчати історію й детальніше ознайомитеся з іншими цікавими подіями в житті людства.
Як зробити так, щоб здобуті під час вивчення курсу «Вступ до історії» в 5 класі знання й уміння надалі були вашими вірними помічниками в пізнанні історії? Пропонуємо кілька порад щодо цього:
читайте цікаві історичні книжки; для того щоб зробити правильний вибір, зверніться до вчителя історії, дорослих членів родини, однолітків, бібліотекаря;
намагайтеся якнайчастіше, але доречно, вживати вивчені в цьому навчальному році історичні терміни й поняття. Що більше слів у вашому словниковому запасі, то легше обґрунтувати свої думки, бути цікавим співрозмовником;
не бійтеся «мандрувати» мережею Інтернет, адже там можна знайти чимало цікавих ресурсів з історичними оповідями, фільмами, науково-популярними передачами;
зберігайте і в майбутньому переглядайте записи в зошиті, які ви робили протягом року;
не уникайте можливості подорожувати, відвідувати музеї, виставки, фестивалі, уважно слухайте екскурсоводів, намагайтеся зі знанням історії подивитися на побачені пам’ятки й пам’ятники — це все сприяє розширенню вашого кругозору та робить життя насиченим незабутніми враженнями й новими відкриттями!
До нових зустрічей!
ГРА-ЛОТО «У СВІТІ ІСТОРІЇ»
КАРТКА 5
КАРТКА 6
КАРТКА 7
КАРТКА 8
Коментарі (0)